bigbear
Well-known member
Rellu voisi pamauttaa pari moottoria ja syyttää FIAa siitä.
Naukkis, kiitos tästä selvennyksestä!Niin siis moottori tuottaa pakokaasuja runsaasti vaikka bensiiniä ei moottoriin syötetäkään jos kaasuläppä on auki, ts moottori toimii ilmapumppuna. Kaasuläppää ei noin vain voi tarkasti suunnitellussa moottorissa pistää täysiltä kierroksilta kiinni koska puuttuvien sylinteripaineiden takia moottori ei sitä kestäisi vaan männät ottaisivat kanteen/venttiileihin kiinni / kiertokanget pettäisivät, siis jos moottori on suunniteltu kaasuläppä auki moottorijarrutuksiin.
Mersun systeemi taas käyttää pakokaasujen muodostamaa alipainetta imemään kampikammioon alipaineen ja jos koko pakokaasuvirtaus lopetetaan kampikammion paine nousee ja hajottaa moottorin/työntää öljyt pihalle.
Tämä on ymmärtääkseni jo päätetty, että ensikaudella Renun innovaatio + diffuun ohjattavat pakokaasut jää unholaan - ainakin nykymuodossa ja pakoputkien sijainti olisi jollakin tasolla määrätty Scarbsf1's Blogin juttu asiastaToivottavasti ensi vuodeksi saadaan sellainen sääntömuutos, joka yksiselitteisesti estää pakokaasujen hyödyntämisen ja tämä asia tulee tallien tietoon mieluummin heti, jotta kukaan ei erehdy ensi kauden autoa suunnittelemaan ko. systeemin varaan.
Jep, eli palataan "periskooppipakoputkiin", jotka tulevat ulos moottorikatteesta. ScrabsF1:n sivulla oleva alempi havainnekuva esittää aiempaa tietoa, joka itse tekstissä on yliviivattu.Tämä on ymmärtääkseni jo päätetty, että ensikaudella Renun innovaatio + diffuun ohjattavat pakokaasut jää unholaan - ainakin nykymuodossa ja pakoputkien sijainti olisi jollakin tasolla määrätty Scarbsf1's Blogin juttu asiasta
Kokous päättyi jo, säännöt on ilmeisesti lukossa jo tälle viikonlopulle mutta keskustellaan ilmeisesti tulevista kisoista nyt.. päätöstä ei kuitenkaan tainnut vielä syntyä.No nyt ne pitää jo hätäkokousta http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/07/1358281/hatakokous-f1-kiistan-ratkaisemiseksi
Samaa mieltä, säännöt pitäisi olla kiinteät kauden läpi ja säännöt pitäisi lyödä lukkoon ajoissa seuraavaa kautta ajatellen (esim.viimeistään elokuussa)Naurettavaa paskaa tämä pelleily.
Tekemällä siitä yksityyppiluokan ja siirtämällä autojen hoidon talleilta kisaorganisaatiolle. Kuskitkin voisi korvata tietokoneohjelmilla, niin ei tulisi näitä epäolennaisia lausuntoja ja fanitusjuttuja.Mitenköhän tästä lajista saataisiin urheilullisempaa ja vähemmän politisoitua, jotta katsojien huomio saataisiin olennaiseen asiaan eli itse suorituksiin eikä mätään kabinettipeliin?
ei tuolta wrc:n puolelta kuulu tälläistä riitelyä vähä väliä ainakaan julkisuuteen asti. Mutta tämä ny vaa tuntuu kuuluvan lajiin et aina on jostain puhetta. Tosin säännöistä ei tarvitsisi kesken kauden edes puhua kun eihän niiden kuuluisi kesken kauden muuttua. Tältäkii vältyttäisiin ku FIA ei rupeaisi säätämään mitään yhtä äkkiä vaan muutokset tehtäisiin kausien välissä.Tekemällä siitä yksityyppiluokan ja siirtämällä autojen hoidon talleilta kisaorganisaatiolle.
Ei niitä sääntöjä voi kausien välissä voi säätää, sehän on autojen rakenteluaikaa, suunnittelu tapahtuu edellisen kauden aikanaTältäkii vältyttäisiin ku FIA ei rupeaisi säätämään mitään yhtä äkkiä vaan muutokset tehtäisiin kausien välissä.
Sillä, että valitaan FIA:n johtoon joku muu kuin läpeensä korruptoitunut Jean Todt. Ja johan formuloita on vuosikaudet muutettu kohti yksityyppiluokkaa, kun seuraavaksi kaikkien tankkauskieltojen ja vastaavien kylkeen lyödään koppiautomoottorit. Siinä sitä sitten körötellään todellisena "kuninkuusluokkana", vaikka ohi mennään oikealta ja vasemmalta ChampCarien toimesta.Mitenköhän tästä lajista saataisiin urheilullisempaa ja vähemmän politisoitua, jotta katsojien huomio saataisiin olennaiseen asiaan eli itse suorituksiin eikä mätään kabinettipeliin?
juu no sie et jaksanu ymmärtää mitä meinasinEi niitä sääntöjä voi kausien välissä voi säätää, sehän on autojen rakenteluaikaa, suunnittelu tapahtuu edellisen kauden aikana
Siis että ne uudet säännöt astuisivat voimaan silloin kausien vaihteessa, päätökset toki tehtäisiin reilusti etuajassa.Ei niitä sääntöjä voi kausien välissä voi säätää, sehän on autojen rakenteluaikaa, suunnittelu tapahtuu edellisen kauden aikana
No eihän narinaa olisi tullut jos säännöt olisivat samat kaikille. Ei toisille voi tosta noin vaan antaa eri vapauksia sääntöjen suhteen.Vaikka päätös on idioottimainen, sais nuo tallipamput katsoa peiliin. Kun päätöksestä ilmoitettiin kuukausi sitten, olivat kommentit tyyliin: "hieman outoa tämä". Ja nyt kun se otettiin käyttöön, alkoi narina. Olis kannattanut alkaa marmattaa ajoissa niin ehkä tältä farssilta olisi säästytty.