Paljon sinulla puhelinlasku kuukaudessa?

Joni

Well-known member
Äsken oli nytten 58€(9.90 nettimaksu sis.) ja suurinosa siitä lähes 40€ mennyt tekstiviesteihin joka kieltämättä liikaa.. Liittymä saunalahden norppaplus. Olisko säästäny paljon enemmän jollain tekstiviestiiittymällä yms? Maybe dunno. Normisti yleensä ollu 20-30€ paikkeilla.

oldez

Well-known member
7,99 tekstari (1000 kpl-paketti)
4,90 netti (rajaton käyttö)
6,00 puhelin (kytky)
sit muutamalla eurolla puheluita

eli sellanen reilu 20 euroa.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Usein viidestä kahdeksaan euroon.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
0 euroa. Maksan veroa kännykkäedusta.
Mulla on duunista kännykkä (BlackBerry), jota vois periaatteessa käyttää rajattomasti yksityispuhelimenakin (kuten varsin moni kolleega tekeekin) ja täällähän ei mitään veroja tommosesta tartte maksella, mutta siitä huolimatta mulla on myös privaattikäynnkkä, koska en viitti olla riippuvainen firman puhelimesta, jonka voin nänollen jättää himaan tai sammuttaa aina, kun en ole duunissa.

Privapuhelimesta maksan vähän yli 20 euroa kuussa, könttimaksu joka pitää sisällään 1000 tekstaria, 1000 minuuttia puheluita Itävallan sisällä, 500 minuuttia Euroopan sisällä sekä 3 GB downloadvolyymia. Tuossa on moninkertaisesti se määrä, jonka oikeesti tarttisin.

markoj

Custom User
Joitain kynppejä normaalisti. Ehkä 40-60.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
17€ kk-maksut netteineen ja kytkykännyineen ja pari euroa puheluista ym päälle.

Viimeksi muokattu:

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Pre paidillä mennään edelleen. Kuukaudessa ehkä suunnilleen kympin pintaan menee. Työpuhelimen kuluista ei oo hirveesti käsitystä. En maksa siitä mitään, mutta enpä sitä yksityisasioihin käytäkään.

jjv

Arschloch
En osaa ulkomuistista yhtään arvioida, kun lasku menee suoraveloituksena, mutta tulipa nyt toikin innoittamana viimeisin lasku tarkistettua:

kotimaan puhelut: 3kpl
tekstiviestit kotimaassa: 7kpl
tekstiviestit ulkomailla: 23kpl
liittymähinta: 0,67€
hinta yhteensä: 12,86€

Noita ulkomaan tekstiviestejä sattunut sen verran tuohon, että yleensä lasku jäänee alle 10 euron. Sinänsä hyvä, että tuli katsottua lasku, kun huomasin liittymän kohdalla tekstin: "määräaikaisuus päättyy 17.06.2012". Aijjaa, mulla on joku määräaikainen liittymä vai, kiva tietää. Saa nähdä tartteeko asian tolalle tehdä jotain kesäkuussa.

jjv

Arschloch
7,99 tekstari (1000 kpl-paketti)
4,90 netti (rajaton käyttö)
6,00 puhelin (kytky)
sit muutamalla eurolla puheluita

eli sellanen reilu 20 euroa.
Vissiin tarttis jotai halvempaa liittymää katella, kun mulla on toi kännykän nettikäyttö muistaakseni joku 14€/kk.

edit: Joo tarkistin: Saunalahti mobiililaajakaista plus nopsa 13,90€/kk. Nettitikkua varten sen joskus otin, nykyään en tikkua enää tartte niin kännykällä surffailen.

Viimeksi muokattu:

Sinäputki

Troll
Sijainti
Trollhättan
tekstiviestit ulkomailla: 23kpl
Mille puljulle ja kuinka paljon maksat ulkomaantekstiviesteistä? Ja tarkoitetaanko noilla ulkomailla lähetettyjä viestejä, jotka on lähetetty Suomeen, vaiko Suomessa lähetettyjä viestejä, jotka on lähetetty ulkomaille?

jjv

Arschloch
Mille puljulle ja kuinka paljon maksat ulkomaantekstiviesteistä? Ja tarkoitetaanko noilla ulkomailla lähetettyjä viestejä, jotka on lähetetty Suomeen, vaiko Suomessa lähetettyjä viestejä, jotka on lähetetty ulkomaille?
Saunalahdelle ja ulkomailta Suomeen lähettänyt. Itse asiassa nuo maksoi lähes 7 euroa. Ne oli Euroopan ulkopuolelta, että se lienee hintaa nostanut. Pitäis ihan sama hinta olla lähetätkö Suomesta tekstarin naapuritaloon tai vitsi-saarille.

Sinäputki

Troll
Sijainti
Trollhättan
Saunalahdelle ja ulkomailta Suomeen lähettänyt. Itse asiassa nuo maksoi lähes 7 euroa. Ne oli Euroopan ulkopuolelta, että se lienee hintaa nostanut. Pitäis ihan sama hinta olla lähetätkö Suomesta tekstarin naapuritaloon tai vitsi-saarille.
Samaa mieltä, kuten myös datasiirtomaksut. Voipi leuka loksahtaa laskun kolahtaessa postiluukkuun, mikäli käyttää ulkomailla kännykän nettiä. Nykytekniikalla tuon luulisi olevan mahdollista, ja mitä olen ymmärtänyt, niin kovasti sitä on viety eteenpäin Brysselissä.