Persut ei ole rasisteja

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Niin bonusmies?
:D

... se jotta FB on "huumoripaikka" on ehkä maailman huonoimpien selitysten top 3:ssa.

- Ihan sama onko asia laitettu sinne huumorilla vai ei, kirjoittaja on vastuussa tekstistään
- Jokainen (julkisuuden henkilö ja kyllä kaupungin/kunnanvaltuutetut on moisia) tietää jotta tuota seurataan.

Jos näitä ei osaa yhdistää ja miettiä mitä sinne kirjoittaa, niin oma on vikansa.

Archie

Well-known member
Yks perustavanlaatuinen puute tässä rasisti-maahanmuuttajat -keskustelussa pistä silmään eli se, että tähän osallistuvissa ei oo yhtään rasistia eikä yhtään maahanmuuttajaa.
Riittääkö jos on vähän ennakkoluuloinen?

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Mutta mikä taho on oikea määrittelemään nämä ei-suvaittavat ajatuskyhäelmät? Tai miten määritellään että mikä oikein tai väärin?
Ei siinä mitään tahoa tarvita kertomaan milloin ajatusrakennelma on sellainen, jossa joku toinen ihmisryhmä on jo lähtökohtaisesti alempiarvoinen.

Mangelo

Well-known member
Ei siinä mitään tahoa tarvita kertomaan milloin ajatusrakennelma on sellainen, jossa joku toinen ihmisryhmä on jo lähtökohtaisesti alempiarvoinen.
Eikös lähtökohdan pitäisi olla, että maan kansalainen on vähintään tasa-arvoinen, ellei ylempiarvoinen? En mä ainakaan oleta että jos menen johonkin nepaliin että kohdellaan kuin kauan odotettuna kuninkaana ja pöytä tulee täyteen itekseen.

Archie

Well-known member
Hyvä pointti. Mutta aina kun joku keksii ideologian, uskonnon tai aatteen, niin silloin se nostaa itsensä jalustalle muiden kustannuksella. Tästä taas seuraa se, että jostakin ihmisryhmästä tulee lähtökohtaisesti alempiarvoinen.

Mediaa ja presidentin puheita seuraamalla voisi melkein tulkita, että persuista on tullut jo sellaisia alempiarvoisia.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Eikös joku ehdotellut Kreikkaan sotilasjunttaa? Vai oliko sekin vaan median ajojahtia?
Itse asiassa tuo oli malliesimerkki median ajojahdista. Pari viikkoa tuon tolkuttoman polemiikin aloittanut Halla-Ahon kommentti oli ihan ymmärrettykin. Se kommentin sisältöhän oli, että demokratiassa poliitikkojen on helvetin vaikea tehdä ikäviä päätöksiä esimerkiksi suuria leikkauksia. Halla-Ahohan ihmetteli onko sotilasjuntta ainoa, mikä pystyy tekemään pakolliset ja välttämättömät leikkaukset. Jopa Hesarin pääkirjoitussivulla pohdittiin tuon Halla-Ahon kommentin oikeellisuutta tuosta lähtökohdasta ja oltiin samaa mieltä.

Ja ihan täsmennyksenä, mä olen järkevän keskustelun puolesta- En pysyty edes kuvittelemaan, että äänestäisin persuja.

FW08

Sijainti
Behind the rabbit
Hyvä pointti. Mutta aina kun joku keksii ideologian, uskonnon tai aatteen, niin silloin se nostaa itsensä jalustalle muiden kustannuksella. Tästä taas seuraa se, että jostakin ihmisryhmästä tulee lähtökohtaisesti alempiarvoinen.
Jep. Ja mun pointti oli, että tätä ei tarvitse suvaita. Sietää, että ei joukkolahtauksiin ryhdy, mutta ei suvaita.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Itse asiassa tuo oli malliesimerkki median ajojahdista. Pari viikkoa tuon tolkuttoman polemiikin aloittanut Halla-Ahon kommentti oli ihan ymmärrettykin. Se kommentin sisältöhän oli, että demokratiassa poliitikkojen on helvetin vaikea tehdä ikäviä päätöksiä esimerkiksi suuria leikkauksia. Halla-Ahohan ihmetteli onko sotilasjuntta ainoa, mikä pystyy tekemään pakolliset ja välttämättömät leikkaukset. Jopa Hesarin pääkirjoitussivulla pohdittiin tuon Halla-Ahon kommentin oikeellisuutta tuosta lähtökohdasta ja oltiin samaa mieltä.

Ja ihan täsmennyksenä, mä olen järkevän keskustelun puolesta- En pysyty edes kuvittelemaan, että äänestäisin persuja.
Kas! Ryöstö keskellä kirkasta iltaa! Veit mun mielipiteen!

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Ei kaikkea tarvitse suvaita. Esimerkiksi rasismia, homofobiaa, sovinismia, überfeminismiä tai kiihkouskovaisuutta/uskonnottomuutta ei tarvitse. Siis näitä maailman yksinkertaiseksi mustan ja valkoisen yhdistelmäksi redusoivia ajatuskyhäelmiä.
Joo, sellaiset on hirtetettävä välittömästi.

Kaikkia noitahan ilmenee vähän kaikkien puolueiden kannattajissa. Yleisimmin mielipiteet vähän tasaantuu iän myötä, mutta erityisesti silloin kun kyselee perusteluja milloin minkäkin vastustamiselle eri näkökulmista. Silloin ko. mielipiteen omaava joutuu perustelemaan itselleenkin oman tiukkuutensa.

Sue_me

Well-known member
Riittääkö jos on vähän ennakkoluuloinen?
Entäs jos on heittää kovaa faktaa pöytään vähemmistöryhmien tekemistä rikoksista?

Kukaan perisuomalainen ei ole uhannut tappaa, vähemmistöön kuuluva on uhannut. Enkä provosoinut millään tavalla. Kieltäydyin vaan luovuttamasta rahaa vapaaehtoisesti tälle henkilölle.

En ole rasisti, mutta tietyt asiat tässä sossumeiningissä pistää vituttamaan aina silloin tällöin.

FW08

Sijainti
Behind the rabbit
Kukaan perisuomalainen ei ole uhannut tappaa, vähemmistöön kuuluva on uhannut. Enkä provosoinut millään tavalla. Kieltäydyin vaan luovuttamasta rahaa vapaaehtoisesti tälle henkilölle.
Mua on uhkailleet vaan suomalaiset. Kumoaako nämä kaksi kiistattoman perinpohjaista esimerkkiä toisensa ja ketään ei ole oikeasti koskaan uhkailtu?

Sue_me

Well-known member
Mua on uhkailleet vaan suomalaiset. Kumoaako nämä kaksi kiistattoman perinpohjaista esimerkkiä toisensa ja ketään ei ole oikeasti koskaan uhkailtu?
Sää oletkin vittuillut niille ensin. :ahem:

Ja onko kyseessä tappouhkaus vai vaan uhkaus? Sillä on melkoinen ero.

FW08

Sijainti
Behind the rabbit
Sää oletkin vittuillut niille ensin. :ahem:

Ja onko kyseessä tappouhkaus vai vaan uhkaus? Sillä on melkoinen ero.
En nyt oo ihan varma, mitä sanoja käytettiin, mutta intentio tuli selväksi kyllä. Enkä edes vittuillut, noileena poikana koitin poistua paikalta vaan.