Oikeasti enemmistön siunaus? Onko tähän linkkiä?Pirelli sanoo neuvotelleensa tiimien kanssa. En usko, että vähemmistön kitinällä olisivat lähteneet muuttamaan, vaan nimenomaan muutokselle on saatu enemmistön siunaus. Näin ovat ainakin puhuneet.
On se kyllä hassua, että järkevälle vaihtoehdolle vaaditaan todisteita, mutta lähinnä salaliittoteorian uskottavuuden omaava vaihtoehto kyllä uskotaan todisteitta.Oikeasti enemmistön siunaus? Onko tähän linkkiä?
AutosportAfter evaluating tyre performance over the balance of the first four races, we took the decision - in consultation with all of the teams - to change the hard compound from Spain onwards, as we did in Barcelona two years ago when we also introduced a new hard tyre for the rest of the season.
Mutta eikös niistä renkaista ole valitettu kuitenkin paljon enemmän tällä kaudella kuin viime? Pitäis ite päästä kokeilee miltä ne tuntuu niin selviäis tämäkin asia!Hämmästyttävän lähelle osuvat Kiinan ja Bahrainin ajat. 80% tehoilla ajamista ei näitä vuosia verratessa keskenään saa selville. Molempien kausien renkaat kun on samalla periaatteella tehty.
Aika on kullannut muistot. Valituksen määrä on vakio, vain sen aiheuttaja muuttuu.Mutta eikös niistä renkaista ole valitettu kuitenkin paljon enemmän tällä kaudella kuin viime? Pitäis ite päästä kokeilee miltä ne tuntuu niin selviäis tämäkin asia!
Tallien konsultointi ei ole sama kuin yksimielisyys, saati enemmistö. Toki todennäköinen lopputulema.On se kyllä hassua, että järkevälle vaihtoehdolle vaaditaan todisteita, mutta lähinnä salaliittoteorian uskottavuuden omaava vaihtoehto kyllä uskotaan todisteitta.
Ei ole linkkiä, jossa asia sanottaisiin suoraan. Mutta tulkitsen Hemberyn kommentin niin:
Autosport
huutokauppaa lähinnäTallien konsultointi ei ole sama kuin yksimielisyys, saati enemmistö. Toki todennäköinen lopputulema.
Tai huutoäänestys.huutokauppaa lähinnä
Ko. lauseessa puhutaan kylläkin neuvotteluista/keskustelusta tallien kans. Ei tallien konsultoimisestaTallien konsultointi ei ole sama kuin yksimielisyys, saati enemmistö. Toki todennäköinen lopputulema.
Aika-ajoista tulis helposti "kuka ajaa hitaiten"-kisa. Varsinkin juuri Monacossa. Ellei sit jo aika-ajoista saa 25 pistettä paalusta. Muussa tapauksessa, esim Vettelillä ei olis mitään järkeä perältä lähteä muutaman hassun pisteen vuoksi, ku kisavoittoon on kärjestä lähtemällä todella suuret mahdollisuudet Monacossa. Heikkiki siellä caterhamilla on nopeimpia autoja pidätelly.Tässähän alkaa jo innolla odottamaan Monacon kisaa kun siellä on pehmeimmät seokset renkaissa. Tietty toivois puheenaiheen olevan välistä jotain kiinnostavampaa kuin aina tää sama, mutta itketäänkö sitten jo kunnolla nopeaa kulumista. Mielestäni Monacossa voitais jakaa pisteitä jo aika-ajosta ja lähtöjärjestys olisi käänteinen. Sillain ei tarvis säästellä renkaita ja silti radalla olisi tapahtumia.
Sanoisin, että käänteinen lähtöjärjestys lisäisi rengaskulutusta, eli siten myös säästelyn tarvetta.Tässähän alkaa jo innolla odottamaan Monacon kisaa kun siellä on pehmeimmät seokset renkaissa. Tietty toivois puheenaiheen olevan välistä jotain kiinnostavampaa kuin aina tää sama, mutta itketäänkö sitten jo kunnolla nopeaa kulumista. Mielestäni Monacossa voitais jakaa pisteitä jo aika-ajosta ja lähtöjärjestys olisi käänteinen. Sillain ei tarvis säästellä renkaita ja silti radalla olisi tapahtumia.
Jos pisteet jaetaan tasan aika-ajon ja kisan kanssa, ei tarvitsisi kikkailla. Renkaiden ei tarttis välttämättä olla sen kestävämpiä edes. Monaco olisi varmaan ollut parempi viime vuonna, jollei alussa ois tullut sitä mälliä. Kelpaa nykyinenkin formaatti ihan hyvin.Sanoisin, että käänteinen lähtöjärjestys lisäisi rengaskulutusta, eli siten myös säästelyn tarvetta.
Noin yleisesti käänteinen lähtöjärjestys voisi toimia radoilla, joilla pääsee ohi, Monacossa se ei toimisi lainkaan. Seurauksena olisi 22 auton jono, kärjessä Marussiat ja Caterhamit blokkina. Siis jos oikeasti nopeimmat lähtisivät takaa, käytännössähän tuo johtaisi aika-ajokikkailuun, kuten IsoAhven yllä toteaa.
Voisit jättää omat tulkintas mun ajatuksista ihan omaksi tiedokses. Jos aikaisemmin on (ymmärtääkseni) enemmistö ilmaissut tyytyväisyytensä seoksiin, niin tuntuisi järkevältä, ettei seoksien pieniäkään muutoksia haluta tai Pirelli lähtis sellasia ehdottamaan. Olin vain utelias lukemaan mainitsemastasi asian tilasta, joka on erilainen, kuin mitä olin luullut/ymmärtänyt, ei sen kummempaa. En "vaadi" mitään todisteitaOn se kyllä hassua, että järkevälle vaihtoehdolle vaaditaan todisteita, mutta lähinnä salaliittoteorian uskottavuuden omaava vaihtoehto kyllä uskotaan todisteitta.
On se vaan tyhmä mies tämä Marko. Tai sitten poliitikko. Melkein sama asia. En ole koskaan pitänyt hänestä. Yhä uudestaan hän todistaa alkuperäisen arvioni oikeaksi, ei ole tarvinnut harkita uudelleen. "Me haluamme mahdollisimman nopeasti sellaisen renkaan, joka ei rajoita potentiaaliamme" tarkoittaa vain sitä, että olette optimoineet autonne väärin, urpot. Se EI ole renkaiden vika, vaan teidän. En minäkään valita jos olen valinnut väärän työkalun, vaan valitsen uudelleen, paremmin. Markon mielestä on ruuvinvalmistajan vika että ruuvi vaatisi ristipään ja Markolla on kuusiokoloavain kädessä...Red Bull -pomo vaatii yhä rengasmuutoksia
Red Bull -tallin urheilujohtaja Helmut Marko ei ole tyytyväinen rengastoimittaja Pirellin lupaamiin muutoksiin.
Red Bull on vaatinut äänekkäästi Pirelliä palaamaan viime kaudella käytettyihin rengasseoksiin. Itävaltalaistallilla on ollut ongelmia alkukauden kisoissa nopeasti kuluvien seosten kanssa.
Pirelli taipui tekemään pieniä muutoksia kovempaan seokseen Espanjan osakilpailusta lähtien, mutta Red Bull -pomon mukaan tämä ei vielä riitä alkuunkaan.
- Me haluamme mahdollisimman nopeasti sellaisen renkaan, joka ei rajoita potentiaaliamme, vaati saksalaisen uutistoimisto DPA:n siteeraama Marko.
Markon mukaan nykyiset renkaat rankaisevat sarjan parhaita autoja, kuten Red Bullin RB9:ää.
- Jos käytämme täyden potentiaalimme, niin emme kestä aika-ajossa edes yhtä kierrosta. Ei ole helppoa kertoa kuljettajille, että he eivät voi ajaa joitakin mutkia oikealla tavalla, puhisi Marko.