Polkupyöräily ja -pyörät

Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Tulipa noista heikoista jäistä mieleen, että ajoin jälleen kerran Store Sandungen- nimisen järven ohi. Kypsään ikään varttuneet forumistit saattavat muistaa mestarihiihtäjän nimeltänsä Ivar Formo (olympiavoittaja mm.). Hän hukkui muutamia vuosia sitten (v.2006) kyseiseen järveen, ollessaan juoksu-/luistelulenkillä Nordmarkassa.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Luin juuri jutun, jossa kerrotaan että Oslo sponsoroi asukkaiden sähköpyöräostoksia 5000 kruunuun asti. Pitää vain tehdä hakemus. Sponsoroinnin tarkoituksena on rohkaista autoilijoita siirtymään pyöräilijöiksi. Jaossa oleva potti on aluksi 5000 000kr.

Toisesta jutusta kävi ilmi, että nyt on valmisteilla lakimuutos, joka tekee sähköpyöräilystä Markassa laillista. Varmaan monelle tullut yllätyksenä, ettei sähköpyörällä, joka motorisoiduksi ajoneuvoksi lasketaan, ole Markaan laillisesti asiaa. Enpä tiennyt tuota itsekään.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26880
Luin juuri jutun, jossa kerrotaan että Oslo sponsoroi asukkaiden sähköpyöräostoksia 5000 kruunuun asti. Pitää vain tehdä hakemus. Sponsoroinnin tarkoituksena on rohkaista autoilijoita siirtymään pyöräilijöiksi. Jaossa oleva potti on aluksi 5000 000kr.
Soita sinne ja kysy kuinka paljon enemmän sponsoroivat vielä päästöttömämpää ja terveellisempää vaihtoehtoa, tavallista polkupyörää.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Soita sinne ja kysy kuinka paljon enemmän sponsoroivat vielä päästöttömämpää ja terveellisempää vaihtoehtoa, tavallista polkupyörää.
Kyllähän tuossa on ihan selvästi tarkoituksena edistää sähköpyörien myyntiä (se sanotaan suoraan tuossa jutussakin).
Taustalla on kaupungin ilmasto- ja energiarahasto, ja toiveena on, että järjestelysta voisi myöhemmin tulla koko maata koskeva.

Sähköpyörien käyttäjien, ja potentiaalisten käyttäjien, ajattelen lähtökohtaisesti olevan kansalaisia, jotka eivät muuten pyöräilisi. Jos heidän määränsä lisääntyy, on siitä hyötyä kaikille.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Kyllähän tuossa on ihan selvästi tarkoituksena edistää sähköpyörien myyntiä (se sanotaan suoraan tuossa jutussakin).
Taustalla on kaupungin ilmasto- ja energiarahasto, ja toiveena on, että järjestelysta voisi myöhemmin tulla koko maata koskeva.

Sähköpyörien käyttäjien, ja potentiaalisten käyttäjien, ajattelen lähtökohtaisesti olevan kansalaisia, jotka eivät muuten pyöräilisi. Jos heidän määränsä lisääntyy, on siitä hyötyä kaikille.
Bensakauppiaalle suoraan aika vähän.
 

juhah

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
168
Lars Monsenin elämän asenne on kyllä ihailtavaa. On tehnyt harrastuksestaan työn.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26880
Kuvassa on The Greater London Built-up Area. Sen pinta-ala on n. 1700 km2. Oslomarkan pinta-ala on n. 1700 km2.
Ootko pyöräilly Lontoossa? Siellähän on kans niitä vuokrafillareita. Vois olla suht haasteellinen paikka muukalaiselle lähtee sinne bussien sekaan sompailemaan. En oo ite koskaan fillaria missään vuokrannut, Barcelonassa ihan tosissaan joskus yritin ottaa selvää vuokraussysteemistä, mutten tajunnu. Siellä on hyviä pyöräilykaistoja, uskaltais ajellakin.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Siellä on hyviä pyöräilykaistoja, uskaltais ajellakin.
Noin viisitoistakesäiselle espoolaispojalle oli jonkinmoinen ihmetyksen aihe, kun koulun Hollannin-reissulla istutettiin polkupyörän selkään ja sinne vaan ajelemaan pyöräkaistalle autojen kanssa. Tai olihan pyöräkaista toki vain pyörille varattu, mutta risteyksissä muistaakseni mentiin moottoroitujen ajoneuvojen seassa.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Noin viisitoistakesäiselle espoolaispojalle oli jonkinmoinen ihmetyksen aihe, kun koulun Hollannin-reissulla istutettiin polkupyörän selkään ja sinne vaan ajelemaan pyöräkaistalle autojen kanssa. Tai olihan pyöräkaista toki vain pyörille varattu, mutta risteyksissä muistaakseni mentiin moottoroitujen ajoneuvojen seassa.
Hollanti ja Tanska ovat urbaanin pyöräilykulttuurin kehtoja.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Hollanti ja Tanska ovat urbaanin pyöräilykulttuurin kehtoja.
Näin on, paljon olisi noista maista opittavaa Suomessakin. Pyörä kun on ihan oikeasti paras liikkumisväline kaupungissa. Oikeaan suuntaan ollaan kuitenkin menossa täälläkin.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Näin on, paljon olisi noista maista opittavaa Suomessakin. Pyörä kun on ihan oikeasti paras liikkumisväline kaupungissa. Oikeaan suuntaan ollaan kuitenkin menossa täälläkin.
Toisin kuin maastopyöräilyn suhteen, on Oslo ollut surkea kaupunkipyöräilyä ajatellen. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että asioita on alkanut tapahtua, ja tapahtuu nopeasti.
 
Ylös