Noniin nyt pitäisi tuon IRC toimia tuolta ylhäältä. Eli siis sieltä pääsee nyt sitten juttelemaan IRC kautta realiajassa. Ehkäpä tuon voisi myös nimetä uusiksi tyyliin "Live Chat" taikka jotain muuta vastaavaa, koska välttämättä tuo IRC ei kaikille kerro hirveästi?
Tuolta ylhäältä kun klikkaa, niin tosiaan aukeaa tuo ikkuna. Jos klikkaat foorumin puolelta tuosta linkistä, niin se ottaa sinun forum nimimerkin ja muokkaa siitä soveltuvan lyhennelmän käytettäväksi IRC:ssä. Jos et ole kirjautunut sivustolle taikka klikkaat uutisten puolelta (foorumin käyttäjänimi ei käytettävissä). niin kone arpoo sinulle nimen.
Kirjautuneena ollessasi nimesi muodostuu seuraavasti:
1) Otetaan nimimerkistä kaikki välilyönnit ja erikoismerkit pois, niin että jäljelle jää ainoastaan numeroita ja kirjaimia
2) Lyhennetään tämä 6 merkkiin (leikataan loput pois)
3) Lisätään alkuun alaviiva (_)
Eli omalta osaltani nimimerkki on "_copter", nimimerkille "jaska" tämä olisi "_jaska" ja nimimerkille "Aku Ankka" nimi olisi "_akuank".
Foorumin vieraille nimi on puolestaan aina muotoa "f1_4321", jossa 4 viimeistä numeroa ovat satunnaisia.
IRC:ssä on maksimi nimimerkin rajoitus 9 merkkiä ja jostain syystä vielä tuossa meillä nyt käytössä olevassa webchatissa ei kunnolla suostunut toimimaan kuin 7 merkin nimimerkit. Alaviiva tuohon nimeen laitetaan sen takia alkuun, koska esim. "kalle" nimisiä voi siellä olla entuudestaan, mutta "_kalle" on epätodennäköisempi. Ja siis tuohan käyttää olemassa olevaa IRCnet palvelua, jossa on muitakin kuin vain meidän foorumin kaverit linjoilla.
Minut sieltä löytää nimellä copter, eli sitäkin kautta voi tavoitella jos kiinnostaa jutella "livenä".
Tiedoksi että olen myös järjestänyt viikonlopun ohjelman siten, että olen pe-la-su Bahrainin kisatapahtumien ajan valvomassa että kaikki toimii kunnolla täällä sivustolla. Jos tulee ongelmia, niin pääsen sitten niihin heti käsiksi. Tällöinkin tavoitettavissa IRC kautta (kuten muutenkin siellä yleensä olen ollut kisojen aikana) sekä lisäksi tietysti puhelimitse. Antilla on yhteystiedot, mutta voin ne myös antaa muutamalle muulle aktiiville joka tarvittaessa voi olla minuun yhteydessä jos tarvetta tulee.