Pointti oli se, ettei riittävän pitkässä ja jyrkässä ylämäessä tuosta aeropaketista ole mitään hyötyä. Sellaisia mäkiä on täällä koko ajan.Niinno, aeropaketin rikkominen putkelta ajamalla ei nyt ole kovin järkevää vauhdikkaammassa ajossa.
Pointti oli se, ettei riittävän pitkässä ja jyrkässä ylämäessä tuosta aeropaketista ole mitään hyötyä. Sellaisia mäkiä on täällä koko ajan.Niinno, aeropaketin rikkominen putkelta ajamalla ei nyt ole kovin järkevää vauhdikkaammassa ajossa.
Tuo on niin kova vauhti, että ei kovin mäkistä voi maasto ainakaan olla.Ihan sama mistä, niin miten helvetti pystyy ylipäätään polkemaan neljään tuntiin 180km?
Olisi kiva joskus kokeilla tuollaista triathlon-pyörää. Mukavan näköistä menoa.Tossa olisi hienoja tri-pyöriä. 30 sec kohdassa siisti Focus.
https://www.youtube.com/watch?v=seVq0zblTmc
Ps. Miten perkele ne pystyy polkemaan 4 tuntia = 180 km noin edestä satulaa??
Onko tässä nyt pyöräteollisuus jäljessä, kun muotoilu ja ajotapa eivät kohtaa?Polvet melkeen osuu kyynerpäihin ajoasennossa. Tiukka on paketti.
https://www.youtube.com/watch?v=lzQIKkrbfjc
Lähinnä säännöt rajoittaa villeimpiä ajoasentoja. Samankokoiset kiekot pitää olla edessä ja takana, satula ei saa olla keskiön etupuolella yms. Maantiellä satula pitää olla 5 cm keskiön takana.Onko tässä nyt pyöräteollisuus jäljessä, kun muotoilu ja ajotapa eivät kohtaa?
Joo, enpä tullut sääntöjä ajatelleeksi. No, maailmassa pitää olla sääntöjä.Lähinnä säännöt rajoittaa villeimpiä ajoasentoja. Samankokoiset kiekot pitää olla edessä ja takana, satula ei saa olla keskiön etupuolella yms. Maantiellä satula pitää olla 5 cm keskiön takana.
Pitää.Joo, enpä tullut sääntöjä ajatelleeksi. No, maailmassa pitää olla sääntöjä.
Kiitti tästä.. Lähtee pikaiseen harkintaan.Googlasin vähän, ja löysin tapahtuman nettisivut - ne ovat vain norjaksi: http://5mila.no
Ilmoittautuminen on käynnissä (2016 on rajoitettu osallistujamäärä).
Aika mielenkiintoista tekstiä oli tuolla, esimerkiksi tuo historiaosuus Om 5-mila.
Toisesta artikkelista luin että tuo tulee olemaan maailman rankin 5-kymppinen. Rata on Nordmarkassa - meikäläisen pyöräilymaastoissa.
Sähkövaihteita on kehuttu tosi paljon, mutta ainoa mikä minua siinä epäilyttää on useampi (siis ainakin kaksi) tarina siitä, että joku joutunut ajamaan IM-kisasta osan yhdellä välityksellä, koska joko vaihteet menneet paskaksi tai akku loppunut. Näistä jälkimmäinen on käyttäjän omaa tyhmyyttä, mutta luotettavuusasiasta olisi kiva olla varmuus.Ai sen sais sähkövaihteillakin. Sata kertaa mielummin sähkövaihteet kuin jarrulevyt.:ahem:
Oli muuten vähän hankaluuksia käydä paskalla.. t. #160Pitää.
100% komp. Tämä on minulle puhtaasti filosofinen periaate. Polkupyörä on yksi hienoimmista mekaanisista laitteista jonka ihminen on keksinyt. (En tiedä onko käyttämäni termi "mekaaninen" paras mahdollinen tässä yhteydessä, mutta en nyt parempaakaan tähän hätään keksinyt.)Itselläni ei nuo sähkövaihteet herätä minkäänlaista omistushalua juuri tuon akkuhomman takia.
Sähköpyörä arkiajoon / höytykäyttöön olis asia erikseen, mutta harrastevälineeseen en halua mitään sähköistä. Matkamittarin korkeintaan. Vastenmielinen ajatus, että silloin kun päätän lähteä lenkille, pitäis alkaa pohtimaan onkohan akut millon ladattu.
Tämä on fantastista.Mechanical efficiency
From a mechanical viewpoint, up to 99% of the energy delivered by the rider into the pedals is transmitted to the wheels (clean, lubricated new chain at 400W), although the use of gearing mechanisms reduces this by 1-7% (clean, well-lubricated derailleurs), 4-12% (chain with 3-speed hubs), or 10-20% (shaft drive with 3-speed hubs). The higher efficiencies in each range are achieved at higher power levels and in direct drive (hub gears) or with large driven cogs (derailleurs).
Löytyyköhän sähkövaihteiden käyttäjistä paljon sellaisia, jotka olisivat valmiita uhraamaan osan käyttämästään energiasta pyörän jarruttamiseen?Eiks tollasta vaihdeakkua sit pysty lataamaan pyörimisenergialla?
En tiiä. Jos tarkoituksena on vaan kuntoilumielessä pyöräillä joku lenkki niin ei kai sillä niin väliä mihin sitä energiaa kuluu.Löytyyköhän sähkövaihteiden käyttäjistä paljon sellaisia, jotka olisivat valmiita uhraamaan osan käyttämästään energiasta pyörän jarruttamiseen?
Niin, pointtini oli juuri se, että tuskinpa sähkövaihteisiin satsaavat ovat kohderyhmä, joka haluaa haittajarrun pyöräänsä. Heillä ei yleensä ole kyse pelkästä kuntoilusta, ja vaikka olisikin, niin tuloksilla on kuitenkin merkitystä.En tiiä. Jos tarkoituksena on vaan kuntoilumielessä pyöräillä joku lenkki niin ei kai sillä niin väliä mihin sitä energiaa kuluu.
Jaa, mä ajattelin, että sähkövaihteisiin satsaavat on hifistelijöitä joille tärkeintä on päästä sanomaan, että "onpas sähkövaihteet tässä mulla, paljos sulla".Niin, pointtini oli juuri se, että tuskinpa sähkövaihteisiin satsaavat ovat kohderyhmä, joka haluaa haittajarrun pyöräänsä. Heillä ei yleensä ole kyse pelkästä kuntoilusta, ja vaikka olisikin, niin tuloksilla on kuitenkin merkitystä.
No enpä ole koskaan ikinä moista kuullut.Jaa, mä ajattelin, että sähkövaihteisiin satsaavat on hifistelijöitä joille tärkeintä on päästä sanomaan, että "onpas sähkövaihteet tässä mulla, paljos sulla".