Pitwall - F1 Manager

MacGyver

Humppaliisa
Sijainti
Pohjanmaa
Boyracer sanoi:
Ainakin testaussivulla sanotaan että testkuski vastaa 100% auton setupista vai oliko se kehityksestä?
'Set-apistahan' se. Testikuski 33%, MUTTA..

Mitenkä tuota 'koutsia' oikeen käytetään? Kerran sai panna ykköskuskin johonki reeniin, mutta nyt se mahdollisuus on kadonnu ku pieru saharaan. Pitääkö olla talous plussalla? Ainut syy minkä keksin sen lisäks, että se olis aivan satunnaista. Kyllähän mua ny harmittaa jos muut 'koutsaa' kuskinsa tappiin asti ja mulla on täydet kädet köröttelemäs sielä. :thumbfh:

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Sijainti
Lahtix
MacGyver sanoi:
'Set-apistahan' se. Testikuski 33%, MUTTA..

Mitenkä tuota 'koutsia' oikeen käytetään? Kerran sai panna ykköskuskin johonki reeniin, mutta nyt se mahdollisuus on kadonnu ku pieru saharaan. Pitääkö olla talous plussalla? Ainut syy minkä keksin sen lisäks, että se olis aivan satunnaista. Kyllähän mua ny harmittaa jos muut 'koutsaa' kuskinsa tappiin asti ja mulla on täydet kädet köröttelemäs sielä. :thumbfh:
Hmm, kuskeja voi koutsata vain tiettyina aikoina. Maanantaisin vai millonkahan se oli??? Kauden jalkeen ainakin. Ainakin tuon testiviikon testaaminen kehitti autoa. Sita kun tein niin vauhti parantui kummasti :) Otin muuten pojat ekan voittoni :D
Meni 7 viikkoo siihen. Mitas teilla voittosarake nayttaa? Tykkaatteko pelata? Itse ainakin olen ollut suht tyytyvainen. :)

zhoop

Well-known member
Minulle ilmeni ongelma sponsorisuhteiden kanssa. Voiko johtua sponsoreiden tyytyväisyydestä ettei saa nykyään solmittua kuin kaikkein huonoarvoisimpia sponsorisopimuksia? Minulta nimittäin katosi mahdollisuus saada selection 2:sta ylöspäin olevia sponsorisopimuksia. Niin ja se sponsoreiden tyytyväisyys on tällähetkellä awful.

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Sijainti
Lahtix
zhoop sanoi:
Minulle ilmeni ongelma sponsorisuhteiden kanssa. Voiko johtua sponsoreiden tyytyväisyydestä ettei saa nykyään solmittua kuin kaikkein huonoarvoisimpia sponsorisopimuksia? Minulta nimittäin katosi mahdollisuus saada selection 2:sta ylöspäin olevia sponsorisopimuksia. Niin ja se sponsoreiden tyytyväisyys on tällähetkellä awful.

Jaaha. Voi ollakkin. Itse aloitin kesken kauden joten mulla ei ole ikina ollut sectioissa 5 mitaan :( Mutta jos on awful ni voi olla se syy.

Edit: Onko kukaan ikina kokeillut tuota sijoittamista? Meinaan nyt ois 5 miljuunaa tililla odottamassa enskauden alkua ja sita etta voi hassata kunnon osiin sen rahan. Oiskohan jarkevaa sijoittaa miljoon/kaksi?

Viimeksi muokattu:

Tuomas_M

Well-known member
On kyllä hyvä peli, itse olen aiemmin pelannut Hattrickia vaikken jalkapallosta niin piittaakaan, mutta tämä on paljon monipuolisempi ja aihekin on kiinnostava. Lienee selvää kumpaan peliin aion panostaa... :p

Sen huomasin että bensat kannattaa ostaa kunnolliset, vakiobensoilla kun kulutus on yli viisi litraa per kierros, ja toiseksi halvimmilla jo 4.3 l/lap. Hankalaa jos syö niin paljon bensaa että kokoajan saa ravata varikolla.

Olispa jo viikonloppu, tulis ekat kisat sekä tuossa pelissä että oikeassa elämässä. :rolleyes:

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Sijainti
Lahtix
Tuomas_M sanoi:
On kyllä hyvä peli, itse olen aiemmin pelannut Hattrickia vaikken jalkapallosta niin piittaakaan, mutta tämä on paljon monipuolisempi ja aihekin on kiinnostava. Lienee selvää kumpaan peliin aion panostaa... :p

Sen huomasin että bensat kannattaa ostaa kunnolliset, vakiobensoilla kun kulutus on yli viisi litraa per kierros, ja toiseksi halvimmilla jo 4.3 l/lap. Hankalaa jos syö niin paljon bensaa että kokoajan saa ravata varikolla.

Olispa jo viikonloppu, tulis ekat kisat sekä tuossa pelissä että oikeassa elämässä. :rolleyes:
Uusi pelaaja :thumbup: Itsekkin tykkaan. HYva kun viela saan ensikaudella kunnon myllyt alle +muutkin tavarat ni voi olla voittotaistelussa saannollisesti mukana :ahem:
Hyva vinkki tuo bensa muuten!

MacGyver

Humppaliisa
Sijainti
Pohjanmaa
hhanhi sanoi:
Kuskileiri onnistuu vain talvi ja "syys" taukona.
No voi äiree. Mulla on yks markkinooden parhaimpia 'koutseja' ja sitä saa käyttää kerran kahdes kuukaudes. 200k palaa siihen joka viikko. :thumbfh:

Kyllä hattrick sentään vielä toistaseks ainaki monipuolisempi on. En malttanu olla sanomatta. Hyvis kuoseis tuntuis kyllä tän kehitys olevan.

Oon ollu vähä keskikastis täs ny paris kisas. Sillä voi olla jotaki tekemistä ku olin ajanu KOVILLA renkailla hemmetti, vaikka tankin pienuuden takia vois lämätä aivan pehmeempääki alle. Nnno, tästä viisastuneena..

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Sijainti
Lahtix
MacGyver sanoi:
No voi äiree. Mulla on yks markkinooden parhaimpia 'koutseja' ja sitä saa käyttää kerran kahdes kuukaudes. 200k palaa siihen joka viikko. :thumbfh:

Kyllä hattrick sentään vielä toistaseks ainaki monipuolisempi on. En malttanu olla sanomatta. Hyvis kuoseis tuntuis kyllä tän kehitys olevan.

Oon ollu vähä keskikastis täs ny paris kisas. Sillä voi olla jotaki tekemistä ku olin ajanu KOVILLA renkailla hemmetti, vaikka tankin pienuuden takia vois lämätä aivan pehmeempääki alle. Nnno, tästä viisastuneena..

Joo, itsella softit koko ajan. Tankki niin pieni ja kulutus iso ettei tarvia hardeilla ajella.

DeepBlue

Well-known member
No niin tulipa itsekkin tehtyä tuonne oma talli :p

Todella mielenkiintoiselta peliltä kyllä vaikuttaa. Talli nyt pystyssä toista päivää niin ei oikein mitään kuusaa että paljonko pitää esim. mekaanikkoja tai designereitä olla palkkalistoilla.
Päätin jokatapauksessa etten kehitä tämän kauden autoa vaan keskityn ensikauden runkoon. Saas nähdä miten nuo rahat tulee piisaamaan kun menot tuntuu niin kovilta :)
Ai niin ajan divisioonassa 4.24 jos joku foorumilainen sattuisi vaikka ajamaan samassa.

Viimeksi muokattu:

Tuomas_M

Well-known member
DeepBlue sanoi:
Todella mielenkiintoiselta peliltä kyllä vaikuttaa. Talli nyt pystyssä toista päivää niin ei oikein mitään kuusaa että paljonko pitää esim. mekaanikkoja tai designereitä olla palkkalistoilla.
Päätin jokatapauksessa etten kehitä tämän kauden autoa vaan keskityn ensikauden runkoon. Saas nähdä miten nuo rahat tulee piisaamaan kun menot tuntuu niin kovilta :)
Ai niin ajan divisioonassa 4.24 jos joku formulainen sattuisi vaikka olemaan tuolla.
Itse päädyin kehittämään nykyistä autoa sillä ei ollut varaa hyviin suunnittelijoihin joten tuskin tulisi siitä uudesta autostakaan kovin mullistava... Mulla on mekaanikkoja 20 ja suunnittelijoita 50. Commersiaaleja vain kymmenen.

Innostuin ajeleen testikiekkoja, tarkoitus oli ajaa jotain 40 niin tulikin ajettua 105. :eek!: No ainakin on autot hyvissä säädöissä. :thumbup:

DeepBlue

Well-known member
Tuomas_M sanoi:
Itse päädyin kehittämään nykyistä autoa sillä ei ollut varaa hyviin suunnittelijoihin joten tuskin tulisi siitä uudesta autostakaan kovin mullistava... Mulla on mekaanikkoja 20 ja suunnittelijoita 50. Commersiaaleja vain kymmenen.

Innostuin ajeleen testikiekkoja, tarkoitus oli ajaa jotain 40 niin tulikin ajettua 105. :eek!: No ainakin on autot hyvissä säädöissä. :thumbup:
Mietin tuossa just, että onkohan tosiaan järkeä alkaa kehittämään uutta runkoa...
Aika paljon heitit testi kiekkoja... ite ajoin yhteensä 23 kierrosta :ahem:
Ei uskalla enempää ettei mee heti uus talli konkkaan :doubtful:

Miten muuten kun noita suunnittelijoita palkkaa niin tarviiko niistä maksaa vaan kertaalleen sen 2500/äijä vai joka viikko?
Täällä annettiin vinkkiä, että kannattaa hommata hyvä "head commerciali" mutta ei siellä kyllä hyviä ollut tarjolla. Ainoastaan huonoja ja vielä huonompia...

Tuomas_M

Well-known member
DeepBlue sanoi:
Miten muuten kun noita suunnittelijoita palkkaa niin tarviiko niistä maksaa vaan kertaalleen sen 2500/äijä vai joka viikko?
Tuo mietityttää ittiänikin...

[offtopic]Vitsa kun on orpo olo kun luupää parturi veti puolet heviletistä veks vaikka kielsin[/offtopic]

diitsi

Active member
Sijainti
espoo
Morjes, semmonen kymysys tuli että mitäs virkaa suunnitelijoiden ja mekaanikkojen % leveleillä on?

Boyracer

Well-known member
Se on 2500 / äijä / viikko.

Prosentit meinaa sitä kuinka millekin alueelle keskitytään. Jos pistät 0% auton kehitykseen niin sitten kehitystä ei pahemmin tapahdu.

Melkeinpä ensimmäisenä ottaisin niin paljon mekatsuja ja kommersiaaleja kuin mahdollista koska niiden maksimimäärä on vain 100. Ja liian pieni mekatsumäärä takaa sen että varikkopysähdykset kestäääääääää... Ja kommersiaalit taas pitää huolen 90% tallin tuloista jotein niidenkään määrässä ei kannata säästellä.

Ei varmaan kannata tälle vuodelle paljon autoa enää kehittää, nousu seuraavaan divisioonaan lienee aika epätodennäköistä jos nyt vasta aloittaa.

Testit meni taas ihan hyvin, aika ajot ajan vasta huomenna kun olen saanut taas yhden osan kehitettyä. Parissa edellisessä kisassa omat äijät on olleet aika ajoissa ihan kärjessä mutta romahtaneet kisassa häntäpäähän varikkopysähdysten keston takia. Saa nähdä muuttuuko meno nyt.

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Sijainti
Lahtix
Itsella ainakin on suunnitelmana pistaa raha-asiat kuntoon ja sitten etsia vauhtia. Eli mulla on vielakin enemman kommersaaleja kuin suunnittelijoita . 6 milj. nyt tililla saastossa ensikautta ajatellen ja kehitysta pukkaa koko ajan. Eli tuo suunnitelma toimii, hiukan hitaasti vain. Eka voitto viime kisasta :ahem:

DeepBlue

Well-known member
Boyracer sanoi:
Ei varmaan kannata tälle vuodelle paljon autoa enää kehittää, nousu seuraavaan divisioonaan lienee aika epätodennäköistä jos nyt vasta aloittaa.
:p Eipä tosiaan ole mahdollisuuksia nousta ylempään divariin tämän kauden jälkeen. Ei ole edes teoriassa mahdollista kun kärkitallilla sen verta paljon pisteitä.
Ensi kaudenkaan tavoitteena ei vielä ole nousta kolmos divariin vaan saavuttaa hyviä tuloksia tässä nykyisessä. Toki kaikkemme yritetään, mutta en vaan usko olevan mitään mahdollisuuksia nousta. :nope:

Kiitti kuitenkin taas hyvistä avuista. :thumbup:

Tuomas_M

Well-known member
Mitäs se tuo meinaa kun nyt ennen kisaa näkyy kisa valikossa vain ykköskuskilta jotain statseja (ja bensamäärä by the way näyttää päin helv*ttiä)? Niin ja tuossa nuo ajat on vähän outoja, kisan on ilmoitettu alkavan 5.00.00 mutta eikös tuo ole aamulla? Ei sitä kisaa kuitenkaan ole ajettu eli sen pitää olla iltapäivällä... Onkohan vain merkintätavat hukassa? Kun ei tuossa peeämmääkään ole edessä.

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Sijainti
Lahtix
Ei tullut sitten pisteen pistetta kisasta. Voi perkele. 4 sija tallien valisessa kilpailussa sai pahan kolauksen. Nyt ollaan 5 ja toivottavasti pysytaan siina. Oli kylla palautus pinnalle koska voitin edellisen kisan :alppu: