Balthazar
Luonnollisesti.
Surmanluodit oli ekalla katselukerralla sietämättömän masentava. Uudella yrityksellä muutkin sävyt kuten loistava ajan, työn ja arjen kuvaus, yhteiskuntakritiikki ym. erottuivat paremmin.
On ihan aito pätkä dubbauksineen päivineen. Olipa tuolla youtubessa tappelukohtauskin ko. leffasta ja aika campilta meno kyllä kaiken kaikkiaan näyttää.Täh, voiko tuo olla aito? Täytyypä tsekkailla, jos tulee vastaan. Palmu-elokuvia on tullut viimeksi nähtyä ehkä 30 vuotta sitten. Vaikea sanoa siltä pohjalta niiden hyvyydestä yhtään mitään.
ISÄM MAAM PETTURI!Miten toi rillumareisotajenkka voi tolla listalla olla?
No en tolta listalta mitään, mutta oon kyllä kotimaisia elokuvia nähny, eikä ne oo vakuuttanu. Enkä jaksa uskoo, että noi tekis poikkeuksen.Loistavaa! Et ole leffoja katsonut, mutta pystyt näin suoralta kädeltä sanomaan, että täällä ei osata elokuvia tehdä.
Ei kannatakaan uskoa että ne paremmat elokuvat olisi niitä parempia.Enkä jaksa uskoo, että noi tekis poikkeuksen.
No paras kotimainen ei oo viä oikeesti hyvä elokuva joka kannattais kattoo.Ei kannatakaan uskoa että ne paremmat elokuvat olisi niitä parempia.
Komisario Palmun erehdys, sillä sen olen nähnyt.Kysymys kuuluu mikä näistä on sinun suosikkisi, jotka olet nähnyt.
En edes muista, mitä mä siitä tuumasin ekalla kertaa. Sangen nuori olin sillon, kun sen telkkarista näin. Myöhemmin olen pitänyt, joka kerta. Joku on sanonut (Bagh?) Niskasen surmanluoteja yhdeksi parhaista sosialistista realismia edustavista leffoista. Itsehän en kykene määrittelemään tyylisuuntaa tuon osalta, osaatko sinä?Surmanluodit oli ekalla katselukerralla sietämättömän masentava. Uudella yrityksellä muutkin sävyt kuten loistava ajan, työn ja arjen kuvaus, yhteiskuntakritiikki ym. erottuivat paremmin.
Sosiaalinen realismi on ihan osuva määritelmä tuolle, vaikka poikkeaahan tuo jonkin verran esim. brittiläisestä kitchen sink realismista, Pasolinin propagandisesta realismista puhumattakaan. Työn kuvaajana Niskanen oli elementissään.En edes muista, mitä mä siitä tuumasin ekalla kertaa. Sangen nuori olin sillon, kun sen telkkarista näin. Myöhemmin olen pitänyt, joka kerta. Joku on sanonut (Bagh?) Niskasen surmanluoteja yhdeksi parhaista sosialistista realismia edustavista leffoista. Itsehän en kykene määrittelemään tyylisuuntaa tuon osalta, osaatko sinä?
Näen Niskasessa ja A. Kaurismäessä samaa paljon, vaikka kerronta on hyvinkin erilaista.En edes muista, mitä mä siitä tuumasin ekalla kertaa. Sangen nuori olin sillon, kun sen telkkarista näin. Myöhemmin olen pitänyt, joka kerta. Joku on sanonut (Bagh?) Niskasen surmanluoteja yhdeksi parhaista sosialistista realismia edustavista leffoista. Itsehän en kykene määrittelemään tyylisuuntaa tuon osalta, osaatko sinä?
Lisää sieniä. Mikä vitun historiallinen merkitys?Noista vaihtoehdoista olen nähnyt kaikki muut paitsi Niin kauas pilvet karkaavat.
Tuntemattoman sotilaan olen nähnyt ainakin 20 kertaa ja siihen syy on se, että Tuntematon sotilas tulee televisiosta jokaisena itsenäisyyspäivänä.
Tätä ketjua lukiessani yllätyin siitä, että jotkut sanoivat, että eivät ole koskaan katsoneet Tuntematonta sotilasta, koska omasta mielestäni jokaisen pitäisi katsoa Tuntematon sotilas vähintään kerran sen historiallisen merkityksen takia.
Minä olen katsonut Tuntemattomasta sotilaasta myös uudemman versionkin ja senkin olen katsonut ainakin kaksi kertaa.