mustakaari
"Se on juurikin näin"
Onko pää kunnossa
Kypärä on pyöräillessä aina päässä. Pään kuntoa se ei valitettavasti kuitenkaan takaa.Onko pää kunnossa
Vähän pitäis kampea kääntää vielä.Pyöräilyä 2129 km
Kuntopyörää 854 km
Soita sinne ja kysy kuinka paljon enemmän sponsoroivat vielä päästöttömämpää ja terveellisempää vaihtoehtoa, tavallista polkupyörää.Luin juuri jutun, jossa kerrotaan että Oslo sponsoroi asukkaiden sähköpyöräostoksia 5000 kruunuun asti. Pitää vain tehdä hakemus. Sponsoroinnin tarkoituksena on rohkaista autoilijoita siirtymään pyöräilijöiksi. Jaossa oleva potti on aluksi 5000 000kr.
Kyllähän tuossa on ihan selvästi tarkoituksena edistää sähköpyörien myyntiä (se sanotaan suoraan tuossa jutussakin).Soita sinne ja kysy kuinka paljon enemmän sponsoroivat vielä päästöttömämpää ja terveellisempää vaihtoehtoa, tavallista polkupyörää.
Bensakauppiaalle suoraan aika vähän.Kyllähän tuossa on ihan selvästi tarkoituksena edistää sähköpyörien myyntiä (se sanotaan suoraan tuossa jutussakin).
Taustalla on kaupungin ilmasto- ja energiarahasto, ja toiveena on, että järjestelysta voisi myöhemmin tulla koko maata koskeva.
Sähköpyörien käyttäjien, ja potentiaalisten käyttäjien, ajattelen lähtökohtaisesti olevan kansalaisia, jotka eivät muuten pyöräilisi. Jos heidän määränsä lisääntyy, on siitä hyötyä kaikille.
Näin, jos ajattelee rahaa. On olemassa myös muita hyödykkeitä.Bensakauppiaalle suoraan aika vähän.
Pilu?Näin, jos ajattelee rahaa. On olemassa myös muita hyödykkeitä.
Ei kai siitä maksaa tarvitse
Vähän joo..Vähän pitäis kampea kääntää vielä.
Katellaan sitä sitten, kun siellä on Markan tiet pullollaan rinnakkain ajavia sähköpyöräilijöitä.on siitä hyötyä kaikille.
Kuvassa on The Greater London Built-up Area. Sen pinta-ala on n. 1700 km2. Oslomarkan pinta-ala on n. 1700 km2.Katellaan sitä sitten, kun siellä on Markan tiet pullollaan rinnakkain ajavia sähköpyöräilijöitä.
Ootko pyöräilly Lontoossa? Siellähän on kans niitä vuokrafillareita. Vois olla suht haasteellinen paikka muukalaiselle lähtee sinne bussien sekaan sompailemaan. En oo ite koskaan fillaria missään vuokrannut, Barcelonassa ihan tosissaan joskus yritin ottaa selvää vuokraussysteemistä, mutten tajunnu. Siellä on hyviä pyöräilykaistoja, uskaltais ajellakin.Kuvassa on The Greater London Built-up Area. Sen pinta-ala on n. 1700 km2. Oslomarkan pinta-ala on n. 1700 km2.
Noin viisitoistakesäiselle espoolaispojalle oli jonkinmoinen ihmetyksen aihe, kun koulun Hollannin-reissulla istutettiin polkupyörän selkään ja sinne vaan ajelemaan pyöräkaistalle autojen kanssa. Tai olihan pyöräkaista toki vain pyörille varattu, mutta risteyksissä muistaakseni mentiin moottoroitujen ajoneuvojen seassa.Siellä on hyviä pyöräilykaistoja, uskaltais ajellakin.
Hollanti ja Tanska ovat urbaanin pyöräilykulttuurin kehtoja.Noin viisitoistakesäiselle espoolaispojalle oli jonkinmoinen ihmetyksen aihe, kun koulun Hollannin-reissulla istutettiin polkupyörän selkään ja sinne vaan ajelemaan pyöräkaistalle autojen kanssa. Tai olihan pyöräkaista toki vain pyörille varattu, mutta risteyksissä muistaakseni mentiin moottoroitujen ajoneuvojen seassa.
Näin on, paljon olisi noista maista opittavaa Suomessakin. Pyörä kun on ihan oikeasti paras liikkumisväline kaupungissa. Oikeaan suuntaan ollaan kuitenkin menossa täälläkin.Hollanti ja Tanska ovat urbaanin pyöräilykulttuurin kehtoja.
Toisin kuin maastopyöräilyn suhteen, on Oslo ollut surkea kaupunkipyöräilyä ajatellen. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että asioita on alkanut tapahtua, ja tapahtuu nopeasti.Näin on, paljon olisi noista maista opittavaa Suomessakin. Pyörä kun on ihan oikeasti paras liikkumisväline kaupungissa. Oikeaan suuntaan ollaan kuitenkin menossa täälläkin.