Paska asialle besserwisser

R.Rosset

Well-known member
Liittynyt
1.2.2006
Viestit
1048
Sille selittäjälle kannattaa sanoa - ennen kuin ehtii yhtään piremmälle, että
"Tehräänkö niinku sinä selität, vai niinkun hyvä tuloo?"

Loppuu ne ohjeet siihen. Jos ei lopu, niin kassan kautta kotiin. Heti ja oikopolkua.
Meikä ei missään tilanteessa sanois näin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Meikä ei ikinä jaksa alkaa selittään mitään besserwisserille, koska se kuitenkin alkais vaan kovemmalla kiihkolla selittään jotain siitä asiasta.
Pitää antaa luulla olevansa oikeassa, koska mielipidettään ei saisi muutettua kuin vielä kovemmalla besservvisserismillä.
 

R.Rosset

Well-known member
Liittynyt
1.2.2006
Viestit
1048
Pitää antaa luulla olevansa oikeassa, koska mielipidettään ei saisi muutettua kuin vielä kovemmalla besservvisserismillä.
Tuo on kyllä yleensä se kuinka minä ja varmaan moni muukin toimii. Mutta onhan se vittumaista silti!
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Mullon taipumusta besserwisseröintiin, se myönnettäköön. Joskus joutuu ihan puristamalla hillitsemään itseään, varsinkin erilaisten remonttien yhteydessä, ettei sanoisi, että tuosta tulee ihan paska.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Tiesin. Mutta tiesitkö, että soittamalla molli pentatoonista puoli sävelaskelta alempaa on oiva oikotie lyydiseen moodiin.
Mollin löydät parhaiten kun viet sen keppisi tohon Hesarin panttikonttoriin ja ryyppäät niillä rahoilla viikon noissa kuppiloissa.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Besserwisser on minulle uusi termi. Vaan terminologian avauduttua lävähti mieleen heti entinen töikaveri. Nelikymppinen koko ikänsä samassa pikkukaupungissa asunut ukko, joka oli suurimman osan elämästään ilmeisesti pyörinyt työttömänä ja pätevöittänyt itseään ja tärkeyttään VPK:n hommissa. Perusjuntti ja rasisti henkeen ja vereen. Se mies, se jumalauta tiesi kaikesta kaiken ja oli kokenut kaiken. Kimin mestaruudenkin tiesi Interglaosin GP:n alla, koska eihän neekeri voi voittaa, vastahan ne on laskeutunueet puusta. Oikeinhan se tiesi, perustelusta en ole vieläkään ihan täysin vakuuttunut.
Sillä oli sellanen mentori-besserwisser. Jos oli joku asia mitä ukko itse ei ollut kokenut, niin tämä mentori oli kyllä senkin homman tehnyt ja niiden kokemukset oli tietenkin kollektiivisia. Vittu sentään että se mentori on salettiin kova jätkä. Universumin kovin varmaan. Ainakin juttujen perusteella.
Pikkasen nousi jo verenpaine ja ruumiinlämpö kun muistelin sitä töikaveria. Ei ole tullut ikävä.

Nämä ihmiset on niitä tapauksia jotka pistää miettimään miksi ne on olemassa ja millä sitä korvais työkaveri-sanasta sen kaveriosan.
 
Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Ei nyt enää. Riskihän oli että Moe pääsee samalle kymmentuhannelle ja peesiin. Se on meinaan peto peesaamaan. Ammattimies. Ois pistäny yön hämärinä hetkinä ohi. Rallitaktiikalla ja tallipolitikoinnilla.
Mun puolesta saa Moe mennä ohi oikeelta tai vasemmalta tai vaikka suoraan yli, voisin jopa jelpata, on meinaan aikalailla kyseenalainen kunnia tämän enkan hallussapito :nope:
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Mun puolesta saa Moe mennä ohi oikeelta tai vasemmalta tai vaikka suoraan yli, voisin jopa jelpata, on meinaan aikalailla kyseenalainen kunnia tämän enkan hallussapito :nope:
Älä! Ei kai sulle oo vaan vittuiltu siitä?
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
OoPee on seitkeetkilonen! 70k! Nyt juhlitaan! Paukkuserpentiiniä ja pikasimaa ja touhutippaleipää! Heijjulihei!
 
Ylös