Paljonko pitää tulla tilille rahaa, että olet onnellinen?

Milloin raha lakkaa rajoittamasta onnellisuutta?


  • Äänestäjiä yhteensä
    31

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Pollataanpas tämäkin ajankohtainen aihe.

Mikä summa on sellainen, että sen saatuasi taloudellinen tilanteesi ei olisi enää este onnen saavuttamiseen tai ylläpitämiseen?
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
"En halua onnea, haluan rahaa"

En mä oiken osaa vastata. Kattellaan mitä nuo muut vastailee. Kaikkea onneen vaadittavaa ei saa rahallakaan.

Ehkä miljuuna. Emmietiiä.

Olipas hyödykäs postaus.

EDIT: Ai täällä oli pollikin!
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16905
Tarkoitatko kuukaudessa vai kertaheitolla?


No kuukaudessa sellanen 1500 kelpaa mulle mutta kertoheitolla miltsi tai pari. :ahem:


Mutta ei se vielä onnea tuo... Nainen kun on niin se tuo sen onnen mitä tarvitsen.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Meikäläisen onnellisuus on aika vähän kiinni rahalla saatavista asioista. Meikälle ainakin tulisi varmaan aika tylsää jos olisi niin paljon rahaa että ei olisi mitään mitä ei voisi vain näin *napsauttaa sormia* saada.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Kymppitontusta satkutonttuun kun tulisi, lähtisin hymyissä suin kaljakauppaan. Jos alle sen, lähtisin kaljakauppaan. Jos yli sen, lähtisin hymyissä suin Thaimaaseen kaljakauppaan.
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
Paha sanoa. Kyllähän tuommoinen reilu miljoona helpottaisi elämää rutkasti. Mutta polliin en uskalla vastata, sillä en oikeen osaa sanoa mikä riittäisi. Toki joku 10 000 euroa lämmittäisi kanssa, mutta joku reilu miljoona... Se kyllä ratkaisisi koko loppuelämäni ongelmat ja olisin varmasti onnellinen.

En kuitenkaan vastaa mitään, sillä tää on vähän vaikeeta mulle. :D Riippuu niin tilanteesta ja siitä, että miltä kantilta asiaa katsoo. Vastaan siltikin että miljoona. Sitten ois kaikki huolet ohi. :ahem:
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Vuodessa, kuukaudessa vai kerran elämässä?

Jonkun tutkimuksen mukaan ihmisen onnellisuustaso ei enää nouse merkittävästi sen jälkeen, kun kuukausitulot (brutto) ylittävät 2500 euroa. Toisen tutkimuksen mukaan taas ihmisen onnellisuus on melkolailla vakiotasolla yksilöllisesti. Eli jos vammaudut ja joudut pyörätuoliin tai voitat miljuunia lotossa, niin onnellisuutesi palautuu omalle persoonalliselle tasollesi noin vuoden kuluttua elämää mullistaneesta tapahtumasta.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18371
Sen verran että ne riittäisi elämän loppuun asti, vaikka ei töitä tekisikään. (Suomesta muuttaisin samalla aika varmasti pois)
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Sen verran että ne riittäisi elämän loppuun asti, vaikka ei töitä tekisikään. (Suomesta muuttaisin samalla aika varmasti pois)
Tostakin sais hyvän pollin, notta muuttaisitko Suomesta jos olisi tällainen mahdollisuus

Tai UP:ille notta muuttaisitko Suomeen... tai jotain
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Kertasummasta on kyse.
Itse olen juskasen linjoilla, elämäni tuskin muuttuisi juurikaan onnellisemmaksi pitkässä juoksussa jos tänään lävähtäisi milli lotossa.

Helpommaksi ehkä, onnellisemmaksi - tuskin juurikaan.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Vuodessa, kuukaudessa vai kerran elämässä?

Jonkun tutkimuksen mukaan ihmisen onnellisuustaso ei enää nouse merkittävästi sen jälkeen, kun kuukausitulot (brutto) ylittävät 2500 euroa. Toisen tutkimuksen mukaan taas ihmisen onnellisuus on melkolailla vakiotasolla yksilöllisesti. Eli jos vammaudut ja joudut pyörätuoliin tai voitat miljuunia lotossa, niin onnellisuutesi palautuu omalle persoonalliselle tasollesi noin vuoden kuluttua elämää mullistaneesta tapahtumasta.
Eikai se raha nyt onnea takaa?

Kun tietyt perustarpeet on tyydytetty, niin siitä eteenpäin ei mun kokemuksen mukaan enää rahalla onnea saa.

Tietysti aina voi unelmoida, että nyt ostan 60 jalkaisen purjeveneen ku se 55 jalkainen ei riitä jahka on tarpeeksi fyffeä jnejne, mutta mun mielestä tollasesta ei seuraa mitään onnellisuutta.. Vaan jatkuvaa suorittamista ja stressiä pikemminkin.

Aihe sinänsä hyvä, eli mistä ihmisen onni muodostuu. Mun mielestä tosiaan toi perustarpeiden tyydyttäminen riittää noin niinkuin maallisen mammonan haalinnan puolelta ja se itse onni tulee sitten ihmisisuhteista. Parisuhteesta lähinnä, myös toki muista läheisistä ihmissuhteista. Itselle mieluisat harrastukset (no okei, jos sä keräät Ferrareita niin sitten lisäfyffelle tarvetta:wink:), riittävä oma aika, itsensä tutkiskelu ja ylipäänsä itsensä kanssa harmoniassa oleminen.. Noi kanssa osasia siinä onnellisuuden tunteessa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18371
Tostakin sais hyvän pollin, notta muuttaisitko Suomesta jos olisi tällainen mahdollisuus
Minulla olisi ihan tiettyjä syitä miksi haluaisin muuttaa, olen joskus niistä kertonu ja mihinkä maahan.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Joo, lottovoitolla saisi kaikenlaista kivaa. Mutta en usko minäkään, että onnellisemmaksi tulisin rahalla. Olen nimittäin jo nykyisellään onnellinen ja tyytyväinen elämääni.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Pendellstock puki sanoiksi sen mitä yritin räpeltää tuolla vähän aikaisemmin. Itse pärjään aika vaatimattomasti ihan onnellisena.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Onnen oon saavuttanut jo ajat sitten, eikä sen ylläpitäminen sinänsä ole rahaa vievää hommaa, mut toistaalta kyllähän se on ihan jees, että oMpi mm. katto pään päällä, muonaa kaapissa jne... Vois olla aika onnetonta elämää ilman noita, vaikka muuten oliskin onnellinen.
Sit taas jos ajattelee että sais niin paljon rahaa ettei tarviis enää tehdä töitä ikuna, ja vois halutessaan ostaa vaikka oman kämpän velattomana, niin loppuiskohan tämä onni, jos samoja naamoja pitäis katsella reilusti enemmän per vuorokausi.
Lainaakaan ei ole tarvinnut opintolainan jälkeen ottaa, eikä ole mitään muuta velkaa ku jotain edellisen elämän laskuja jonkun verran, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä, joten senkään puoleen ei ole tarvista saada enempää ku nyt saa.

Onhan se ihan lystiä, että on välillä varaa ostaa uusia muoviesineitä asuntoon, en mä sitä väitä, ja olishan se kai kivaa, jos tilillä olis vaikka kymmenenkin miljoonaa. Ja kivaa olis jos maailmassa olis rauha jne...

Täytyy kuitenkin sanoa jotta enpä tiedä sellasta summaa millä tätä olotilaa vois ylläpitää, kun ei tätä ole tähänkään mennessä rahalla saanut.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26848
Niin mäkin sen laskisin, että sen verran tarttis saada, ettei töihin tartte mennä. Työnteko rajoittaa laiskan ihmisen onnellisuutta. Ja rahaa pitäis olla sen verran, että vähän enemmän olis varaa kuluttaa, kuin nykyään. Laskin, että miljoona riittäis. Mitä tohon polliin ny sit vastais...no laitetaan tuo alimmainen vaihtoehto, kun tuo PuoliPöhkö nyt kukkaron nyöriä raotti, niin ei tartte sitten heti pyytää lisää.
 
Ylös