- Liittynyt
- 12.8.2004
- Viestit
- 13766
Sen kun tietäisi, miksi mutkan ulostulo on se sallittu paikka. Itse tuomarina haluaisin kyllä vaatia ohjauslaitteiden käyttöä muutamankin formulan levyisellä radalla.Miksi tämä tilanne on eri?
Sen kun tietäisi, miksi mutkan ulostulo on se sallittu paikka. Itse tuomarina haluaisin kyllä vaatia ohjauslaitteiden käyttöä muutamankin formulan levyisellä radalla.Miksi tämä tilanne on eri?
Eihän se oikealta tunnu mutta näin ne sääntöjä tulkitsee. En sitten tiedä onko Maldon, tai Perezin tukijoukot kannustaneet tuomaristoa kohti suotuisampaa tuomarilinjaa.Mikäli Valtteri olisi pysynyt radalla, törmäys olisi tapahtunut. Ei voi olla oikein eikä sääntöjen mukaista ajaa toinen ulos ajoradalta välttääkseen törmäyksen.
Tuo on käynyt itsellänikin mielessä. Nythän muistaakseni Valtteri oli vielä jonkin verran edempänä ja Maldonado tuuppasi siihen apaut kylkeen (tai olis tuupannut jos ei olisi väistetty). Että jos Bottas ei olisi huomannut tallikaverinsa tuloa eikä väistänyt radan ulkopuolelle, niin mitäs Pastor olis siihen sitten sanonut? Hiukan olisi ollut turhaa valittaa, että: "No kun toi ei väistänyt ulos radalta mun tieltä, niin siksi törmättiin. Ton syy!"Mikäli Valtteri olisi pysynyt radalla, törmäys olisi tapahtunut. Ei voi olla oikein eikä sääntöjen mukaista ajaa toinen ulos ajoradalta välttääkseen törmäyksen. Ja mikäli törmäys olisi tapahtunut, syypää siihen olisi ollut Maldonado koska ei jättänyt riittävästi tilaa ohitustilanteessa.
Toi linjaus on ollut jo kauan ennen Maldonadoja ja Perezejä. Malliesimerkki Schumacherilta.Eihän se oikealta tunnu mutta näin ne sääntöjä tulkitsee. En sitten tiedä onko Maldon, tai Perezin tukijoukot kannustaneet tuomaristoa kohti suotuisampaa tuomarilinjaa.
Tuossa ei nyt minusta ole samanlainen tilanne. Schumi vetää ehkä aavistuksen leveämpää linjaa kaarteen puolivälissä kuin normaalisiti, mutta aika lailla normaalia kilpailulinjaa. Maldonado (ja Perezin pari keissiä) taaseen sukeltaa kaukaa ja käy itsekin osittain radan ulkopuolella kohdassa, jossa ei normaalisti olla lähelläkään reunaa. Tietty sääntöä voidaan tapauksiin tulkita samalla lailla, mutta toisessa puolustetaan paikkaa suht normaalilla ajolinjalla ja toisessa vedetään syvyyspommia ja käydään itsekin kilpalinjan ulkopuolella.Toi linjaus on ollut jo kauan ennen Maldonadoja ja Perezejä. Malliesimerkki Schumacherilta.
Jensonin kommentti oli kyl paras vaikkei Montoyankaan sanomiset kylmäksi jättänyToi linjaus on ollut jo kauan ennen Maldonadoja ja Perezejä. Malliesimerkki Schumacherilta.
Lihavoidusta kohdasta itsekin mainitsin aiemmin. Kuinka pitkälle sääntöä voidaan tulkita? Tuo oli täysin tahallinen kilpasiskon kiilaaminen ulos radalta eikä blokkaaminen. Suorastaan sukellus. Bottaksen täytyi käytännössä ajaa murka täysin suoraksi, ku Maldoki näin teki.Tuossa ei nyt minusta ole samanlainen tilanne. Schumi vetää ehkä aavistuksen leveämpää linjaa kaarteen puolivälissä kuin normaalisiti, mutta aika lailla normaalia kilpailulinjaa. Maldonado (ja Perezin pari keissiä) taaseen sukeltaa kaukaa ja käy itsekin osittain radan ulkopuolella kohdassa, jossa ei normaalisti olla lähelläkään reunaa. Tietty sääntöä voidaan tapauksiin tulkita samalla lailla, mutta toisessa puolustetaan paikkaa suht normaalilla ajolinjalla ja toisessa vedetään syvyyspommia ja käydään itsekin kilpalinjan ulkopuolella.
Ehkä pleikkarisukupolvessa on vikaa tuo sukupolvi-sana. Esim. Bottasta voitaisiin kutsua simusukupolven edustajaksi :thumbup:Älytöntä syyttää jotain sukupolvea tai ikäluokkaa parin yksittäisen kuskin takia.
Ei. Sattumalta juuri Maldonado sai viime tai toissa kaudella rangaistuksen kun Hamilton puski hänet ulos. Rangaistus tuli juurikin siitä että jouduttuaan ulos radalta, Maldonado törmäsi Hamiltoniin joka siis ensin oli puskenut Maldon ulos. Älä odota mitään turhan loogista näiltä tuomaripäätöksiltäJa mikäli törmäys olisi tapahtunut, syypää siihen olisi ollut Maldonado koska ei jättänyt riittävästi tilaa ohitustilanteessa.
No tää ois samanlainen, jos Bottas ois tullu radan ulkopuolelta takas Maldon kylkeen. Monacossa Räikkönen+Perez -tilanne oli sellainen mitä Bottas ois voinu aiheuttaa nyt kääntämällä mutkaan. Tosin Maldonado sentäs hädintuskin radalla pysyi toisin kuin Perez, joka ois todennäköisesti vetänyt iha kunnolla pitkäksi.Ei. Sattumalta juuri Maldonado sai viime tai toissa kaudella rangaistuksen kun Hamilton puski hänet ulos. Rangaistus tuli juurikin siitä että jouduttuaan ulos radalta, Maldonado törmäsi Hamiltoniin joka siis ensin oli puskenut Maldon ulos. Älä odota mitään turhan loogista näiltä tuomaripäätöksiltä
Jonkinlaiset voitelurahat löytyy ainakin tämän mukaan:Minkähän moinen salkku Massalla
It is said Maldonado's manager, Nicolas Todt, is pushing for the (Lotus) deal to happen because it would open Williams' door to his other charge, Felipe Massa.
The Brazilian, who has reportedly put together a sponsor package worth about EUR 6 million, including Petrobras, is looking for a drive for 2014 after losing his seat at Ferrari.
Maldonado exit opens Williams door for Massa (Motorsport.com)
Ja toi 66MD on korruptio rahaa, tuossa uutisessa nyt ei suoraan mainita onko kyseinen henkilö Maldonado, hän lienee kuitenkin tunnetuin Venezuelalainen moottoriurheilija, eikä tarkempi lajikaan ole niitä halvimpia. Ei tarvitse olla suuri profeetta, jos ennustaa ettei Maldonadon ura tule jatkumaan ainakaan suuressa kiidossa, tuskin ollenkaan.Urheiluministeri Alejandra Benitez sanoi torstaina, että eräs venezuelalainen moottoriurheilija on saanut Cadivilta hurjan 66 miljoonan dollarin tukipaketin. Hän ei paljastanut urheilijan nimeä.
Ja sitten lepytellään:Despite the political problems since the death of President Hugo Chaves, PDVSA seems to be able and willing to fund Maldonado’s move to another team, but the contract with Williams is written in such a way as to force Venezuela to stop Pastor driving elsewhere without Williams being suitably compensated. Maldonado can move to another team if the Williams situation is sorted out and if he can find some who wants him. With money he is attractive. Without it, he is not.
http://joesaward.wordpress.com/2013/10/19/what-is-happening-at-team-willy/
“Rumours about my relationship with Williams and vice versa are completely false,” he wrote in a series of Tweets. “There is a good relationship between driver and team. We have been working hard day and night to improve our performance and results. Unfortunately this is F1, there are good years and bad, I think we’re not the only ones who have gone through difficult times in terms of results.
“Similarly, we have shown that even after non-competitive performance we did not give up and won’t give up until the last race.
“About my future – I will be in F1 next season proudly representing Venezuela. Hopefully good news soon.”
http://adamcooperf1.com/2013/10/20/maldonado-denies-any-rift-with-williams/
Bisnestä ja sirkustahan se kaikki on. Raha liikkuu ja pellet juoksee perässä. Viimeinen "aito" asia taisi poistua F1 maailmasta silloin kun Ferrari pitkin hampain hyväksyi mainokset autojensa kylkiin. Tallien nimetkin alkaa sponsorin nimellä. Fanien silmissä laji onj kuitenkin säilyttänyt ihmeellisen sädekehänsä päätellen siitä mikä mainosarvo sillä edelleen on.Ei ole F1:t enää entisensä: Lotus on enää nimi omistustaan monta kertaa vaihtaneen tallin autossa ja Williams maksukuskien varassa. :nope: