Pikkujoulut.

Örfil

Guest
Oikeasti firman pikkujoulut on sellaista säällittävää paskaa, että olen osallistunut niihin ehkä 4 kertaa, 13 mahdollisesta nykyisessä firmassa.
Samaa vikaa.

Tosin itse olin kerran firman pukkina ja niin änkyräkännissä että hyvä kun sain lahjat jaettua. Onneksi oli naamari päässä, vaikka kyllä kaikki tiesi kuka se siinä pukin asussa hoippuu ja puristelee kaikkien tissejä.

Sijainti
Oslo
Oikeasti firman pikkujoulut on sellaista säällittävää paskaa, että olen osallistunut niihin ehkä 4 kertaa, 13 mahdollisesta nykyisessä firmassa.

Joku avautuu aina pomolle, jollekin iskee itsesääli päälle, jollakin on kotiasiat päin vittua ja sitten on se remujengi, joka laulaa koko ajan, ettei pysty edes keskustelemaan kenenkään kanssa.
Oho, yllättävää. Tuollaistako pikkujouluissa on?
Varmaan kulttuurieroa löytyy Suomen ja Norjan välillä jonkun verran.
Oslossa on tapana että työntekijät syövät yhdessä jossain mukavassa ravintolassa (pöytävaraukset pitää tehdä hyvissä ajoin, kaikki paikat ovat täynnä). Monet suosivat norjalaisia jouluruokia.
Alkoholia kuluu, mutta remumeiningistä tai dramatiikasta en kyllä puhuisi. Ohjelmalliset jatkot baarissa tms. ei liene epätavallista (shuffleboard, quiz jne.). Ohjelman voi toki hoitaa ennen ruokailuakin.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Varmaan kulttuurieroa löytyy Suomen ja Norjan välillä jonkun verran.
Oslossa on tapana että työntekijät syövät yhdessä jossain mukavassa ravintolassa (pöytävaraukset pitää tehdä hyvissä ajoin, kaikki paikat ovat täynnä). Monet suosivat norjalaisia jouluruokia.
Alkoholia kuluu, mutta remumeiningistä tai dramatiikasta en kyllä puhuisi. Ohjelmalliset jatkot baarissa tms. ei liene epätavallista (shuffleboard, quiz jne.). Ohjelman voi toki hoitaa ennen ruokailuakin.
Itse allekirjoittaisin myös vastaavat pikkujoulu-firmakulttuurin. Liekö Mossen firmassa sitten hieman eri henkistä porukkaa.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.

Joku avautuu aina pomolle, jollekin iskee itsesääli päälle, jollakin on kotiasiat päin vittua ja sitten on se remujengi, joka laulaa koko ajan, ettei pysty edes keskustelemaan kenenkään kanssa.
Itsehän olen osallistunut 13 kertaa, 4 mahdollisesta. On ne niin kivoja kekkereitä. AIJJAI!

Örfil

Guest
Eniten vituttaa se töistä puhuminen vapaa-ajalla ja kännissä.
No mutta yksi pikkujoulujen tarkoitus lieneekin että saa vähän purkaa sydäntään viinan voimalla.
Joskus se menee överiksi, joskus ei.

Nokialla aikanaan tutustuin yhteen tyyppiin juurikin tällaisessa tilaisuudessa ja meistä tuli niin hyvät kaverit että ollaan vieläkin yhteyksissä.

Örfil

Guest
Niin, lentosuukkoja joutuu lähettämään kun hulahulavanne estää iholle pääsyn.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
No mutta yksi pikkujoulujen tarkoitus lieneekin että saa vähän purkaa sydäntään viinan voimalla.
Joskus se menee överiksi, joskus ei.

Nokialla aikanaan tutustuin yhteen tyyppiin juurikin tällaisessa tilaisuudessa ja meistä tuli niin hyvät kaverit että ollaan vieläkin yhteyksissä.
Voi Luoja. Jos ihminen ei pysty puhumaan kasvotusten selvinpäin, niin...
*Kymco, muna-asento, bussi*

Örfil

Guest
Voi Luoja. Jos ihminen ei pysty puhumaan kasvotusten selvinpäin, niin...
Täytyy muistaa että suurin osa meistä muista on heikkoja ja vajavaisia luonteeltaan.

Pyydän mitä kohteliaimmin kärsivällisyyttä taholtanne.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Mistä sitä selvinpäin juttelis tuntemattoman kollegan kanssa? Tai miksi?

Pikkujouluissa voi sitten keskustella vaikkapa että "ota kaljaa" "jes, kaljaa" "nam, kaljaa" "otetaanko jekkua?"

Selvinpäin jostain säästä ja taloudesta. Voi vittu.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Meil on sellainen sääntö, että se joka alkaa jauhaa töistä pikkujouluissa saa dunkkuun. Hyvä pelote ja kaikilla hyvä mieli.