Iltasanomat:
Nämä "innovaatiot" Ferrari kyllä osaa.
Formula 1 -tallit eivät päässeet sunnuntaiaamuna sopuun moottorien ohjausjärjestelmien käytön rajoittamisesta. Autosport-lehden tietojen mukaan ratkaisun tiellä ovat Ferrari ja sen moottoreita käyttävä Sauber.
Muut tallit olivat valmiita palaamaan sääntöihin, jotka olivat voimassa ennen Silverstonen osakilpailua. Kansainvälinen autoliitto heitti lauantaina pallon talleille ja kertoi olevansa valmis sitoutumaan näiden päätökseen, mikäli se on yksimielinen.
Erityisesti Red Bullin ja McLarenin pilttuissa ärsytystä herättänyt sääntömuutos on siis näillä näkymin jäämässä voimaan. Käytännössä sääntö rajoittaa moottorista lähtevien pakokaasujen hyödyntämisen auton takaosassa kymmeneen prosenttiin silloin, kun kuljettaja ei paina kaasupoljinta.
Ferrari on ollut hyvässä vauhdissa läpi kisaviikonlopun, joten sääntömuutos näyttää sopivan sille. Fernando Alonso jäi vain sekunnin kymmenyksen päähän paalupaikasta Silverstonen aika-ajossa.
Muut tallit olivat valmiita palaamaan sääntöihin, jotka olivat voimassa ennen Silverstonen osakilpailua. Kansainvälinen autoliitto heitti lauantaina pallon talleille ja kertoi olevansa valmis sitoutumaan näiden päätökseen, mikäli se on yksimielinen.
Erityisesti Red Bullin ja McLarenin pilttuissa ärsytystä herättänyt sääntömuutos on siis näillä näkymin jäämässä voimaan. Käytännössä sääntö rajoittaa moottorista lähtevien pakokaasujen hyödyntämisen auton takaosassa kymmeneen prosenttiin silloin, kun kuljettaja ei paina kaasupoljinta.
Ferrari on ollut hyvässä vauhdissa läpi kisaviikonlopun, joten sääntömuutos näyttää sopivan sille. Fernando Alonso jäi vain sekunnin kymmenyksen päähän paalupaikasta Silverstonen aika-ajossa.
Nämä "innovaatiot" Ferrari kyllä osaa.