Paistellaan kinkkua- vol.2009

brr

Active member
Liittynyt
19.9.2008
Viestit
44
Tan on pakko olla provo, sen verran huvittava yritys.... :D
Ei minulla ole yritystä, kirjanpito on liian vaivalloista. Kunhan vain oikaisin tuon iänikuisen harhakäsityksen. Kova lämpö parantaa makua pinnan ruskistuessa, mutta nesteitä pinnan kuumentaminen ei estä haihtumasta.

Ja noi popot kylla kuolee siina 100 asteessakin... :eek:
Siksipä kannattaakin aluksi pitää lämpö korkealla, jotta lihan pintakerros lämpenisi nopeammin. 125C uunissa tuo kestää melko pitkään, ja pöpöt ehtivät lisääntyä. Ne kuolevat lopulta, mutta lopputulos on parempi jos lihassa on 10000 tapettua pöpöä kuin jos siinä on 1000000000 tapettua pöpöä. Muutenhan pilaantuneen lihan saisi syömäkelpoiseksi yksinkertaisesti kuumentamalla sen.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Pistin paistomittarin kinkkuun ja säädin asetukseksi 80 astetta. Nyt reilu puoltuntia 200 astetta ja sitten loppuajan 120 astetta.:ahem:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Ota Moe ihmeessä yks rauhottava tujakampi glögi. Nythän sun ei varmaan tartte ajaakaan enää tänään :eek:
Juu, luulen ettei Belmis anna mulle sen Aurista.:p

Autotta tässä ollaan. Ainakin maanantaihin asti. Saakohan vakuutusyhtiöstä jonkun kiesin tilalle? Pitäis ajella taas viikon päästä poika etelään ja itse Lahteen.:nope:

Jostain syystä ei tippaakaan kiinnosta.:(
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Jaahans, nyt kinkku uunista. Maistelemaan pääsee vasta neljän tunnin päästä :jaska:
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
2h ja 36 astetta näyttää mittari. Lähtö oli apaut 18 astetta.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Asensin kinkun uuniin n. 10 minuuttia sitten. Uunissa on aluks se parisen sataa astetta, jossain vaiheessa sit vähän vähentäis.
Kuumassa pidetään 15-20 minuuttia, ei enempää. Sama sitten llopun korputusvaiheessa, muuten miedolla lämmöllä. Optimihan olisi pitää se halutulla sisälämpötilalla niin kauan kun siihen yltää.

Itse laitan uunin 80-85 asteeseen yön ajaksi.
 
Ylös