Peruskannettava

JOC

tavallinen virtanen
Oli miten oli, mun mielest toi kone edustaa aika hyvää vehjettä tohon hintaluokkaan. Kun saa viel kaks gigaa muistiakin mukaan.

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
Tänään tuli ilmoitus, että IBM:stä ois leasing vanhenemassa.

Uutta läppäriä pukkais... :thumbup:

V*tuttaa vaan jo ennakkoon alkaa kopioida tiedostoja koneelta verkkolevylle -isojen tiedostojen käyttö verkkolevyltä on perkeleestä, joten on pitänyt pikkasen soveltaa suosituksia. :D

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Nykkun noi Ibarin läppärit on ihan virallisestikkin Lenovoita, tosin edelleenkin IBM:n logolla varustettuja, on niissä jopa Microsoft-näppäinkin. Hianoo, meinaan sen puuttuminen on vituttanu kerran jos toisenkin, noissa vanhemmissa malleissa.

Thunder

Vihan aiheuttaja
OoPee sanoi:
Nykkun noi Ibarin läppärit on ihan virallisestikkin Lenovoita, tosin edelleenkin IBM:n logolla varustettuja, on niissä jopa Microsoft-näppäinkin. Hianoo, meinaan sen puuttuminen on vituttanu kerran jos toisenkin, noissa vanhemmissa malleissa.
Luin jotenkin väärin::rolleyes:

"...on niissä jopa Microsoft-näppäinkin. Hiace..."

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
Jännityksessä pitävät perk*leet...

Tänään tuli telakka ja kaksi hiirtä, mutta ite masiina puuttuu vieläkin.
Aikamoinen sekasikiö taitaa olla, osassa lukee Lenovo, osassa IBM. Elikkä saman firman tuotteissa pitävät edelleen kiinni. Mikäs siinä, tyytyväinen olen nykyiseenkin. Tiedä vaan missä se näyttö taas luuhaa. Kolme vuotta on kinuttu ja taas vaan luvataan ja luvataan...

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
Lenovo ThinkPad T60:n paiskasivat.

Tarkimpi versio näköjään löytyy vain kirjoista, jotka jäi toimistolle. Uutta edelliseen lähinnä:
- Bluetooth
- Wlan
- sormenjälkitunnistin
- Centrino Duo -prossu
- pikkasen parempi integroitu hiiri

XP:llä edelleen mennään.
Mutta pitää syventyy kun ennättää.

JOC

tavallinen virtanen
No sait parasta mahdollista. lupasin" itselleni, että seuraava kannettava on t60. Katotaan uskallanko ostaa sellaisen joskus.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Minä en kyllä näe mitään syytä maksaa Lenovosta/IBM:stä about kaksinkertaista summaa kuin samoilla ominaisuuksilla varustetusta Fujitsusta / HP:sta.
Varsinkaan ATK-romppeiden nykyisellä kehitystahdilla.

Mutta kukin tavallaan!

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
Matxi sanoi:
Minä en kyllä näe mitään syytä maksaa Lenovosta/IBM:stä about kaksinkertaista summaa kuin samoilla ominaisuuksilla varustetusta Fujitsusta / HP:sta.
Varsinkaan ATK-romppeiden nykyisellä kehitystahdilla.

Mutta kukin tavallaan!
Noin meikäkin ajatteli, ennen kuin olin käyttänyt IBM:ää. Tiedä sitten siitä kehitystahdista... Just tänään tuli mieleen, että olisin nyt ainakin vuoden vielä pärjännyt vanhallakin. Eli kolme vuotta ei vielä ollut tehnyt työkäytössä tehtäväänsä -kotikoneessahan se on ikuisuus- ja PALJON vähemmällä olisi päässyt, jos ei olisi tarvinut vaihtaa. Noita uusia herkkujakaan ei juuri pääse hyödyntään: Bluetoothia ei ole työkännykässä, Wlania ei ole keskellä metsää, sormenjälkitunnistusta en taida pystyä hyödyntää missään työsovelluksessa,... Mutta paljon vanha ThinkPad kesti. Jos joku avaa niin voi kokea pienen yllätyksen ruskean pölyn suhteen ;)

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Sormenjälkitunnistusta voi käyttää sen sijaan, että käyttää salasanaa. Itsehän en tuota fiitseriä käytä, mutta olen nähnyt käytettävän. Eipähän tartte muistella aina salasanaa, jos ei halua.

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
Juu tiesin kyllä, mutta en usko, että toimii tosiaan missään hyödyllisessä.

Kuulosti kuvauskin niin lupaavalta: ei liian kuivat sormet, ei liian likaiset, ei sitä sun tätä... Eli toimii varmaan hyvin, jos vietät koko päivän toimistossa ja käsittelet vain näppäimistöä. :)

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Zep sanoi:
Juu tiesin kyllä, mutta en usko, että toimii tosiaan missään hyödyllisessä.

Kuulosti kuvauskin niin lupaavalta: ei liian kuivat sormet, ei liian likaiset, ei sitä sun tätä... Eli toimii varmaan hyvin, jos vietät koko päivän toimistossa ja käsittelet vain näppäimistöä. :)
Mulla on näppiksessä tollanen mukana. Selaimista toimii tasan Internet Explorerin kanssa yhteen....jota en todellakaan käytä kuin satunnaisesti sivujen testaamiseen. Eli ainoa käyttö sille ois koneelle sisäänkirjautuessa. Muun ajan kyseiset driverit roikkuis systeemissä mukana ihan turhan panttina resursseja syömässä, niinpä olen diabloinut koko lukijan.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Matxi sanoi:
Enkä mä näe mitään syytä maksaa Audista about kaksinkertaista summaa kuin samoilla ominaisuuksilla varustetusta Skodasta.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
OoPee sanoi:
Enkä mä näe mitään syytä maksaa Audista about kaksinkertaista summaa kuin samoilla ominaisuuksilla varustetusta Skodasta.
No se on kyllä totta Suomen verotuksilla. :thumbfh: :thumbfh: :thumbfh:

Heh tosiaan se viimekesäinen läppärin hajoaminen mistä täälläkin kerroin. HP siis. Sehän oli vain vallan mainio homma, olikin aika saada uutta rautaa alle. Eiköhän tämäkin Fujitsu hajoa noin 1 vuoden ja 10kk päästä sitten! :D

Thunder

Vihan aiheuttaja
Vellu sanoi:
Sormenjälkitunnistusta voi käyttää sen sijaan, että käyttää salasanaa. Itsehän en tuota fiitseriä käytä, mutta olen nähnyt käytettävän. Eipähän tartte muistella aina salasanaa, jos ei halua.
Sormenjälkitunnus voi olla myöhemmin vaikeaa, jos etusormi on menetetty kokonaan ja tunnistus onnistuu vain ainoastaan menetetyllä etusormella?

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Thunder sanoi:
Sormenjälkitunnus voi olla myöhemmin vaikeaa, jos etusormi on menetetty kokonaan ja tunnistus onnistuu vain ainoastaan menetetyllä etusormella?
Se on oma moka, jos noin sattuu ja on tunnistautunut vain yhdellä sormella. Sit täytyy vaan tunnistautua normaalitavalla.

Thunder

Vihan aiheuttaja
Runar ja Kyllikki sanoi:
Se on oma moka, jos noin sattuu ja on tunnistautunut vain yhdellä sormella. Sit täytyy vaan tunnistautua normaalitavalla.
Voihan tunnistautuminen onnistua, jos tekee peilikuvan etusormen sormentunnustuksen, tekee siitä kovalla kuviointiseoksella ja sitten valaa vielä silikoniaineella ja lopuksi vielä painaa modifioidulla puukepillä, jonka päähän on läntätty silikonipala sormentunnistusjäljen kanssa?

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
JOC sanoi:
Taas nähtiin etteipä kannata vaimoon luottaa - acer sattuu olemaan yksi eniten myytyjäm tietokonemerkkejä Suomessa.

Ja videoista on tosihuono vetää analogiaa tietokoneisiin. On ne niin eri vehkeitä.
Vaimot... Nuo kaikkien epäluotettavuuksien äidit. :)

Ja videot... Nuo huonosti rimmaavat analogiat tietokoneisiin. :)