Kokeile norjasti norjaa, se on kuulemma helpompaa.Ikuna en ole ollut hyvä ruotsissa. Kouluvuosien jälkeen se vähäinenkin taito on pikku hiljaa unohtunut.
Madesopalle?Missäs sitä matikkaa puhutaan?
Paljonko irtos?Tuli 'vitsillä' pyydettyä palkankorotusta/bonusta myös savuttomuudesta, maratonin juoksemisesta ja Joroisten puolimatkan läpiviemisestä.
Pitääkö tuo ymmärtää niin, että muut joutuivat käyttämään englantia nimenomaan sinun heikon ruotsintaitosi takia?Joskus oltiin toimarin kanssa Oslon keikalla kaksin ja se oli suomenruotsalainen (nainen) ja se kyllä pärjäs ruattilla, mutta palaverit kyllä pidettiin enkuksi. Muuten olisin ollut ihan kuula hukassa.
Pitääkö tuo ymmärtää niin, että muut joutuivat käyttämään englantia nimenomaan sinun heikon ruotsintaitosi takia?
Mun mielestä sivistyssanojen ja vaikeiden lauserakenteiden käyttäminen forumilla voitais lopettaa koska en ymmärrä niitä.Pitääkö tuo ymmärtää niin, että muut joutuivat käyttämään englantia nimenomaan sinun heikon ruotsintaitosi takia?
Laaditko uusia sääntiksiä?Mun mielestä sivistyssanojen ja vaikeiden lauserakenteiden käyttäminen forumilla voitais lopettaa koska en ymmärrä niitä.
Joo, ja se oli ihan sen perua että olen saanut normikoulutuksen + tekussa siihen kurssit päälle. En pidä itseäni ihan totaalisena ääliönä joten kielitaitoni ruotsin suhteen edustanee jonkinmoista keskiarvoa suomessa.Pitääkö tuo ymmärtää niin, että muut joutuivat käyttämään englantia nimenomaan sinun heikon ruotsintaitosi takia?
Tuon perusteella ruotsinopetusta pitäisi tehostaa. Tosin ensimmäisenä tulee mieleen kyllä valita Osloon palaveroimaan lähtevät toisin.Jos se on noin paska se kielitaito kaiken tämän jälkeen, johtuen motivaation puutteesta niin olisko koulutuspoliittista säätöä tässä nyt?
Englannilla asiat hoitui. Ja tein sen 7:n Singer vuoden aikana sellaisen tuloksen että sillä meriitillä pääsin nykyiseen duunipaikkaan. Eli vitut ruotsista mun osalta.Tuon perusteella ruotsinopetusta pitäisi tehostaa. Tosin ensimmäisenä tulee mieleen kyllä valita Osloon palaveroimaan lähtevät toisin.
Siis: porukkaa koulutetaan puhumaan ruotsia, jota ei koskaan kunnolla opita. Juurihan itsekin sanoit, että käyttöä olisi ollut, jos olisit kunnolla osannut.Porukkaa koulutetaan puhumaan ruotsia jota ei koskaan käytetä