Pyöräteitä rakennetaan hektisesti, suurimpana muutoksena näyttäisi kuitenkin olevan se, että koko keskusta-alueesta nk. Ring 1- tien sisäpuolella, aiotaan tehdä autovapaa vyöhyke (yksityisautoilla ei mitään asiaa, ei edes sähköautoilla).
Suomessa isompien kaupungien panostusta pyöräilyyn haukuttu, mut mulla on sellanen tuntuma, että maaseudulla on melko hyvin pyöräteihin panostettu 90-luvun puolivälin jälkeen. Aika pitkiäkin pyörätiepätkiä on rakennettu maanteiden viereen. Esimerkiks Valkeakoskella on jo pitkään ollut yli 20 kilometrin pyörätieyhteydet Toijalaan ja Viialaan, Sääksmäelle 10 kilometrin pyörätie ja samanpituinen pätkä lienee jo Pälkäneen suuntaankin.Toisin kuin maastopyöräilyn suhteen, on Oslo ollut surkea kaupunkipyöräilyä ajatellen. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että asioita on alkanut tapahtua, ja tapahtuu nopeasti.
Katupyörässä niiden käyttö on ihan perusteltua, kiitos kapean vanteen. Mutta maastopyörässä ne on mielestäni silkkaa vittuilua. Omasta maasturista puolenkymmentä prestaa katkottuani viilasin venttiilireiän isommaksi ja vaihdoin sisäkumin toisen tyyppisellä venttiilillä varustetuksi.Kesällä ostamassani polkupyörässä on Presta-venttiilit (katsoin nimityksen googlesta, ainoa itse tähän asti niistä käyttämäni nimi oli "vitun paska"). Yksinkertaisempiin venttiileihin tottuneena vaivaa jatkuvasti se, että näiden Prestojen keskellä oleva tappi vääntyy renkaita käsipumpulla täyttäessä. Kai se pitäisi hankkia sitten parempi pumppu tai vain kehittyä paremmaksi pumpun käsittelijäksi.
:eek!:Katupyörässä niiden käyttö on ihan perusteltua, kiitos kapean vanteen. Mutta maastopyörässä ne on mielestäni silkkaa vittuilua. Omasta maasturista puolenkymmentä prestaa katkottuani viilasin venttiilireiän isommaksi ja vaihdoin sisäkumin toisen tyyppisellä venttiilillä varustetuksi.
Mulla oli 'pieni' ongelma hiilikuitukiekkojen kanssa, kun venttiili oli liian lyhyt tuubissa ja kiekon korkeus 50 mm. Möivät ensin sellaisen jatkeen, jonka sisään piti jättää se presta auki. Njet rabota!!Kesällä ostamassani polkupyörässä on Presta-venttiilit (katsoin nimityksen googlesta, ainoa itse tähän asti niistä käyttämäni nimi oli "vitun paska"). Yksinkertaisempiin venttiileihin tottuneena vaivaa jatkuvasti se, että näiden Prestojen keskellä oleva tappi vääntyy renkaita käsipumpulla täyttäessä. Kai se pitäisi hankkia sitten parempi pumppu tai vain kehittyä paremmaksi pumpun käsittelijäksi.
Eihän se ole toki muuta kuin tekniikkalaji.Niin enpä ole ollut tietoinen että prestaan tuollaisia ongelmia liittyisi. Kaikissa pyörissäni on ollut viimeisten, n. 30 vuoden aikana prestat. Selkeästi paras venttiili (minkä tiedän).
Perustin ehkä noin Seitsemän vuotta sitten toikin, jossa annoin aika lailla vastaavanlaisen kuvauksen suhteestani Presta-venttiiliin. Ei nyt löytynyt pikaisella haulla.Kesällä ostamassani polkupyörässä on Presta-venttiilit (katsoin nimityksen googlesta, ainoa itse tähän asti niistä käyttämäni nimi oli "vitun paska"). Yksinkertaisempiin venttiileihin tottuneena vaivaa jatkuvasti se, että näiden Prestojen keskellä oleva tappi vääntyy renkaita käsipumpulla täyttäessä. Kai se pitäisi hankkia sitten parempi pumppu tai vain kehittyä paremmaksi pumpun käsittelijäksi.
Taylor Swiftin kuvia olen kyllä katsellut aika paljon internjöödissä. Lasketaanko se?Onko Zwift tuttu Forumisteille?
Väärin. Jos vanne on mitoitettu Prestalle, ei Dunlop tahi Schrader mahdu vanteen venttiiliaukosta läpi.Sisäkumit vaihtaa saa sellaiset venttiilit kun haluaa 2e/kpl.
Mulla ainakin toimi kun jonkun pilipaliventtiilin vaihdoin autonrengasventtiiliksi.Väärin. Jos vanne on mitoitettu Prestalle, ei Dunlop tahi Schrader mahdu vanteen venttiiliaukosta läpi.