Sam
Muumipappa
Pitäisköhän tolle copterille tarjota pari bisseä jossain vaiheessa :alppu:
Hyvä homma! Puolessa tunnissa ehtii jo hiukan jossain sivummalla poiketa. Eikä niin haittaa vaikka vatsa olisikin vessatauolle mennessä hiukan kovemmalla .Tämä arvo oli 15 minuuttia, on nyt 30 minuuttia eli tuplat. Sitä ei valitettavasti voi tällä hetkellä laittaa äärettömäksi, mutta on nyt ainakin vähän pidempi.
Ei vaan mulle.Pitäisköhän tolle copterille tarjota pari bisseä jossain vaiheessa :alppu:
Sää oot juonu jo ihan tarpeeksi.Ei vaan mulle.
Joko sinäkin perut, jotta on viimeinen vuosi, kun forumia tuet?Hyvin on toiminu käyttäjiä reilu 200.
Sitten perun, kun näyttää mahdolliselta, että tästä voi tulla aktiivinen ja kokonaisvaltaisempi päristelysivusto, eikä jämähtänyt (joskin ehkä teknisesti toimiva) keskustelupalsta.Joko sinäkin perut, jotta on viimeinen vuosi, kun forumia tuet?
Se on hyvä homma! Tavallisesti olen aiemmin osannut varautua, kun aktiivimäärät nousevat tuonne 150 ylitse niin sitten tulee niitä Server is busy-viestejä.Server load näyttää 0,3:a kun se normaalisti on ollut 2-4. Kympin kohdalla alkaa kone kaatuilemaan.
Juu, on toki ehdottoman tärkeää, että forum toimii sutjakasti yölläkin, saattais muuten jäädä kaikki tämänkaltaisetkin mestariteokset syntymättä :frank:TYöllä klo 2.45 kohdalla on tuo automaattinen varmuuskopiointi joka tuntuu vievän aika paljon palvelimen tehoja ja siksi käppyröissä näkyy aikamoinen piikki tuohon aikaan. Samoin myös sessioita ei silloin ole saatu luettua. Pitää tuo varmuuskopiointi korjata jotenkin että tuota hetkittäistä kuormaa ei silloin tule noin paljoa. Käytännössä tuolloin koko 3 gigan kanta dumpataan levylle ja pakataan sekä siirretään verkkolevylle.
Meinasi minun mestariteokseni jäädä julkaisemati. Olin juuri yöllä saanut pitkän litanian tuonne f1 eepokseen ja kauan kesti kunnes kaatui.Juu, on toki ehdottoman tärkeää, että forum toimii sutjakasti yölläkin, saattais muuten jäädä kaikki tämänkaltaisetkin mestariteokset syntymättä :frank:
Hyvä että kerrot tietoja. Se on tupannut olemaan ongelma täällä. Vaikkei asioihin voisi vaikuttaa niin on kiva tietää missä mennäänGraafeista noin muuten sen verran, että laittelen tänne niitä aina välillä. Niitä ei pääse suoraan katsomaan muut kuin allekirjoittanut sekä Antti, koska graafien generointi vie hieman tehoa ja jos niitä useampi olisi katselemassa, niin se puolestaan taas aiheuttaisi palvelimelle ei haluttua kuormaa.
No on todella! Kunnioittava hatun ja peukun nosto täältäkin. Juuri nyt toimii niin ongelmiin puuttuminen kuin toimista tiedottaminenkin. Voisi ensi vuoden vip-maksut melkein ohjata suoraan copterille (jollei niitä tarvittaisi serverimaksuihin).varsinainen action hero tämä copteri!
Ei nyt varsinaisesti kuulu tämä ketjun aiheeseen, mutta minusta F1-Forumin pitäisikin keskittyä nimensä mukaiseen toimintaan (foorumiin) ja unohtaa "kokonaisvaltaisesta päristelysivustosta" haaveilu. Sellainen vaatisi niin monelta niin vankkaa sitoutumista vapaaehtoistyöhön ettei sellaista kehtaa pyytää saati odottaa.Sitten perun, kun näyttää mahdolliselta, että tästä voi tulla aktiivinen ja kokonaisvaltaisempi päristelysivusto, eikä jämähtänyt (joskin ehkä teknisesti toimiva) keskustelupalsta.
En mä tästä mitään Autosportin tai Atlaksen kilpailijaa oo odottamassa ja aivan samalla lailla ajattelen, että keskustelupalsta on se ydin ja tärkein asia. En myöskään ajatellu käännösuutisten kopsailua. Lähinnä sitä mitä tässä on jo ilmaan heitetty. Blokeja, kolumneja ja mitä nyt sakki saakaan aikaan ja onhan siitä vanhastaan näyttöä, että voi niitä moottoriurheilupuolen henkilöitä (kuskeja ym) tulla pikku hiljaa mukaan tuottamaan matskua. Nurmisen Jari kirjoitteli yhden vuoden kisarapsoja ja Palttalan turinointeja vois ihan hyvin nostaa näkyvämpää asemaan, jos se ois mahdollista. Kotimaassa päristelijöistä vois aikaa myöden löytyä kans.Ei nyt varsinaisesti kuulu tämä ketjun aiheeseen, mutta minusta F1-Forumin pitäisikin keskittyä nimensä mukaiseen toimintaan (foorumiin) ja unohtaa "kokonaisvaltaisesta päristelysivustosta" haaveilu. Sellainen vaatisi niin monelta niin vankkaa sitoutumista vapaaehtoistyöhön ettei sellaista kehtaa pyytää saati odottaa.
Laadukkaalle F1-sivustolle Suomessa on toki huutava tarve, mutten usko F1-Forumin lähtökohdilla siihen päästävän yhtään sen paremmin kuin suuremmillakaan resursseilla. Mitään järkeä ei ole perustaa sivustoa muualta kopioituun ja käännettyyn materiaaliin ja laadukkaan oman sisällön tuottaminen taas vaatisi suhteita, joita tavan faneilla ei yksinkertaisesti ole (kansainvälisen moottoriurheilun kautta asiaa lähestyen, kansallisiin sarjoihin toki suhteita saattaisi löytyäkin).
-Edit- Anteeksi kertaus. Aihe jo pitkälti käsiteltiin pari sivua sitten.