burb
.
- Liittynyt
- 19.2.2002
- Viestit
- 46199
Ai VIELÄKÖ sä oot siellä? Eikö jo kohta ala korttia läpsähtämään kouraan, häh? Enkä tarkoita elämän valttikorttia, vaan.Autokoulussa on näin 36-vuotiaana ihan mukavaa!
Ai VIELÄKÖ sä oot siellä? Eikö jo kohta ala korttia läpsähtämään kouraan, häh? Enkä tarkoita elämän valttikorttia, vaan.Autokoulussa on näin 36-vuotiaana ihan mukavaa!
Luulin sua 5kymppiseksi!Autokoulussa on näin 36-vuotiaana ihan mukavaa!
Sateenkaarinomi?Yhdyn Mosseen.
Jos teoriakoe ja ajokoe on kunnollisia niin pitäishän sinne päästä yrittämään vaikkei olis lainkaan autokoulua käynyt. Maksullisia kokeitahan ne on. Sitten vaan opiskelua autokoulussa sen verran, että pääsee läpi. Kirjallisiin kokeisiin pystyis moni varmaan itsenäisestikin opiskelemaan ja kurssimateriaalia vois tutkinnonjärjestäjä jakaa netissä ilman lisämaksua.Tuo esityshän koskee nimenomaan ajo-opetusta, ei ajokortti-iän alentamista. Mun mielestä nuori ajokortin saatuaan on sitä varmempi ja turvallisempi liikenteessä sekä itselleen että muille, mitä enemmän ajokilometrejä on kertynyt. Mikäli 16-/17-vuotias ajelee vanhemman istuessa vieressä ja kortin saatuaan ajokilometrejä on takana vaikkapa 3-5.000, niin ajaminen lienee ihan yksin on parempaa kuin parinkymmenen autokoulutunnin jälkeen.
Onhan siellä kappalemääräisestikin paljon enemmän kuskeja, joilla kortti on ollut kauemmin kuin enintään pari vuotta.Nuorten kuskien ongelmat liikenteessä johtuvat enemmänkin kokemattomuudesta kuin iästä. Kokemus lisää varmuutta, joten lisää ajoa vaan.
Ja kummasti liikenteessä hölmöilee ensisijaisesti ne joilla on todennäköisesti ollut kortti jo vuosi kaudet.
Ikävä kyllä ei taida pitää paikkaansa. Ainakin omalta kannaltani vastustan nimenomaan ikään (kypsyyteen) liittyvästä liikenteeseen sopimattoman asenteen takia. Selvää on se, että 2-4 vuotta kortin hankkimisen jälkeen - iästä riippumatta - on aina suurempi riski joutua kokemattomuuttaan onnettomuuksiin.Nuorten kuskien ongelmat liikenteessä johtuvat enemmänkin kokemattomuudesta kuin iästä. Kokemus lisää varmuutta, joten lisää ajoa vaan.
Jos siinä apukuskin paikalla istuu isä, niin kuvitteletko nuoren ajavan humalassa tai muuten näyttävän auton tehoja kavereilleen? Siitähän tässä ehdotuksessa on kyse, että aikaistetaan nuoren mahdollisuuksia aloittaa ajoharjoittelu vanhempansa kanssa. Ei kukaan ole aikaistamassa B-kortin myöntämis ikärajaa.Ikävä kyllä ei taida pitää paikkaansa. Ainakin omalta kannaltani vastustan nimenomaan ikään (kypsyyteen) liittyvästä liikenteeseen sopimattoman asenteen takia. Selvää on se, että 2-4 vuotta kortin hankkimisen jälkeen - iästä riippumatta - on aina suurempi riski joutua kokemattomuuttaan onnettomuuksiin.
Tuohan se ehdotuksen pointti on. Jos vuoden-kaks on siinä vanhemman vieressä ajellut, niin se uutuuden viehätys on ajamisesta karissut sen oman ajokortin saatua. Ei tuo systeemi ainakaan liikenneturvallisuutta heikentäisi.Jos siinä apukuskin paikalla istuu isä, niin kuvitteletko nuoren ajavan humalassa tai muuten näyttävän auton tehoja kavereilleen? Siitähän tässä ehdotuksessa on kyse, että aikaistetaan nuoren mahdollisuuksia aloittaa ajoharjoittelu vanhempansa kanssa. Ei kukaan ole aikaistamassa B-kortin myöntämis ikärajaa.
Ja mitä nyt noita hullun ohituksia olen nähnyt, niin voi kai päätellä ettei kaikki ole kypsiä liikenteeseen edes keski-ikäisenä.
Eikös se Jenkeissä juuri näin ole? Olisihan tuo aika naurettavaa, kun jo yläkouluun jotkut tulisivat autolla...Vastasin polliin kyllä, koska en keksinyt riittävän hyvää syytä miksei 16-vuotiaana voisi aloittaa ajamisen opettelun. Käsittääkseni jossain päin maailmaa ajokortin saa jo 16-vuotiaana, ja 14-vuotiaana voi aloittaa ajo-opettelun. Ihan siihen ei täällä toki tarvitsisi mennä.
Vaihtelee osavaltiottain.Eikös se Jenkeissä juuri näin ole? Olisihan tuo aika naurettavaa, kun jo yläkouluun jotkut tulisivat autolla...
Kun teinit lähtevät tielle, onnettomuuksia sattuu. Yhdysvalloissa on viime vuosina herätty taistelemaan teiniautoilijoiden turvallisuuden parantamiseksi.
Kaikissa osavaltioissa nuorten ajokorteissa on rajoituksia. Marylandissa niitä tiukennettiin vuonna 2009.
Kavereita ei saa kyyditä ensimmäisen viiden kuukauden aikana ajokortin saamisesta.
Yöllä ajaminen on kielletty, jos vanhempi ei ole mukana. Kännykkää ei saa käyttää alle 18-vuotiaana ratissa lainkaan.
Rajoitusten tulokset ovat hyviä.
Marylandissa teinikuljettajien kuolonkolarien määrä laski neljänneksellä vuonna 2010, kun lakeja tiukennettiin.