Pitwall - F1 Manager

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Sijainti
Lahtix
Tassa meikan ukkojen kierrosaikoja testeissa ajettuna:

Hiro Ichiyusai P-L Racing - DeepPower (FPL-01C) 1:39.872

Catalin Kragelj P-L Racing - DeepPower (FPL-01C) 1:39.765

Ivar Beaumont P-L Racing - DeepPower (FPL-01C) 1:39.497

Ei ole pisteita tulossa ei. :mad: :alppu:

Henkka

Madministrator
Sijainti
Tampester
diitsi sanoi:
Youth kuskin yhteydessä on tämmöinen "Substat" löytysköhän tuohon suomennosta?
En kyllä tiedä mitään faktana, mutta veikkaisin, että se on arvio kuskin kehityspotentiaalista. Siis kuinka monta pykälää kukin arvo voi valmentamisen myötä vielä nousta.

Kokeilin tuota pitwall_helppiä huvikseni, että minkäslaisia taktiikoita se tarjoaa, niin sieltähän paljastui heti mahdollinen bugi.

Ensimmäisen stopilla ohjelma ehdottaa tankattavaksi tankki täysin piripintaan, mutta eihän sinne voi mennä sitä maksimäärää, koska tankissa on vielä jämä jäljellä. Jämä+maksimi riittäisi siille stintille, mutta se pelkkä tankin maksimimäärä ei.

Tässä voi olla syy monien bensan loppumisille, jos tuota ohjelmaa käytätte.

SaTeK

Well-known member
Sijainti
LL
butterfly sanoi:
Tassa meikan ukkojen kierrosaikoja testeissa ajettuna:

Hiro Ichiyusai P-L Racing - DeepPower (FPL-01C) 1:39.872

Catalin Kragelj P-L Racing - DeepPower (FPL-01C) 1:39.765

Ivar Beaumont P-L Racing - DeepPower (FPL-01C) 1:39.497

Ei ole pisteita tulossa ei. :mad: :alppu:
Hei sinähän ajelet samassa divisioonassa kuin minä :)

Omat testi aikani:
Hendrik Cole SaTech - MecTec (S-01B) 1:39.414
Jaak Walker SaTech - MecTec (S-01B) 1:39.433
Leevi Linjala SaTech - MecTec (S-01B) 1:39.859

Pisteet on kyllä olleet tiukassa viimeaikoina. Viime kisassa sentään muutama piste tuli.
Tein Qnettiin #pitwall kanavan jossa voidaan keskustella taktiikoista ja muusta peliin liittyvästä :tongue:

hhanhi

Hei vaan kaikki :)
Sijainti
Oolu
diitsi sanoi:
Youth kuskin yhteydessä on tämmöinen "Substat" löytysköhän tuohon suomennosta?
Kun substat nousee tarpeeksi ylös nousee kuskin varsinainen stat seuraavalle tasolle.

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Sijainti
Lahtix
SaTeK sanoi:
Hei sinähän ajelet samassa divisioonassa kuin minä :)

Omat testi aikani:
Hendrik Cole SaTech - MecTec (S-01B) 1:39.414
Jaak Walker SaTech - MecTec (S-01B) 1:39.433
Leevi Linjala SaTech - MecTec (S-01B) 1:39.859

Pisteet on kyllä olleet tiukassa viimeaikoina. Viime kisassa sentään muutama piste tuli.
Tein Qnettiin #pitwall kanavan jossa voidaan keskustella taktiikoista ja muusta peliin liittyvästä :tongue:
Kovaa kisaa vaan :ahem: Olen eri aikavyohykkeella (ja rankasti) mutta liityn keskusteluun sitten kun olen taas suomessa. Onko sulla yhtaan voittoa? Meika nappas yhden mutta se onkin siina. Ei mitaan mahiksia nousta mulla!

SaTeK

Well-known member
Sijainti
LL
butterfly sanoi:
Kovaa kisaa vaan :ahem: Olen eri aikavyohykkeella (ja rankasti) mutta liityn keskusteluun sitten kun olen taas suomessa. Onko sulla yhtaan voittoa? Meika nappas yhden mutta se onkin siina. Ei mitaan mahiksia nousta mulla!
Voittoja ei mulla vielä ole ja ei näillä näkymin ole tulossa vielä pitkään aikaan :) Meni alkukausi opetellessa ja rahaa paloi aivan hukkaan :jaska:

Henkka

Madministrator
Sijainti
Tampester
hhanhi sanoi:
Kun substat nousee tarpeeksi ylös nousee kuskin varsinainen stat seuraavalle tasolle.

Mikäs on "tarpeeksi ylös" ?

Näyttäis aika-ajosta tulevan eturivin valloitus tällä kertaa. Hurjasti vaikuttaa nuo uudet kuskit, jotka ovat ainoana erona edelliseen kisaan.

Tokihan suurin syy mahdollisen paalun ottamiseen on kevyessä bensakuormassa sen helkutin pienen bensatankin takia ja nuo 4 pakollista kisastoppia tulevat pilaamaan kisan. Mutta jos vaikka pisteille pääsisi, niin se olisi hienoa.

DeepBlue

Well-known member
Miksei "Press Releases:ssa" ole mitään? Sillon ekalla viikolla kun liityin, niin siellä oli "uutisia".

Itselle luvassa kaksi viimeistä lähtöpaikkaa. Tosin tankit on lähestulkoon piripinnassa. Eipä sillä omat autoni ovat muutenkin jotakuinkin lähtöruudukon hitaimmat. :frown:

Noh ensi kaudella sitten... pitää vaan malttaa pitää nyt pää kylmänä :tongue:

Ai niin laskeskelin tuossa, että 10l polttoainetta vaikuttaa noin 0,44s / kierros. Siis tällä Los Vuturs, Spain radalla.
En sitten tiedä miten hyvin tuo pitää paikkansa... mitään vastuuta en ota jos joku tuon perusteella laskee kisa taktiikkansa :D

Tuohon ehkä vaikuttaa myös se mitä bensoja käyttää. Itselläni ZBN.

Viimeksi muokattu:

Boyracer

Well-known member
Sinne voi kirjoittaa itse pressitiedotteita. Jospa teidän divarissa on hiljaista porukkaa, tosin ei 4.5:ssäkään kirjoittele kuin kaksi tiimiä, harmi sinänsä.

DeepBlue

Well-known member
Boyracer sanoi:
Sinne voi kirjoittaa itse pressitiedotteita. Jospa teidän divarissa on hiljaista porukkaa, tosin ei 4.5:ssäkään kirjoittele kuin kaksi tiimiä, harmi sinänsä.
Nollautuuko uutiset sitten joka viikko? Sillon kun siellä viimeksi uutisia oli niin niitä oli kyllä useampia.

Yritin katsoa niitä teidän 4.5 divarin uutisia, mutta eipä näytä aukeavan.. Vai pitäisikö edes? Jos joku viitsii kokeilla katsoa 4.24 divarin uutiset, että onko niitä.

Viimeksi muokattu:

Boyracer

Well-known member
Ei näy 4.24 press releaseissa mitään mullakaan. Kokeilin 4.1 jossa serkku ajaa ja siellä näkyy kyllä olevan juttuja.

Häkä [CO]

Active member
DeepBlue sanoi:
Ai niin laskeskelin tuossa, että 10l polttoainetta vaikuttaa noin 0,44s / kierros. Siis tällä Los Vuturs, Spain radalla.
En sitten tiedä miten hyvin tuo pitää paikkansa... mitään vastuuta en ota jos joku tuon perusteella laskee kisa taktiikkansa :D

Tuohon ehkä vaikuttaa myös se mitä bensoja käyttää. Itselläni ZBN.
Mulla samat bensat 20 litraa vaikuttaa n. 1,5s. Jokatapaukses yllättävän paljon 5 kierroksen takia

Henkka

Madministrator
Sijainti
Tampester
Rutkasti paremmin meni toinen kisa. Kakkoskuski (joka on oikeasti ykkönen) sijoittui neljänneksi ja ykköskuski seitsemänneksi. Tässähän ehtii vielä pelastamaan tiimin putoamiselta alemmalle sarjatasolle.

hhanhi

Hei vaan kaikki :)
Sijainti
Oolu
Olipa taas mielenkiintoinen kisa. Omat autot 5. ja 6. Sarjaa dominoi kaksi tallia jotka ovat jo ties kuinka monetta kauttaan kisassaa. Muut tallit tyytyvät jämiin.

jdc

Member
Sijainti
Tku
kisassa 3. ja 4. sija, varmistui nousu ylempään divariin. :thumbup:

Viimeksi muokattu:

Tuomas_M

Well-known member
Hmm, ykköskuski oli toiseksi viimeinen ja kakkoskuski viimeinen. Noo... Tämä oli vasta toinen kisa (oikeastaan kolmas mutta silloin jäi aika-ajot väliin koneen oikuttelun takia...)

DeepBlue

Well-known member
Voi rappio mikä kisa... Taktiikka oli oikea ja pisteitä oli tulossa, sijat 7. ja 8.
Olin kuitenkin jo ennen kisan alkua hiukan huolissani ykköskuskini koneen kunnosta. Viimeisen varikkokäynnin jälkeen kierroksella 42. olin jo erittäin huolissani ja niinhän siinä kävi, että kone levisi kierroksella 47.

Siinä vaiheessa olin sitten jo huolissani myös kakkoskuskin koneen kunnosta, mutta elättelin toiveita ja laskeskelin, että ehkä se juuri ja juuri kestää maaliin... Eipä sitten kestänyt vaan levisi sekin paska sitten kierroksella 54. siis kaksi kierrosta ennen maalia. :jaska: :mad_old:

Nooh lopetin kisan seuraamisen sitten siihen... myöhemmin kävin katsomassa lopulliset tulokset niin erään tallin kuskit jotka oli mun edellä kisassa oli keskeyttäneet kierroksella 56. eli viimeisellä kierroksella ja syynä "ran out of fuel" :p
Eli jos koneet olisi maaliin kestäneet olisi tullut sijat 6. ja 5. :jaska:

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Sijainti
Lahtix
Yksi piste tuli kisasta. Satek on nyt pahasti karkumatkalla. Ajattelin etta oisin voinut pysya sen edella pisteissa. No kehitan autoa ja testaan ihan sikana jotta jos sita nopeutta loytyisi seuraavaan kisaan. Oli yllatys etta sain edes yhden pisteen nyt, tuli kakkoskuskintoimesta ja neljalla pysahdyksella. Nakojaan nopeampi se kuin kolme pysahysta meikan autoilla. Monta pistetta satek otti oikein?

Boyracer

Well-known member
Hyvin meni, kuskit oli 2. ja 3. Tiimi on nyt divisioonassa kakkosena pisteen perässä johtavaa ja toinen kuski on myös kakkosena ja vain pisteen perässä johtavaa. Tulee tiukka viimeinen kisa...

En tiedä kannattaako vielä kuitenkaan nousta ylempään divariin, ehkä kannattaisi ennemmin ansaita ja säästää rahaa nelosessa sekä kasvattaa juniorikuskeja.

SaTeK

Well-known member
Sijainti
LL
butterfly sanoi:
Monta pistetta satek otti oikein?
Jäin pisteittä tässä kisassa. Tuli sijat 11 ja 12. Toinen kuskeista oli kolmen ja toinen neljän pysähdyksen taktiikalla. Myös minulla neljä pysähdystä oli nopeampi, mutta eipä se paljon lohduta kun jäi liian kauaksi pisteistä. Kauden viimeiseen kisaan täytyy yrittää panostaa, että talli pysyisi edes seitsemän parhaan joukossa. Siitä tulikin mieleeni, että miksi nuo kahdeksannesta tallista eteenpäin ovat punaisella tuolla standingseissä. Tippuuko ne alempaan divariin vai?