Ostaisitko asunnon välittäjältä joka ajaa vanhalla Opel Kadettilla

Ostaisitko asunnon Kadett kuskilta?

• Äänestäjiä yhteensä
    29

jjv

Arschloch
Joku kuviossa mättää. Tuollaisella autolla ajaminen ei ole tuossa ammatissa vahinko. Tietoista toimintaa. Joko sillä yritetään osoittaa, että ei näissä hinnoissa ole tinkivaroja, kun pitäis syödäkin. -> läpinäkyvää kusijobbariosaston kikkailua -> en ostaisi. Tai sitten jätkä on ammatissaan niin turo, että ostajat vie voin leivältä. Tässä on tietysti potentiaalinen tsäänssi killerikaupoille, mutta riski on että jos sitä kuljettaa ostajat, niin sitä kuljettaa sitten myyjätkin. -> todennäköisesti väistäisin
Tai sitten kyseessä on vain henkilö joka haluaa sijoittaa autoon rahaa niin vähän kuin mahdollista, vaikka varaa olisi parempaan ja autoa tarvitsee päivittäin. Tuollaisia tunnen useampia ja yleensä he osaavat myös korjata kiesinsä itse. Saattaa tuossa toki olla sellaista romukauppiashämäystäkin jolla yritetään välttää verottajan liiallinen kiinnostuminen pikkubisneksistä.

Knoukka

Well-known member
Liian suuri johtopäätöksia autosta ei kannata vetää. Voi kyseinen välittäjä olla vanhan kansan mies, tarkan markan mies, autoharrastaja tai muuten vaan originelli.

Ehkä yleisesti sen, että jos jollain on ollut uudesta sama auto nelkytä vuotta niin pitäisin tyyppiä ehkä keskimääräistä huolellisempana, kaukonäköisempänä ja rehdimpänäkin. Ehkä- en kyllä osaa tarkkaan aukaista että miksi näin mutta sellaset fiilikset todnäk syntyy.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Eihän mistään voi mennä varmaksi sanomaan. Onhan noita tarkan markan miehiä tai muuten autohommissa individualisteja osunut omallekin kohdalle. Siis sellaisia, joilla ei todellakaan homma ole rahasta kiinni, mutta silti vedetään ylivaatimatonta linjaa.

Silti jos kohdalle osuu välittäjä, jolla aikeena myydä mulle sadoilla tuhansilla jotakin ja kaveri ajelee kolmen sadan läjällä, niin ensimmäisenä mulle tulee mieleen, että se joko on tyhmä tai se kuvittelee mua tyhmäksi tai molempia. Muut vaihtoehdot vasta paljon myöhemmin.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Kallis auto - yrittää esittää parempaa kuin on sekä korostaa olematonta olemattomuuttaan hienolla autolla. En ostais enkä antais myytäväksi.

Halpa auto - yrittää esittää, että ei ole mitään syytä korostaa omaa olematonta olemattomuuttaan hienolla autolla. En ostais enkä antais myytäväksi.

Asunnonvälitysfirman auto - yrittää piilotella omaa kallista tai halpaa autoaan ettei paljastaisi omaa tarvetta korostaa (tai esittää ettei ole mitään syytä korostaa) olematonta olemattomuuttaan hienolla autolla. En ostais enkä antaisi myytäväksi.

Mikähän noista itse olisin ja mitenkähän sitä tulee kämppä joskus kaupattua jos tarvetta moiseen ilmenee :doubtful: :confused:?

SamiJ

Well-known member
Kallis auto - yrittää esittää parempaa kuin on sekä korostaa olematonta olemattomuuttaan hienolla autolla. En ostais enkä antais myytäväksi.

Halpa auto - yrittää esittää, että ei ole mitään syytä korostaa omaa olematonta olemattomuuttaan hienolla autolla. En ostais enkä antais myytäväksi.

Asunnonvälitysfirman auto - yrittää piilotella omaa kallista tai halpaa autoaan ettei paljastaisi omaa tarvetta korostaa (tai esittää ettei ole mitään syytä korostaa) olematonta olemattomuuttaan hienolla autolla. En ostais enkä antaisi myytäväksi.

Mikähän noista itse olisin ja mitenkähän sitä tulee kämppä joskus kaupattua jos tarvetta moiseen ilmenee :doubtful: :confused:?
Eikös joskus ollut juttua, että Invar Kamprad ajelis Volvo 240:llä, pihi mies kun on. Että voit ihan hyvällä omalla tunnolla luokitella itsesi kovan luokan pisnesmieheksi. :ahem:

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Eikös joskus ollut juttua, että Invar Kamprad ajelis Volvo 240:llä, pihi mies kun on. Että voit ihan hyvällä omalla tunnolla luokitella itsesi kovan luokan pisnesmieheksi. :ahem:
No joo. Paitsi, että en enää sellaisella (valitettavahkosti) ajele. Tilanteiden ja olosuhteiden seurauksena mulla on nykyään edellistä 200-sarjalaista noin 17 vuotta nuorempi S40 ajokkina.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Silti jos kohdalle osuu välittäjä, jolla aikeena myydä mulle sadoilla tuhansilla jotakin ja kaveri ajelee kolmen sadan läjällä, niin ensimmäisenä mulle tulee mieleen, että se joko on tyhmä tai se kuvittelee mua tyhmäksi tai molempia. Muut vaihtoehdot vasta paljon myöhemmin.
Jos myyjä tulee paikalle helvetin räjähtäneenä, haisten vanhalle viinalle ja valkosipulille, niin tulee välittömästi mieleen, että tuotteen on pakko olla hyvä myyjän voi olla tuollainen.