Patologiaa

Mity

Registered: Patologinen
Liittynyt
25.9.2003
Viestit
1051
Sijainti
Jyväskylä
Kertokaapa tähän ketjuu ennakkoluulojanne/kokemuksianne patologiasta ja patologeista. Mitä luulette patologin työn olevan? Millaista on patologin työ sairaalassa ja millaista se on yksityissektorilla?

Kysymyksiäkin patologiasta saa laittaa ja allekirjoittanut vastaa - jos osaa:)
 

Moss

melkein mestari
Liittynyt
27.1.2008
Viestit
1546
Onko yksityisellä lyhyemmät jonot?
 

Mity

Registered: Patologinen
Liittynyt
25.9.2003
Viestit
1051
Sijainti
Jyväskylä
Jonglööraako hahmot kuolleiden setien boltseilla?
En ainakaan minä, ei oo tarvinut ketään kivessyöpää/kivessyöpäepäilyä vielä avata. Niin pallit vaan ulkotarkastetaan ihon läpi, ei niitä oo tarvinut ainakaan vielä nylkeä - ja obduktiopreparaattori senkin tekisi ja vatsaontelon kautta ettei tuu iholle ommeltavaa haavaa.
 

Mity

Registered: Patologinen
Liittynyt
25.9.2003
Viestit
1051
Sijainti
Jyväskylä
Onko yksityisellä lyhyemmät jonot?
No riippuu näytetyypistä ja sen kiireellisyydestä. Vainajiahan ei yksityispuolella ole. Jos on kiire, niin jääleike esim. syöpäkasvaimesta tai vartijaimusolmukkeesta valmistuu alle 20minuutissa (julkisella puolella, en tiiä onko missään yksityisellä päivystävää patologia). Toki tehdään sitten aina vielä kontrolliparafiinileikkeet ym. tarvittavat lisätutkimukset ja niissä menee muutamasta päivästä viikkoon.

Yksityisellä voi ehkä saada kiirettömistä näytteistä nopeammin lausunnon.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Minkä tyylisuunnan muzakkia patologi kuuntelee? Örinää, Bieberiä vai Yölintua (tai jotain muuta, mitä?)?

Ja kuunteleeko ko. äänisaastetta työn lomassa?
 

Thyella

þýðingafræðingur
Liittynyt
28.3.2004
Viestit
3500
Sijainti
Ciutat Comtal
Mä halusin teininä patologiks, olin kattonu liikaa X-Filesiä... sit tajusin, että mua ei kiinnosta ne aineet, mitä ois pitäny päntätä että ois päässy lääkikseen. :nope:
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Mä halusin teininä patologiks, olin kattonu liikaa X-Filesiä... sit tajusin, että mua ei kiinnosta ne aineet
Albert Oilista tulisi siis hyvä patologi, koska sitä kiinnostaa aineet, kuten Lasol ja uloste.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
- montako patologia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu?
- onko patologeilla sielua?
- syökö patologit muutakin kuin sisäelimiä?
- jos patologi kaatuu ruumishuoneella eikä kukaan ole kuulemassa niin kuuluuko siitä ääni?
- onko patologeilla tunteita?
- monitorini hajos, olisko vinkkejä?
- jos kaikki maailman patologit laitettais päiväntasaajalle päällekkäin metrin välein jonoon niin olisko vähän hassun näköistä hei?
- miten muuten voi erottaa patologin ihmisestä kuin kalman hajusta? Rautakangella?
- kuinka ahtaassa häkissä patologia voi pitää?
- onko patologia vähän niinku jälkiviisautta?
- kruuna vai klaava?
- säikkyykö patologit eläviä ihmisiä?
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Intissä oli tupakaverina yksi patologi, meitä muita jannuja aika paljon vanhempi jäbä, joka iltapuhteeksi kertoili melkoisia tarinoita ruumishuoneiden hämäristä. Erikoisen paljon nämä jutut sykähdyttivät mieltä kolmiviikkoisen Rovajärven keikan aikana iltanuotiolla.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Älä koskaan osallistu patologin järjestämille grillijuhlille!!!
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Intissä oli tupakaverina yksi patologi, meitä muita jannuja aika paljon vanhempi jäbä, joka iltapuhteeksi kertoili melkoisia tarinoita ruumishuoneiden hämäristä. Erikoisen paljon nämä jutut sykähdyttivät mieltä kolmiviikkoisen Rovajärven keikan aikana iltanuotiolla.
Eikös Alppu olekaan sivarihomo?
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24224
Sijainti
lappeen Ranta
Katselin jokunen viikko sitten televisiosta jotain keskusteluohjelmaa ja siinä vieras kertoin miten muistaakseni nää Nokia mission porukat oli tämän sukulaista yrittäneet henkiin herättää ruumishuoneella ja jopa mielestään nähneet kuolleessa elonmerkkejä. Vainajalle oli vaan tehty sellainen ruumiinavaus, jossa lopuksi aivot laitetaan mahalaukkuun ja pääkopan sisälle paperia. Eli jos henkiin olisi herännyt, niin oiva Nokia missiolainen olisi hepusta tullut (tai siis olisi edelleen ollut, koska oli kyseiseen systeemiin vissiin kuulunut) :idea:.

Ketjun aiheeseen liittyen, ja kun sai kysellä, niin mikä tommonen ruumiinavaushommeli on ja liekö kovinkin yleinen? Siis tommonen "aivot mahaan ja paperia kalloon" -hoito.
 
Ylös