KnowHow sanoi:
Sanon vielä että itse en usko ufoihin siinä mielessä mitä normaalisti tarkoitetaan.
Tarkoitat ilmeisesti sitä, että uskot että jotain selittämättömiä lentäviä esineitä ja havaintoja niistä on olemassa mutta et usko, että ne ovat vieraista maailmasta tulleita ufomiehiä vaan selitys on täysin looginen mutta meidän tieteemme ei vielä riitä siihen?
Jos, niin uskon itse samallalailla.
Mun on pakkokin uskoa, koska olen ufoksi laskettavan ilmiön itse lapsena nähnyt, kuten koko muukin perheemme ja myös mökkinaapurit. Mutta esim. meidän perheessämme ei hetkeäkään ole oletettu että kyseessä olisi avaruusalus. Tällä hetkellä itse uskon, että asia todennäköisesti liittyy johonkin sellaisen fysiikan ilmiöön joka teoreettisesti ehkä jo tunnetaan tai oletetaan olevan mahdollista mutta jota ei pystytä kokeellisesti osoittamaan todeksi.
Eli tuo tapahtui keskellä kirkasta päivää, jolloin metsänreunan yläpuolella näkyi jokusen hetken ajan mitä ilmeisemmin metallinen pallo, jossa oli sellainen kehä ympärillä ja sen kehän yläpuolella oli aukkoja, kuin ikkuna-aukkoja. Edit: Se esine ei lähtenyt siitä mihinkään niin että se olisi lähtenyt liikkelle, vaan se vain katosi yhtäkkiä.
Faija heti silloin vannotti, että tästä ei saa puhua kenellekään. Selitti samaan syssyyn, että se oli säähavaintopallo. Noh, jopa kakarana tajusin tuossa ristiriidan: Jos isäni olisi mielestään nähnyt säähavaintopallon, niin miksi tuosta ei saisi kertoa kenellekään.
Olen myös funtsinut sitä, että asia ehkäpä liittyi jotenkin viereisellä järvellä, hieman havainnosta etelään sijaitsevaan puolustusvoimien salaiseen(?) kesämökiksi naamioituun rakennelmaan. Salaiseksi epäilen siksi, että a) se on naamioitu tavalliseksi kesämökiksi b) siviiliasuun pukeutunut majuriksi esittäytynyt henkilö ajoi meidät pois sieltä ja kyseli tarkkaan mitä siellä näimme ja mitä kuvittelimme siellä olevan. c) Kertoi, että jos vielä lähestymme rakennelmaa, joudumme tekemisiin Supon kanssa. Myöhemmin sain käsiini tietoja, jotka varmistivat että ko. järvellä on/oli puolustusvoimien tutka-asema ja puolustusvoimissa palvellut henkilö vahvisti sijainnin olevan "ei yleisessä tiedossa".
Saattaapi olla siellä vieläkin ja mulla on aavistus, että ainakin nimi. ITG saattaa tietää mitä aluetta tarkoitetaan ja ehkä jopa tietää kyseisen tutka-aseman. ITG: Se on siis viereisellä järvellä, suurinpiirtein eteläkaakkoon siitä järvestä josta meillä on joskus ollut puhetta.