Peltipoliisi välähti

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Vellu sanoi:
Mutkin kuvattiin suurinpiirtein samoihin aikoihin kuin Lehtori (tosin parkissa olleen poliisiauton takalasin kautta). Ei oo kuulunut mistään mitään. Menin sellaista kaistaa pitkin, jota ei olisi henkilöautolla saanut mennä. Pitävät meikäläistä jännityksessä, ryökäleet. No pitäkööt vaan!
Ei ollut apinasuodatinta kamerassa?:doubtful:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Vellu sanoi:
Ei oo kuulunut mistään mitään. Menin sellaista kaistaa pitkin, jota ei olisi henkilöautolla saanut mennä. Pitävät meikäläistä jännityksessä, ryökäleet. No pitäkööt vaan!
Tollasessa tapauksessa kannattaa kääntyä seuraavassa risteyksessä, jolloin ajo onkin (yleensä) luvallista.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
jps sanoi:
Tollasessa tapauksessa kannattaa kääntyä seuraavassa risteyksessä, jolloin ajo onkin (yleensä) luvallista.
Jos yhtään arvaan oikein, niin kuvasivat edellisen risteyksen suoraan ajaneita, jolloin seuraavasta kääntyminen ei enää auta. Rike kun on tapahtunut jo aiemmin.

Ja mitä tuohon kolmeen kilsaan tulee, niin tuosta mainitsin jo jaskan kämmin yhteydessä: kameranvalmistajan toleranssista johtuen asiakkaan oikeusturvan takaamiseksi otetaan alin varmuudella ajettu nopeus.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sam sanoi:
Ja mitä tuohon kolmeen kilsaan tulee, niin tuosta mainitsin jo jaskan kämmin yhteydessä: kameranvalmistajan toleranssista johtuen asiakkaan oikeusturvan takaamiseksi otetaan alin varmuudella ajettu nopeus.
Täällä tuo toleranssi on muuten 5 km/h.

Tolerantti

Well-known member
Tuli tehtyä syntiä liikuntaleiriltä palatessa Juvan piiiitkillä suorilla. Mondeo käkki niukkaa kahdeksaksaakymppiä, kun harva letka eteni vajaata 90: deksääkymppiä. Alueellahan on runsaasti näitä peltipoliiseja.

Noh, aloitin ohituksen, kun ei vastaankaan ollut tulossa ketään pitkään aikaan. Kun olin reilusti ohi Mondeon, oli nopeutta ehkä reipas 110 km/h. Piti palata omalla kaistalle, mutta silloin sattui katseeseen se tolppa. Nopeita Nicke Knackertonin omaisia laskutoimituksia; en palaakaan vielä omalle kaistalle, vaan vasta tolpan jälkeen:idea: . Ei välähtänyt. Hetken päästä ohitin toisen käkäilijän. Sama proseduuri toistui. Ei välähdystä taaskaan.

Kustannuspaikan kahvipöytäparlamentissa spekuloitiin tapahtuneita. Minut, syntisen, saattoikin pelastaa ainoastaan hullun tuuri. Tolppia on monenlaisia, kai. Kaikissa lienee toimintaperiaate se, että nopeus mitataan tutkalla. Tolpan edustalla saattaa olla tiessä antureita, mutta niiden virka ei olisikaan mitata nopeutta, vaan havainnoida ajoneuvon tyyppi (henkilöauto, kuorma-auto). Kuulemma raidat saattavat ulottua myös vastaantulijoiden kaistalle. Ne, ketkä ovat kuvaan päässeet, valistivat, että kuvassa on reilusti sektoria toisellekin kaistalle.

Siten minustakin olisi otettu kuva, Mondeon rinnalla tai ohittaneena, mutta väärällä kaistalla vielä. Onkohan näin? Mitä sanovat palstan alati viisaat asiantuntijat?

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Ai niin, sattui tosi kumma tapaus kun perjantaina palailin stadista päin.

Jono veti sellanen 65km/h.
Kasvihuoneilmiön jälkeen on ohituskaista ja siinä 80km/h. Posotin tietty muiden ohittajien mukana menemään ohi koko hitaammasta jonosta, nopeutta oli ehkä sellanen 85 km/h.
Noh, ennen seuraavaa bussipysäkkiä oli poliisi ja viittoi mut pysähtymään. Ainoona koko siitä perhanan letkasta.
Ennestään siinä oli pysäytettynä 4 autoa.
Meni vähän aikaa ja poliisi tuli mun auton luo, mulkaisi sisälle ja sanoi "Hyvää matkaa", mä olin ihan wtf?? ja se poliisi uudestaan siihen, että "Hyvää matkaa. Saatte mennä". Muut autot jäivät edelleen siihen ja yhden kuski ohjattiin jo poliisiautoon.
Samalla kun läksin, läksi toinen paikallaolleista poliisiautoista mun edellä menemään ja vähän väliä liimaantui jonkun edellämenevän auton perään, vilkutteli sinivilkkuja jokusen kerran, roikkui perässä jonkun aikaa ja meni sitten ohi. Sen jälkeen jonossa seuraavan auton taakse roikkumaan ja teki taas samaa. Tuo jatkui ainakin Suomusjärvelle asti, josta mä sitten käännyin Ykköspesälle,

En tajua, että mitä helvettiä tossa tapahtui. Liekö tilanne ollut se, että eivät olleetkaan saaneet mun nopeuttani mutta pysäyttivät koska olettivat että ylinopeutta oli ja olettivat että saivat tutkattua tms.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Tolerantti sanoi:
Tuli tehtyä syntiä liikuntaleiriltä palatessa Juvan piiiitkillä suorilla. Mondeo käkki niukkaa kahdeksaksaakymppiä, kun harva letka eteni vajaata 90: deksääkymppiä. Alueellahan on runsaasti näitä peltipoliiseja.

Noh, aloitin ohituksen, kun ei vastaankaan ollut tulossa ketään pitkään aikaan. Kun olin reilusti ohi Mondeon, oli nopeutta ehkä reipas 110 km/h. Piti palata omalla kaistalle, mutta silloin sattui katseeseen se tolppa. Nopeita Nicke Knackertonin omaisia laskutoimituksia; en palaakaan vielä omalle kaistalle, vaan vasta tolpan jälkeen:idea: . Ei välähtänyt. Hetken päästä ohitin toisen käkäilijän. Sama proseduuri toistui. Ei välähdystä taaskaan.

Kustannuspaikan kahvipöytäparlamentissa spekuloitiin tapahtuneita. Minut, syntisen, saattoikin pelastaa ainoastaan hullun tuuri. Tolppia on monenlaisia, kai. Kaikissa lienee toimintaperiaate se, että nopeus mitataan tutkalla. Tolpan edustalla saattaa olla tiessä antureita, mutta niiden virka ei olisikaan mitata nopeutta, vaan havainnoida ajoneuvon tyyppi (henkilöauto, kuorma-auto). Kuulemma raidat saattavat ulottua myös vastaantulijoiden kaistalle. Ne, ketkä ovat kuvaan päässeet, valistivat, että kuvassa on reilusti sektoria toisellekin kaistalle.

Siten minustakin olisi otettu kuva, Mondeon rinnalla tai ohittaneena, mutta väärällä kaistalla vielä. Onkohan näin? Mitä sanovat palstan alati viisaat asiantuntijat?

Nopeus mitataan nimenomaan tiessä olevilla antureilla, ei tutkalla. Täälläpäin ne anturit ovat poikkeuksetta vain yhdellä kaistalla. Siks varsinkin öisin näkee kun taksit ja rekat poukkoilee tolppien kohdalla vastaantulevien kaistalle.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Runar ja Kyllikki sanoi:
Meni vähän aikaa ja poliisi tuli mun auton luo, mulkaisi sisälle ja sanoi "Hyvää matkaa", mä olin ihan wtf?? ja se poliisi uudestaan siihen, että "Hyvää matkaa. Saatte mennä". Muut autot jäivät edelleen siihen ja yhden kuski ohjattiin jo poliisiautoon.
Siinä kävi sillai, jotta ne huomas sun olevan ihan wtf, kukaan paikalla olleista poliiseista ei osannu tarpeeks enklantia, onneks et llu sillai mitä vittua, silloin ois voinu käydä toisin etkä olis päässy jatkamaan matkaa.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
jps sanoi:
Siinä kävi sillai, jotta ne huomas sun olevan ihan wtf, kukaan paikalla olleista poliiseista ei osannu tarpeeks enklantia, onneks et llu sillai mitä vittua, silloin ois voinu käydä toisin etkä olis päässy jatkamaan matkaa.
NO NI!! Hyvä kielitaitoni pelasti mut!! Pakkoruotsi kunniaan.

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Runar ja Kyllikki sanoi:
Nopeus mitataan nimenomaan tiessä olevilla antureilla, ei tutkalla. Täälläpäin ne anturit ovat poikkeuksetta vain yhdellä kaistalla. Siks varsinkin öisin näkee kun taksit ja rekat poukkoilee tolppien kohdalla vastaantulevien kaistalle.
Hyvä vinkki:ahem:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Eilisessä(?) Karjalaisessa oli juttua miten vauhdit hiljentyneet ja turvallisuus parantunut kameroitten nollatoleranssin ansiosta, seuraavaksi moiset säädöt meinataan pistää kaupunkeihin:)

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tunnustan syyllisyytteni tuohon.:eek:

Moni jarruttaa tolpalle tullessa, jolloin mä tuikkaan toiselta kaistalta ohi, enkä palaa takaisin kun vasta tolpan kohdalla. Anturihan on joku 30-50 metriä ennen tolppaa.:ahem:

Mangelo

Well-known member
Monesti käynyt säkä poliisin kanssa. Eli tulleet vastaan juuri sen jälkeen kun olen ajanut hetkellisesti yli 20km/h ylinopeutta. Esim. notkonpohjalla tai ohituksessa.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Il Tempo Gigante sanoi:
Tuo on äärimmäisen ärsyttävä tapa.
Siksi se onkin noille kaasu-jarru-miehille äärimmäisen nolo paikka tulla ohitetuksi.:thumbup:

Ne on just niitä jotka ohituskaistan alkaessa painaa kaasua.:nope: :mad_old:

Archie

Well-known member
Miten läheltä peltipoliisi kuvan ottaa? Onko matkaa 5m, 10m, 20m .. enemmän?