OpenOffice.org 1.1

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Suomeksi käännettyyn versioon en ole kajonnut, mutta englanninkielinen potkii suomalaisen oikoluvun kanssa mallikkaasti. Itse en ole kokenut ongelmia vanhojen Word-asiakirjojen kanssa.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Onko toi OpenOffice muulltavoin fiksumpi vaihtoehto kuin Office, paitti että se on
a) ilmainen ja
gee) syö oletettavasti vähemmän resurrseja?

Itse en ole edes kokeillut, himassa pyörii Office 2003 Professional ja duunissa Office XP Professional.
 

H_Hihhuli

Well-known member
Liittynyt
23.2.2001
Viestit
1971
OoPee sanoi:
Onko toi OpenOffice muulltavoin fiksumpi vaihtoehto kuin Office, paitti että se on
a) ilmainen ja
gee) syö oletettavasti vähemmän resurrseja?

Itse en ole edes kokeillut, himassa pyörii Office 2003 Professional ja duunissa Office XP Professional.
No tuo ilmaisuus mua kiinnostaa. Pikakokeilun jälkeen huomasin ainoastaan pieniä virheitä muotoilussa headerissa/footerissa Wordista importoituna. Lisää testausta...
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Bobakki sanoi:
Suomeksi käännettyyn versioon en ole kajonnut, mutta englanninkielinen potkii suomalaisen oikoluvun kanssa mallikkaasti. Itse en ole kokenut ongelmia vanhojen Word-asiakirjojen kanssa.
Olen ymmärtänyt, ettei se suomalainen oikoluku toimi Windowsissa, liekö totta?
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ainaki toistaiseksi on täytyny itse pidättäytyä Officessa, lähinnä yhteensopivuusongelmien takia koulujen koneiden kanssa. Ehkä joskus...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mr Natural sanoi:
Olen ymmärtänyt, ettei se suomalainen oikoluku toimi Windowsissa, liekö totta?
Itselläni toimi kun asensin tuon suomioikoluvun nimenomaan uusimpaan englanninkieliseen versioon. Suomiversion kanssa se ei kyllä potkinut kun jossain yhteydessä kokeilin.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Yritin tossa n. 2 kuukautta sitten tehdä tietotekniikan peruskurssin (pakollinen kurssi TTY:n opiskelijoille...) esseen OpenOfficella (sisällön lisäksi täsmälleen oikea muotoilu oli hyvin tärkeää). Jouduin siinä tuntia ennen deadlinea kuitenkin lähtemään koululle viimeistelemään työn Wordilla...
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Asko S. sanoi:
Yritin tossa n. 2 kuukautta sitten tehdä tietotekniikan peruskurssin (pakollinen kurssi TTY:n opiskelijoille...) esseen OpenOfficella (sisällön lisäksi täsmälleen oikea muotoilu oli hyvin tärkeää). Jouduin siinä tuntia ennen deadlinea kuitenkin lähtemään koululle viimeistelemään työn Wordilla...
My point also... mut tota, vois toki olla että jos tuon open officen hallitsisi paremmin, niin ei tarvitsisi viimeistellä Wordillä.
 

www.tapsa.gov

Well-known member
Liittynyt
11.4.2001
Viestit
126
Sijainti
Tampere
Tavallisissa tekstidokumenteissa en ole huomannut mitään ongelmia. Olen kirjoitellut Open Officella, tallentanut doc-päätteisenä ja tulostanut wordilla työpaikalla. Exelin suhteen oli muotoilussa kerran ongelmia. Taulukko oli alunperin laadittu Microsoftin Officella ja näkyi omituisena ja palauttetuani sen täytettynä siitä ei kai saatu selvää. Niinpä tein homman uudelleen työpaikalla.

Joskus luin asiasta tutkimusta, taisi olla sen Turun kokeilun tuloksia ja oleellista oli juuri se, että Microsoftin tuotteet ovat niin laajalti käytössä ja ongelmia tulee siksi, ettei yhteensopivuus ole aina ihan täydellistä. Muutenhan Open Officella voi tehdä melkein mitä MS Offisellakin.

Jos MS Officea ei ole ilmaiseksi saatavilla, niin minusta kannattaa ehdottomasti kokeilla Open Officea. Voi olla, ettei tule mitään ongelmia, mutta säästö on melkoinen.

Nyt minulla on myös MS Office, kun sen ilmaiseksi sain, mutta käytän silti Open Officeakin. JOtenkin tämä MS sidonnaisuus tuntuu samalta kuin kaikki ajaisivat Opelilla ja pelättäisiin kokeilla Fordia "kun siinä on vilkutkin eri kohdassa".
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Toisaalta bensa-asemilla sen Fordin tankkaus vois aiheuttaa koneen tukehtumisen, kun bensa ei ollutkaan yhteensopivaa... ois pitänyt olla se Opel alla. :jaska:

:)
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Juu, kyl se Open Office mulla on siis. Yritän olla käyttämättä Microsoftin tuotteita. :) Vielä kyllä käytän Windowsia, muistioita ja laskinta! :eek!:
 
Ylös