Patologiaa

Mity

Registered: Patologinen
Liittynyt
25.9.2003
Viestit
1051
Sijainti
Jyväskylä
Kevennys: Patologit ovat lääkäreitä, joita ei voi päästää leikkaamaan eläviä.
No todellakin - tosin yks kollega oli ensin kirurgi, mutta sitä kiinnosti patologia niin paljon, että erikoistui sitten vielä patologiksi. Eikä sekään vielä riittänyt, vaan teki vielä pediatrisen patologian subspesialiteetin eli lastenpatologia - tekee mm. sikiö ja lapsiavauksia (jotka ovat siis niin harvinaisia onneksi, että pitää olla perehtynyt asiaan - "lapsi ei ole pieni aikuinen" "eikä sikiö ole pieni lapsi" -> siksi lisäpätevöitymistä tarvitaan...

Mutta kieltämättä kova muija kun on alle 50v ja lääkärikoulu 6v, kirurgin koulutus 6v, patologin koulutus 5v (tai no 4v3kk kun sai 9kk terveyskeskuspalvelua hyväksluettua) ja lastenpatologiksi kouluttautuminen about 2v luulisin!
 

Mity

Registered: Patologinen
Liittynyt
25.9.2003
Viestit
1051
Sijainti
Jyväskylä
Jännitys tiiviistyy.
Istun puoskarin odotusaulassa jalkoineni.
No mitä löyty, onko PAD tullut? toiv. ei ollut Kaposin sarkooma, vaskuliitti tms ällötys vaan jotain benignimpää... (ja älkää googlettako kaposin sarkoomaa please! ei sitä teille tule - mutta on harvinaisuus, jonka olemassa olo on lääkärin tiedettävä)
 

Örfil

Guest
No mitä löyty, onko PAD tullut? toiv. ei ollut Kaposin sarkooma, vaskuliitti tms ällötys vaan jotain benignimpää... (ja älkää googlettako kaposin sarkoomaa please! ei sitä teille tule - mutta on harvinaisuus, jonka olemassa olo on lääkärin tiedettävä)
Ei taida olla ½pöhkö iPAD miehiä :nope:

Eikös Kaposin sarkooma ole lähinnä AIDS vaiheessa olevien riesa?
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Eikös tuo sarkooma ollut ministerinäkin jokin aika sitten?
 

Mity

Registered: Patologinen
Liittynyt
25.9.2003
Viestit
1051
Sijainti
Jyväskylä
Ei taida olla ½pöhkö iPAD miehiä :nope:

Eikös Kaposin sarkooma ole lähinnä AIDS vaiheessa olevien riesa?
Kaposin sarkooma voi olla muissakin immunosupressiotilanteissa, toki AIDS varmaan yleisin... ehkä kaks oon urani aikana nähnyt, siis kaposin sarkoomia, AIDS ei oo tullu vastaan, HIV kyllä...

PAD= PatologisAnatominenDiagnoosi
iPAD=idioottienPalveluAmulettiDokumentti?
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
No mitä löyty, onko PAD tullut? toiv. ei ollut Kaposin sarkooma, vaskuliitti tms ällötys vaan jotain benignimpää... (ja älkää googlettako kaposin sarkoomaa please! ei sitä teille tule - mutta on harvinaisuus, jonka olemassa olo on lääkärin tiedettävä)


Joo, siis työterveyspuoskari sanoi 20 sekunnin koittelun jälkeen, että "nooh...ei tästä varmaan ole tarvetta mitään näytteitä ainakaan ottaa", "ei vaikuta kyllä ollenkaan pahalaatuiselta".
"Sukka jalkaan vaan ja palaat sitten asiaan jos se kipeytyy"
2 minuuttia sen jälkeen kun olin astunut lekurin ovesta sisään, avautui sama ovi uloskulkua varten. Ihan reipasta touhua.

Jalkaterään on ilmestynyt siis tuollainen herneen kokoinen kovahko patti/kyhmy ihon alle. Ei ole sarkoomaa tai muuta eto-pöhinää, ei erotu ympäristöstään esim. värin puolesta mitenkään.

Ajattelin käydä hakemassa tosin toisenkin mielipiteen. Ei oikein yleispuoskarin otteet vakuuttaneet (voi toki olla ihan päteväkin, pirustako minä sen tiedän)
 

Örfil

Guest
Joo, siis työterveyspuoskari sanoi 20 sekunnin koittelun jälkeen, että "nooh...ei tästä varmaan ole tarvetta mitään näytteitä ainakaan ottaa", "ei vaikuta kyllä ollenkaan pahalaatuiselta".
"Sukka jalkaan vaan ja palaat sitten asiaan jos se kipeytyy"
2 minuuttia sen jälkeen kun olin astunut lekurin ovesta sisään, avautui sama ovi uloskulkua varten. Ihan reipasta touhua.

Jalkaterään on ilmestynyt siis tuollainen herneen kokoinen kovahko patti/kyhmy ihon alle. Ei ole sarkoomaa tai muuta eto-pöhinää, ei erotu ympäristöstään esim. värin puolesta mitenkään.

Ajattelin käydä hakemassa tosin toisenkin mielipiteen. Ei oikein yleispuoskarin otteet vakuuttaneet (voi toki olla ihan päteväkin, pirustako minä sen tiedän)
Heh, mulla oli teini-ikään saakka sellainen puolikkaan luumun kokoinen pahkura vasemmassa jalkaterässä suunnilleen siinä, missä sääriluu päättyy jalkapöytään. Se vaan jossain vaiheessa katos niin että itsekin havahduin että mitä häh.
 

Örfil

Guest
Tuskin. Nukuin kengät jalassa siihen saakka kunnes menin paikkaan, josta ei saa täällä mainita.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Mulla taisi olla kerran oikiassa polvessa Bakerin kysta, mutta ei ole enää. Taisi tulla siitä, kun kerran eläimellisellä raivolla kiskaisin kyykkyasennossa 3 x 4 metrin olohuoneen maton merestä. Oli likomärkänä hieman painava. Parani itsekseen.
 

Örfil

Guest
Paljonkohan mahtaisi tulla rankkua jos kirjoittaisi punaisella perseraiskauksen F1-puolelle.
Modet lienee nostaneet kynnystä Mossen kohdalla jo ihan turhautuneisuuttaan. Eiköhän se ole taas pannissa viikon, kolmen sisällä, jos vanhat merkit pitää paikkaansa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Modet lienee nostaneet kynnystä Mossen kohdalla jo ihan turhautuneisuuttaan. Eiköhän se ole taas pannissa viikon, kolmen sisällä, jos vanhat merkit pitää paikkaansa.
Sanoo mies joka kilahtaa heti, jos Suomen kuppasta maata vähän arvostelee.:D
 
Ylös