Peruskoulun matikkatesti

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Paljonkos saisit numeroksi? Testaa.

Tippalaskut laitoin 'arpomalla' ja tietenkin väärin. Siksi tuli vain ysi.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Paljonkos saisit numeroksi? Testaa.

Tippalaskut laitoin 'arpomalla' ja tietenkin väärin. Siksi tuli vain ysi.
Tähän pätee sama kuin lapsuuden suosikkisarjoihin. Niitä ei pidä katsoa uudestaan aikuisena vaikka tuliskin uusintana, näin säilyvät mielessä lämpöiset muistikuvat. Mulla oli lukion päästötodistuksessa pitkässä matikassa kymppi ja ylioppilastodistukseen sain laudaturin. Tämä (harha)käsitys omasta "erinomaisuudestani" säilykööt mielessä eikä mennä töhrimään sitä kaikenmaailman matikkakokeilla :frank:

...olkootkin, että käyn periaatteessa peruskoulun matikkaa uudelleen lävitse, kun jelppaan 13-vuotiasta tytärtä matikassa :eek:
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Tähän pätee sama kuin lapsuuden suosikkisarjoihin. Niitä ei pidä katsoa uudestaan aikuisena vaikka tuliskin uusintana, näin säilyvät mielessä lämpöiset muistikuvat. Mulla oli lukion päästötodistuksessa pitkässä matikassa kymppi ja ylioppilastodistukseen sain laudaturin. Tämä (harha)käsitys omasta "erinomaisuudestani" säilykööt mielessä eikä mennä töhrimään sitä kaikenmaailman matikkakokeilla :frank:

...olkootkin, että käyn periaatteessa peruskoulun matikkaa uudelleen lävitse, kun jelppaan 13-vuotiasta tytärtä matikassa :eek:
Niinpä. Kymppi se mullakin oli, mutta aika entinen ei koskaan enää palaa. :eek:
 

täyttä häkää

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
93
Tuloksista viis, kohta Pöhkis käy ilmoittamassa puutteet autotallin osalta sekä hankkineensa Bolten.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18209
Helppoa kuin mikä! Mun yläastematikka oli kyllä hankalampaa.
Sait 13/14 oikein. Arvosanasi on 9 ½.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Yläasteella oli matematiikka kymppi, joten ei tarvitse tehdä tällaista nännäsnää..
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Sait 14/14 oikein. Arvosanasi on täysi 10.

Aika hyvin, peruskoulun päättötodistuksessa matikka oli 6.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Tuon testin 'salaattikastiketehtävän' teetti toimittaja A-Studion asiantuntijavierailla. Kolme neljästä vastasi oikein! :ahem:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Tuon testin 'salaattikastiketehtävän' teetti toimittaja A-Studion asiantuntijavierailla. Kolme neljästä vastasi oikein! :ahem:
Mun mielestä on vastuutonta teettää tuollaisia salaattikastiketehtäviä, tuostahan tulee ihan syöntikelvotonta.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Poika 15 v teki äsken. Sekin sai 14/14. Olen ylpiä! Omena, kauas, puu, putoa.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Mun mielestä on vastuutonta teettää tuollaisia salaattikastiketehtäviä, tuostahan tulee ihan syöntikelvotonta.
Minua alkoi ahdistaa heti se lääke- ja tippamatematiikka. Ehkä olisin ne osannut ratkaista, ellen olisi tuntenut itseäni heti niin avuttomaksi sen tippapullon ääressä ja päättänyt ohittaa arvalla. :eek:
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18209
http://www.iltasanomat.fi/ravit/art-1289115963480.html
Ruotsista viime kesän jälkeen hankittu ruuna on kilpailut uudessa kotimaassaan yhdeksän kertaa autolähdöissä, joihin mahtuu 12 kilpailijaa. Sille on näissä lähdöissä arvottu peräti kuudesti heikoin lähtöpaikka, eli rata 12.

Todennäköisyyslaskenta kertoo, että Sivori Effen kokeman huonon tuurin mahdollisuus on kerran 46150:stä.
Miten tuo todennäköisyys lasketaan?

Itse sain tulokseksi noin 1/35447. 9 yli 6 * (1/12)^6.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös