Paras suomalainen elokuva?

NÄISTÄ paras elokuva on mielestäni

• Äänestäjiä yhteensä
    35

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Surmanluodit oli ekalla katselukerralla sietämättömän masentava. Uudella yrityksellä muutkin sävyt kuten loistava ajan, työn ja arjen kuvaus, yhteiskuntakritiikki ym. erottuivat paremmin.

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
Täh, voiko tuo olla aito? Täytyypä tsekkailla, jos tulee vastaan. Palmu-elokuvia on tullut viimeksi nähtyä ehkä 30 vuotta sitten. Vaikea sanoa siltä pohjalta niiden hyvyydestä yhtään mitään.
On ihan aito pätkä dubbauksineen päivineen. Olipa tuolla youtubessa tappelukohtauskin ko. leffasta ja aika campilta meno kyllä kaiken kaikkiaan näyttää.

Knoukka

Well-known member
Miten toi rillumareisotajenkka voi tolla listalla olla?

Koiruus

Well-known member
Sijainti
Tampere
Loistavaa! Et ole leffoja katsonut, mutta pystyt näin suoralta kädeltä sanomaan, että täällä ei osata elokuvia tehdä.
No en tolta listalta mitään, mutta oon kyllä kotimaisia elokuvia nähny, eikä ne oo vakuuttanu. Enkä jaksa uskoo, että noi tekis poikkeuksen.

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
En ole noista tainnut nähdä kokonaan kuin Tuntemattoman sotilaan, enkä sitäkään yhdellä istumalla. Jätetään vastaamatta.

arzipuppy

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Miesten Vuoroa sais ny Stockalta alle seitsemään euroon. Parhaita suomalaisia kevyesti, sanoo Kaurismäki (Cowboyssit! Frankit!)- ja Palmu-friikki (Kaasua!). Humoristit voi pyytää vuoroa alle seiskaan myös isännöitsijältä.

markoj

Custom User
Surmanluodit oli ekalla katselukerralla sietämättömän masentava. Uudella yrityksellä muutkin sävyt kuten loistava ajan, työn ja arjen kuvaus, yhteiskuntakritiikki ym. erottuivat paremmin.
En edes muista, mitä mä siitä tuumasin ekalla kertaa. Sangen nuori olin sillon, kun sen telkkarista näin. Myöhemmin olen pitänyt, joka kerta. Joku on sanonut (Bagh?) Niskasen surmanluoteja yhdeksi parhaista sosialistista realismia edustavista leffoista. Itsehän en kykene määrittelemään tyylisuuntaa tuon osalta, osaatko sinä?

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
En edes muista, mitä mä siitä tuumasin ekalla kertaa. Sangen nuori olin sillon, kun sen telkkarista näin. Myöhemmin olen pitänyt, joka kerta. Joku on sanonut (Bagh?) Niskasen surmanluoteja yhdeksi parhaista sosialistista realismia edustavista leffoista. Itsehän en kykene määrittelemään tyylisuuntaa tuon osalta, osaatko sinä?
Sosiaalinen realismi on ihan osuva määritelmä tuolle, vaikka poikkeaahan tuo jonkin verran esim. brittiläisestä kitchen sink realismista, Pasolinin propagandisesta realismista puhumattakaan. Työn kuvaajana Niskanen oli elementissään.

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Näen Niskasessa ja A. Kaurismäessä samaa paljon, vaikka kerronta on hyvinkin erilaista.

Samanlainen jälkiahdistus tulee ainakin kummastakin.:eek:

Hartsa76

Well-known member
Noista vaihtoehdoista olen nähnyt kaikki muut paitsi Niin kauas pilvet karkaavat.

Tuntemattoman sotilaan olen nähnyt ainakin 20 kertaa ja siihen syy on se, että Tuntematon sotilas tulee televisiosta jokaisena itsenäisyyspäivänä.

Tätä ketjua lukiessani yllätyin siitä, että jotkut sanoivat, että eivät ole koskaan katsoneet Tuntematonta sotilasta, koska omasta mielestäni jokaisen pitäisi katsoa Tuntematon sotilas vähintään kerran sen historiallisen merkityksen takia.

Minä olen katsonut Tuntemattomasta sotilaasta myös uudemman versionkin ja senkin olen katsonut ainakin kaksi kertaa.

hippi

Well-known member
Kaikki nähty. Äänestin Kaurismäkeä. Risto Jarvan filmeistä olen myös tykännyt.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Noista vaihtoehdoista olen nähnyt kaikki muut paitsi Niin kauas pilvet karkaavat.

Tuntemattoman sotilaan olen nähnyt ainakin 20 kertaa ja siihen syy on se, että Tuntematon sotilas tulee televisiosta jokaisena itsenäisyyspäivänä.

Tätä ketjua lukiessani yllätyin siitä, että jotkut sanoivat, että eivät ole koskaan katsoneet Tuntematonta sotilasta, koska omasta mielestäni jokaisen pitäisi katsoa Tuntematon sotilas vähintään kerran sen historiallisen merkityksen takia.

Minä olen katsonut Tuntemattomasta sotilaasta myös uudemman versionkin ja senkin olen katsonut ainakin kaksi kertaa.
Lisää sieniä. Mikä vitun historiallinen merkitys?