No jopas tuli ympäripyöreää hyökkäystä. Hieman henkilökohtaisuuksien rajamaillakin olevia juttuja, mutta pakostakin varmaankin kuvittelen, sillä sinähän olet aiemmin kommentoinut olevasi niitä vastaan (siis silloin kun esitit mikael-nimimerkille henkilökohtaisen kysymyksen ja minun esittäessäni sinulle henkilökohtaisen kysymyksen aloit syyttämään minua netiketin rikkomisesta sen suhteen, että menin henkilökohtaisuuksiin)
.
Ilmari:
Jos haluaa kritisoida alentavaa sävyä keskustelussa, pitäisi kritisoida kaikkia osapuolia tasaisesti. Jos joku moittii punaista leiriä ja joku puolustaa sitä ja keskustelu rupeaa niin sanotusti käymään kuumana, tulee paikalle moraalinvartija Wilpuri valkoisella ratsullaan, eikä ole epäselvää kumpaa osapuolta hän ryhtyy kritisoimaan epäasiallisesta keskustelusta ja huonoista perusteluista.
Ilmari:
Tyypillinen esimerkki toiminnastasi nähtiin topiikissa ?Hän palaa sittenkin? jossa Nimimerkit Valde ja oldez kävivät keskustelua. Valde esitti runsaasti perusteluita näkemyksilleen tuossa topiikissa. Sinä et osallistunut keskusteluun vaan aloit moittia Valdea huonoista perusteluista ja omituisista kommenteista. Miksi ihmeessä? Ja sanomattakin on selvää että Valde puolusti tuossa väittelyssä Schumia ja Ferraria ja oldez taas edusti vastapuolta. Jos olet oikeasti joku virallinen moraalinvartija, niin opettele objektiivisemmaksi. Jos taas et ole, niin osallistu keskusteluun ja esitä omia perustelujasi näkökannoillesi äläkä hyökkää muiden keskustelijoiden kimppuun.
Olipa rankkaa yleistystä. Omasta mielestäsi Valden mielipiteet olivat ilmeisesti hyvin perusteltuja (sellainen kutina kuitenkin on, että jos suomipoika samalla tyylillä sinivalkolinssien läpi olisi omiensa puolesta kommentoinut, niin olisi kommenteissa saattanut olla toinen sävy
), itse en mm. topikin viestissäni mainitsemiin kohtiin perusteluja löytänyt (saattoivat ne olla siellä, mutta en usko, että ainakaan niin selkeästi ilmaistuna, että niitä näkemättömät voisi sokeiksi leimata). Ei siinä mitään, että ei perustele näkemyksiään perusteellisesti, mutta kun samalla sitten kommenteissaan moittii toista heikoista perusteluista, niin se tuntui oudolta.
Laitoin kyseiseen topikkiin kyllä omiakin mielipiteitä ja perusteluita mukaan, vaikka muuta tuossa väitätkin kertoessasi tuosta kommentistani minun tyypillisenä toimintana. Valde esitti mielestäni lähinnä mielipiteitään (ei siis perusteluja), joita ei ollut perusteltu. Ja tähän kun Valde harmillisesti nyt joutui esille tässäkin topikissa, niin on sanottava toistamiseen se, että Valden kommentit olivat kaiken kaikkiaan virkistävää ja selkeästi asiallisen oloista luettavaa.
Ilmari:
Jos joku heittää sen kummemmin perustelematta että joku sääntö astuu voimaan mikäli se sattuu eräälle punaiselle tallille sopimaan, tuo ei ilmeisesti ole alentavaa ja huonosti perusteltua. Jos nimittelee jotain kuljettajaa vaikkapa suureksi saatanaksi, se ei ilmeisesti ole alentavaa ja huonosti perusteltua. Jos sen sijaan heittää ivallisen huomautuksen punaisen leirin ja eräiden muiden tahojen "salaliitosta", puuttuu moraalinvartija asiaan ja antaa huomautuksen.
Mikäli tuo moraalinvartija-juttu liittyy minuun, niin sun täytyy nyt antaa kyllä täsmennystä. Missä topikissa olen noin toiminut..? (en kiellä mitään, mutta haluaisin vain tietää tarkemmin, että mihin tuo liittyy vai onko kyseessä vain ympäripyöreää vihjailua).
Monia ikuisuusaiheväittelyitä ei vain tule syystä tai toisesta seurattua, niin niihin ei siksi tule kommentoitua. Ei siis pidä luulla, että minä seuraisin jokaista keskusteluotsikkoa ja näin ollen ei pidä luulla, että se, että mikäli minä en johonkin asiaan ole kommentoinut, merkitsisi samaa kuin että kyseisellä asialla on minun hiljainen hyväksyntäni.
Kyllä on monia kieliposkella-juttuja tullut luettua, mutta eipä niihin "hitsari mika" -juttuihin tai "sumilla on iso leuka" -juttuihin ole kannattanut / kannata energiaa pahemmin tuhlata. Tuo, että tuollaisiin provosointeihin ei jaksa mitään kommentoida, ei todellakaan merkitse suoraan sitä, että olisi noiden isoleukahitsarilevyseppäamis-juttujen kannalla.
Ilmari:
Minä saatan olla yksisilmäinen ja syyllistyä yleistyksiin, mutta minä en esitäkään moraalinvartijaa. Minä en ole sättinyt ketään suureksi saatanaksi. Tapoihini ei myöskään kuulu järjestelmällisesti painaa alas jotain hyvin menestynyttä kuljettajaa tai tallia.
wink
Mihinkäs tämä liitty.. Kenelle tuo oli kohdistettu, ilmeisesti jollekin, joka noita asioita mielestäsi tekee. Kerro tarkemmin
. Moraalinvartija-maininta antaisi osviittaa, että tarkoitat minun olevan tuo kohde. Pitäisi kyllä sinunkin kommentointiuran aikana lähettämieni kommenttien perusteella olla käynyt ilmi, että en säti ketään suureksi saatanaksi. Laitahan linkiksi topikki, jossa olen noin sanonut. Samaten kaipaisin perusteluita tuolle viimeiselle lauseelle, mikäli se kohdistuu minuun.
Olen muuten jonkun kerran (ainakin kaksi
) tullut maininneeksi juuri tuosta seikasta (en tosin sinun kommentointiuran aikana), minkä itse nostit esille vain minun suhteen, eli siitä, että herkemmin tarttuu juttuihin, jotka ovat suunnattu "omia" kohtaan kuin niihin juttuihin, jotka ovat suunnattu toisia kohtaan. En usko, että olen tuon suhteen mitenkään poikkeustapaus. Kuitenkin, silloin tällöin tulee teidänkin puolta (punaista leiriä) puolusteltua, ne kommentit varmaankin olet suodattanut pois..
En liioin sen kummemmin luule olevani mikään moraalinvartija, useimmitenhan juttuni ovat luvattoman heikkotasoista suomipoikajorinaa tai muuten vain asiatonta kirjoittelua ja sen tiedostan
. Näin ollen on väärin yrittää väittää minua joksikin sellaiseksi mitä en ole ja perään vielä todeta että teenpä heikkoa työtä tuossa tehtävässä (jota en siis edes tee).
<small>[ 18-10-2003, 23:37: Message edited by: Wilpuri ]</small>