Albert Oil
Hippi ja juntti
Kuulostaa selkeästi tulevan Forum-mööten teema-dresscodelta.Äiteeltä perin kansallispuvun. Vielä ei ole sellasia bileitä tullu joissa sitä oisin tarvinnu.
Kuulostaa selkeästi tulevan Forum-mööten teema-dresscodelta.Äiteeltä perin kansallispuvun. Vielä ei ole sellasia bileitä tullu joissa sitä oisin tarvinnu.
No taulut, astiat, kirjat yms kelpaavat varsin monelle, eihän se pakko ole mitään ottaa jos ei halua.Tuota irtaimen omaisuuden jakoa en oikein ymmärrä (mistä jps kirjoitti). Kuka niitä toisten itselleen hankkimia tavaroita janoaa? Myyntiin kaikki.
.
Irtaimen omaisuuden joukosta saattaa löytyä arvokkaita esineitä jotka jokainen haluaa itselleen ja sen lisäksi irtaimen omaisuuden joukossa voi olla myös sellaisia esineitä joista ei voi luopua tunnearvon takia.En oo tällä vuosituhannella juuri ollu isän muiden tulevien perijöiden kanssa tekemisissä...
Tuota irtaimen omaisuuden jakoa en oikein ymmärrä (mistä jps kirjoitti). Kuka niitä toisten itselleen hankkimia tavaroita janoaa? Myyntiin kaikki.
Äiteeltä perin kansallispuvun. Vielä ei ole sellasia bileitä tullu joissa sitä oisin tarvinnu.
Tämähän olikin sitten jo eilen eskaloitunut.Vanhemmilla oli noita saaria Örön läheisyydessä, mutta möivät mun siskolle, kun eivät enää itse jaksaneet siellä käydä. Nyt on sisko myymässä niitä pois, kun nälkä uhkaa tulla. Ei ole itsellä hilloa ostaa niitä.:frown: Ja vähän turhan pitkä matkakin sinne. Kaipa se sitten on hyväksyttävä, että saarisaari, lapsuuden kesien ajanviettopaikka menee jollekin muulle.
Yleensä muut myös tietävät toisten asiat paremmin kuin henkilö itse.On ihan tyypillistä, että muut haluavat päättää, miten toisen pitää omaisuuttaan käyttää. Sosiaalidemokratiaa yksilötasolle vietynä.
Sosiaalidemokratiaa yksilötasolle vietynä.Yleensä muut myös tietävät toisten asiat paremmin kuin henkilö itse.
Niinno, tuo setä on kyllä äärioikeistolainen kristillisdemokraatti.On ihan tyypillistä, että muut haluavat päättää, miten toisen pitää omaisuuttaan käyttää. Sosiaalidemokratiaa yksilötasolle vietynä.
Perinnönjaot menneet ilmeisen putkeen sielläkin.Kahteen perinnönjakoon olen joutunut osalliseksi ja kaikella todennäköisyyellä enää yhteen joutunen.
Seuraavasta lienee tulossa niin heletillinen taistelu osapuolien lukumäärästä ja keskenäisistä väleistä johtuen, että ihan periaatteen vuoksi käytän tarpeen vaatiessa koko jako-osuuteni ja vaikka jokusen tonnin enemmänkin ihan siitä ilosta, että muillekkaan ei jää mitään. Tai noh, on siellä yksi osakas jolle soisin vaikka kaikki pesän varat, mutta harmi kun se vaan ei mene niin.
Aiempien osanottamieni perinnönjakojen jälkiseuraumuksena ei olla velimiehen kanssa pidetty mitään yhteyttä viimeiseen kymmeneen vuoteen. Eikä ole intressiä pitää jatkossakaan. Ei siksi, ettäkö olisi jäänyt pesänjaosta lopputulemasta hampaankoloon, vaan ihan siksi, että siinä nähtiin valitettavasti mikä mies on miehiään. Perintö sekin. Äiti olisi pojistaan ylpeä.
Oletko tehnyt omalta kohdalta?Jotenkin pöljää, jos ihmiset ei osaa tehdä testamenttiä.
Jotenkin pöljää, jos ihmiset ei osaa tehdä testamenttiä.
Mulla on vain yksi perijä.Oletko tehnyt omalta kohdalta?
Mulla ei ole varsinaisesti yhtään, mutta varsin tarkka testamentti.:frank: Tai ehkä just siks.Mulla on vain yksi perijä.
Isällä ja äidillä oli keskinäinen testamentti. Meni siinä mielessä perinnönjako helposti, kun mutsi viskas lusikan nurkkaan. No oli sillä lapsenlapsille pieni raha erikseen säästettynä. 500€ per lätty eikä kukaan lapsista protestoinut sitä vastaan. Tietenkään.
Eiköhän tuosta saa kähinän aikaiseksi muutenkin, kun poika perii puoli taloa ja puolison kaksi muksua 25% per kärsä.Mulla ei ole varsinaisesti yhtään, mutta varsin tarkka testamentti.:frank: Tai ehkä just siks.
Sinällään väärin, että vain yksi perijä. Sulla on yksi rintaperillinen, mutta muitakin perijöitä tietyissä tilanteissa. ( siskosi, isäsi, veljesi jne)
Esim jos pojan kanssa kuolette yhdessä vaikka liikenneonnettomuudessa? Tai poika heti ja sinä puolen vuoden päästä vaikeasti vammautuneena ts kykenemättömänä omaa tahtoaan ilmaisemaan. Jos talonne on puoliksi (avo?)siipan kanssa, kuka tulee puolikkaan talon omistajaksi?
(Avo)lesken tilanne silloin? Entä jos teidän suku on esim pikkubussissa, ja koko suku menee kerralla, niin valtiokin saattaa periä.
Onhan tuollaiset tosi epätodennäköisiä, mutta mahdollisia.
Pitäisikö olla hallintaoikeuden testamentti?