Pitwall - F1 Manager

Henkka

Madministrator
Liittynyt
21.10.1999
Viestit
9286
Sijainti
Tampester
Kohtuullisesti meni avauskisa. Sijat 11. ja 13. tuloksena. Tärkeintä että molemmat pääsivät maaliin.

Aika-ajossa kuskien sijoitukset olivat 8. ja 9. ja kisassa ukot pysyivät hyvin muitten mukana, mutta bensatankki on perhana vain 55 litraa kooltaan, joten neljällä stopilla joutuu vielä ajelemaan. Tankin kehittämisessä menee vielä aikaa ja ne vähemmän kuluttavat fuelit taitaa saada vaihdettua vasta parin viikon päästä kauden vaihtuessa?

Mutta haetaan nyt kokemusta tämän kuluvan kauden parista viimeisestä kisasta. Talouspuoli tuottaa voittoa mukavasti koko ajan ja kohtuukuskit ja suunnittelijat sun muut on jo hankittu.

EDIT:

Noista taktiikoista vielä. Jos kuskit ajavat kisassa suht peräkkäin ja varikkopysähdykset on laitettu "vahingossa" samalle kierrokselle, niin viivästyykö stoppi jälkimmäisen äijän suhteen, kuten pitäisi?
 
Viimeksi muokattu:

Boyracer

Well-known member
Liittynyt
17.11.2005
Viestit
190
En usko että samalla kierroksella olevat varikkopysähdykset vaikuttaa. Enkä tiedä onko aika-ajojen tuloksilla kamalasta vaikutusta, mallintaakohan peli ohituksista tulevia hidastuksia lainkaan.

55 litran tankki on kyllä todella pieni, itseällä oli muistaakseni 66 litraa heti alussa. Mutta kehitystyöllä sitä saa onneksi kasvatettua. Ja paremmat bensat tosiaan saa ostettua kauden vaihtuessa.
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Henkka sanoi:
Kohtuullisesti meni avauskisa. Sijat 11. ja 13. tuloksena. Tärkeintä että molemmat pääsivät maaliin.

Aika-ajossa kuskien sijoitukset olivat 8. ja 9. ja kisassa ukot pysyivät hyvin muitten mukana, mutta bensatankki on perhana vain 55 litraa kooltaan, joten neljällä stopilla joutuu vielä ajelemaan. Tankin kehittämisessä menee vielä aikaa ja ne vähemmän kuluttavat fuelit taitaa saada vaihdettua vasta parin viikon päästä kauden vaihtuessa?

Mutta haetaan nyt kokemusta tämän kuluvan kauden parista viimeisestä kisasta. Talouspuoli tuottaa voittoa mukavasti koko ajan ja kohtuukuskit ja suunnittelijat sun muut on jo hankittu.

EDIT:

Noista taktiikoista vielä. Jos kuskit ajavat kisassa suht peräkkäin ja varikkopysähdykset on laitettu "vahingossa" samalle kierrokselle, niin viivästyykö stoppi jälkimmäisen äijän suhteen, kuten pitäisi?
Just noin kannattaa aloittaa pelaamaan. Raha-asiat kuntoon eka. Hmm, kannattaa ostaa kunnon bensat koska hyvilla bensoilla on kulutuskin pienempi ja saatat pystya tiputtaa yhen pysahyksen pois.
 

Häkä [CO]

Active member
Liittynyt
23.1.2005
Viestit
41
Voihan vitalis! Mulla meni rahat miinukselle ja otin 500 000 velkaa. Sitten loppu nekin ja nyt huomasin ettei sitä saa lisää ennenkuin vanha on maksettu pois. Sitten alko vähän ihmetyttämään, kun sponsoreista lukee et rahaa pitäis tulla 892000 mut eipä tullu ainakaan tänään kuin 127000. Siis mitä ihmettä!?!??! Meneekö peli vituiksi jo tässä vaiheessa kun ei rahaa tule niin kuin pitäisi? :confused:

Edit: Jatkaisin vielä, että kuinka paljon teillä menee rahaa henkilökuntaan? Mulla menee 450000 eikä ole vielä yhtään kuskia hankittu. :nope:
 
Viimeksi muokattu:

Henkka

Madministrator
Liittynyt
21.10.1999
Viestit
9286
Sijainti
Tampester
Häkä [CO] sanoi:
Voihan vitalis! Mulla meni rahat miinukselle ja otin 500 000 velkaa. Sitten loppu nekin ja nyt huomasin ettei sitä saa lisää ennenkuin vanha on maksettu pois. Sitten alko vähän ihmetyttämään, kun sponsoreista lukee et rahaa pitäis tulla 892000 mut eipä tullu ainakaan tänään kuin 127000. Siis mitä ihmettä!?!??! Meneekö peli vituiksi jo tässä vaiheessa kun ei rahaa tule niin kuin pitäisi? :confused:

Edit: Jatkaisin vielä, että kuinka paljon teillä menee rahaa henkilökuntaan? Mulla menee 450000 eikä ole vielä yhtään kuskia hankittu. :nope:
Kun kerrot sen 127 000 seitsemällä, niin huomaat että tuo 892 000 on sponsoritulot viikossa.

Mitäs Merchandisingin puolelta tulee tuloja? Meikän tallissa luvut ovat tämän näköisiä:

Sponsors 953 311,-
Merchandise 1 410 869,-

Total revenue 2 364 180,-

Eli ei tuossa hirveätä eroja sponssien suhteen näyttäisi olevan. Nämä ovat siis niitä viikkotuloja. Sinä saat joka päivä sen 127 000, josta sitten kertyy viikossa se melkeen 900 000.

Jos Merchandisingista tulee saman verran mitä minulla, niin kyllä sen ajan kanssa pitäisi plussalle vielä kiivetä. Joudut vaan venttailemaan.

Paska homma kuskien hankinnan osalta, joita et voi hankkia ennenkuin tilisi on taas plussalla. Itse en ole ainakaan törmännyt vielä yhteenkään vapailla markkinoilla olevaan kuskiin, jonka saisi ilman siirtokorvausta.

Menopuoli näyttää tältä:

Staff salaries 1 188 677,-
Development 0,-
Testing 237 000,-
Temp 904 384,-

Total expenses 2 330 061,-

Menoja tuli viime viikolta lähes yhtä paljon mitä tuloja, mutta siinä meni miljoona noihin väliaikaisiin (temp) menoihin. Kaikki tulivat lähinnä siitä, kun jouduin ostamaan noita heikkoja kuskeja ja henkilökuntaa ulos parempien tieltä. Tuottoa pitäisi tästä eteenpäin tulla siis miljoona viikossa, kun ei enää tarvitse noita kuskeja ja muuta porukkaa vaihdella.

Mihinkäs ne rahat hukkaantui? Liian hyvää konettako heti menit ostamaan? Aika paha moka jos näin kävi, käsittääkseni kauden alussa konemaksut suoritetaan uudestaan ja jos sulla nyt on kalliit koneet ja ei kuskeja, niin hyöty niistä on kylmästi nolla. Kauden alkaessa parempi ottaa sitten ne edullisemmat vehkeet. Tai ainakin itse suunnittelin ottavan ainoastaan kalliimmat bensat ja muut saavat olla edelleen heikointa kalustoa.
 
Viimeksi muokattu:

Häkä [CO]

Active member
Liittynyt
23.1.2005
Viestit
41
Kiitos vastauksesta.

Ostelin ne kaikkein huonoimmat renkaat, moottorit jne. Taisin olla vähän turhan hätänen. Olis kannattanu vast ens kauden alussa. :thumbfh:

No merchandisest tulee 93000. Kerrotaanko tuokin 7:llä? (=650 000)

Menot:

Staff salaries 497 576,-
Development 300 000,-
Temp 41 437,-

Eli täl hetkel tulee sentään kai voittoa vaikken tiedäkkään mikä toi hetkellinen kulu sitten on ollutkaan.
 

Henkka

Madministrator
Liittynyt
21.10.1999
Viestit
9286
Sijainti
Tampester
Häkä [CO] sanoi:
Kiitos vastauksesta.

Ostelin ne kaikkein huonoimmat renkaat, moottorit jne. Taisin olla vähän turhan hätänen. Olis kannattanu vast ens kauden alussa. :thumbfh:
Kyllä ne huonot moottorit ja muut vehkeet ovat ihan hyvä valinta tähän kauden loppuun ja kisatapahtumaan totuttelemiseen. Taloustilanteen selkeydyttyä sitten ensi kauden alussa voi tehdä ratkaisuja kovemman kaluston suhteen.

No merchandisest tulee 93000. Kerrotaanko tuokin 7:llä? (=650 000)
Käytännössä kyllä. Nyt on maanantai, joten siinä näkyy vasta yhden päivän tulot. Huomenna siinä on sitten päivä lisää jne.

Menot:

Staff salaries 497 576,-
Development 300 000,-
Temp 41 437,-

Eli täl hetkel tulee sentään kai voittoa vaikken tiedäkkään mikä toi hetkellinen kulu sitten on ollutkaan.
Viikkopalkat maksetaan aina vain kertaalleen maanantaina. Development maksu menee myöskin vain kertaallen, kun kehitystyö aloitetaan. Tuo Temp-kulu on erän takaisinmaksu korkoineen siitä 500 000 velasta.

Menot menee siis kertamaksuna viikon alussa ja tulopuolella olevat tulevat joka päivä sinä viikon seitsemäsosana. Se saattaa hämätä tässä alussa. Kun saat ekan viikon täyteen, niin sitten se Economy-sivu on helppo ymmärtää.

Mutta ei tuo katastrofi vielä missään nimessä ole. Pitää vain odottaa, että saat tilin plussalle ja sitten hommaat edes jonkinlaiset kuskit sinne että pääsee testaamaan jne. Kun kuskit on hommattu, niin sen jälkeen tilin voi taas räväyttää miinukselle, koska muuta haittaa siitä ei ole kuin se siirtokorvaushomma. Silloin on oltava plussalla.

Kunnon Head Commercialit ja suunnittelijat kannattaa myös pistää nyt hankintaan. Jos hyvää ei ole juuri nyt tarjolla, niin ottaa jonkun heikomman mahdollisimman lyhyeksi ajaksi. Tämä siksi, että kaverin ulososto ei sitten tule niin kalliiksi, kun tilalle löytyy parempi.
 
Viimeksi muokattu:

Häkä [CO]

Active member
Liittynyt
23.1.2005
Viestit
41
No niin. Eiköhän tämä tästä kun vähän pääsin kärryille. Kiitos :thumbup:
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Häkä [CO] sanoi:
No niin. Eiköhän tämä tästä kun vähän pääsin kärryille. Kiitos :thumbup:
Sun kannattaa (kuskien lisaksi) hommata markkinointihenkilostoa enemman ja laittaa levelit vaikka 50 % vahaksi aikaa etta paaset plussan puolelle. Lainanotto on aina aika epailyttavaa. Eka kausi kannattaa ottaa aika rauhallisesti ja talousasiat kuntoon laittaen. Ensikaudella vasta itsekkin vauhtia etsin kunnolla. :ahem:
 

DeepBlue

Well-known member
Liittynyt
4.12.2003
Viestit
153
Kiitoksia talous luvuistanne. Auttaa analysoimaan myös oman tallini tilannetta paremmin. Sain myös vahvistettua pari tärkeää seikkaa (epäilyt osuivat oikeaan). :)

Sitten vielä auton kehityksestä. Nollautuuko autot kauden alussa? Eli jos nyt kehitän tämän kauden autoani, niin palaako takaisin lähtöasetelmiin ensi kauden alussa? Vai onko kehitys jatkuvaa?
Jos ei palaudu, mikä olisi toivottavaa mielenkiinnon kannalta, niin joutunen siinä tapauksessa kehittämään kahta autoa samaan aikaan. :( Näyttää siltä etten ehdi saada uutta autoa valmiiksi ensi kauden alkuun.
Näillä näkymin aikaisintaan toiseen kisaan saan tuon uuden rungon valmiiksi.
 
Viimeksi muokattu:

formulaX

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
248
Sitten vielä auton kehityksestä. Nollautuuko autot kauden alussa? Eli jos nyt kehitän tämän kauden autoani, niin palaako takaisin lähtöasetelmiin ensi kauden alussa? Vai onko kehitys jatkuvaa?
Jatkuvaa ymmärtääkseni. Eli auton kehitysaste katsotaan prosenteissa, joten ens kauden auto on tavallaan prosenteissa huonompi kuin tämän kauden, jos tämän kauden autoa ei kehitä. Jos olettaa, että keskiverto pelaaja kehittää autoa ja itse ei niin jää jälkeen auton kehityksessä. Siinä mielessä tämän vuoden autoa ilmeisesti kannattaa kehittää, vaikka kausi onkin loppumassa. Ei kannata haukata liian isoa palaa kakusta, itse kehitän oikeastaan yhtä osaa kerrallaan.
 
Viimeksi muokattu:

Häkä [CO]

Active member
Liittynyt
23.1.2005
Viestit
41
Hmm... Ostin testikuskin, mutta se näkyy siellä drivers listassa ykköskuskin alapuolella kohdassa Inactive drivers eikä suinkaan kohdassa test driver niin kuin pitäisi.

Miksi se nyt sinne meni juuri kun pitäisi alkaa testaamaan?
 

SaTeK

Well-known member
Liittynyt
17.7.2005
Viestit
113
Sijainti
LL
Häkä [CO] sanoi:
Hmm... Ostin testikuskin, mutta se näkyy siellä drivers listassa ykköskuskin alapuolella kohdassa Inactive drivers eikä suinkaan kohdassa test driver niin kuin pitäisi.

Miksi se nyt sinne meni juuri kun pitäisi alkaa testaamaan?
Muistaakseni siellä jossain kuskin vieressä on joku nappi jossa lukee make active tai jotain semmosta. paina siitä niin kuski ryhtyy työn touhuun :)
 

Häkä [CO]

Active member
Liittynyt
23.1.2005
Viestit
41
SaTeK sanoi:
Muistaakseni siellä jossain kuskin vieressä on joku nappi jossa lukee make active tai jotain semmosta. paina siitä niin kuski ryhtyy työn touhuun :)
No en kyl löydä taas yhtään mitään siihen viittaavaa. :nope:
 

Henkka

Madministrator
Liittynyt
21.10.1999
Viestit
9286
Sijainti
Tampester
Outo homma tuo testikuskijuttu. Kyllä itselläni on jokaisen ostetun kuskin kohdalla mies mennyt ihan oikeaan paikkaan.

Minkäslaisia testiaikoja Forumilaiset ovat tällä viikolla ajaneet?

Omani näyttää tältä:

Sven Kivi Red Wings Racing - CrystSpeed (RW1) 1:39.275 15 laps
Jenna Honey Red Wings Racing - CrystSpeed (RW1) 1:39.382 15 laps
Joey Larsen Red Wings Racing - CrystSpeed (RW1) 1:39.452 40 laps

Kai tuo 15 rundia testiä ei vielä ole paha kisakuskeille auton kulumisen suhteen?
 
Viimeksi muokattu:

Häkä [CO]

Active member
Liittynyt
23.1.2005
Viestit
41
Henkka sanoi:
Outo homma tuo testikuskijuttu. Kyllä itselläni on jokaisen ostetun kuskin kohdalla mies mennyt ihan oikeaan paikkaan.

Minkäslaisia testiaikoja Forumilaiset ovat tällä viikolla ajaneet?
Australia Steven Boone Finland Huuso Racing - CrystSpeed (HR06-A)
1:39.805 5

Norway Nikki Winter Finland Huuso Racing - CrystSpeed (HR06-A)
1:40.038 7
 

DeepBlue

Well-known member
Liittynyt
4.12.2003
Viestit
153

  • Hilario Gats -- DeepBlue Racing F1 -- Own brand (DBR-001) -- 1:40.727 -- 2 laps

  • Sergey Cheykina -- DeepBlue Racing F1 -- Own brand (DBR-001) -- 1:40.864 -- 16 laps

  • Gennadiy Wijnja -- DeepBlue Racing F1 -- Own brand (DBR-001) -- 1:41.341 -- 13 laps

Eri asioita testataan siitä tuo ero... :rolleyes: :D
 

diitsi

Active member
Liittynyt
23.1.2004
Viestit
36
Sijainti
espoo
Ross Müür vinka&teippi Own brand (v&t4/10) 1:39.719 lap 13
Olavi Korpela vinka&teippi Own brand (v&t4/10) 1:39.890 lap 13 testikuski :doubtful:
Giedrius Järv vinka&teippi Own brand (v&t4/10) 1:40.075 lap 13

- Fuel Ionmega
- Tyres Pointer
- Brakes Opuray
 

diitsi

Active member
Liittynyt
23.1.2004
Viestit
36
Sijainti
espoo
Youth kuskin yhteydessä on tämmöinen "Substat" löytysköhän tuohon suomennosta?
 
Viimeksi muokattu:
Ylös