Hyvin...... Miten tämä liittyy polkupyöräily ja -pyörätiin?
Hyvin...... Miten tämä liittyy polkupyöräily ja -pyörätiin?
Eikö bussi ole vaihtoehto edes näillä keleillä?38 kilsaa tuolla liukkaudessa. Tietääpä pyöräilleensä. Nyt on kokovartalojumi kun kaikki energia meni jännittämiseen.
“After one lap of the world championships, UCI took Femke’s bike in the pit area and tested it with some sort of tablet,” said Sporza journalist Maarten Vangramberen. “The bike was immediately sealed and taken. The UCI then called in the Belgian federation. When the saddle was removed, there were electrical cables in the seat tube. When they wanted to remove the bottom bracket, which is normally not difficult, they could not because the crank was stuck. Inside there was a motor.”
Niinpäs näköjään olikin. Eipä uskois, että nainen noin lähtee vaivaa näkemään ja riskiä ottamaan, ei kai niillä kummoisia palkintorahoja ole?Niin, eikös tämä ollut nainen?
Tuossa kun ennen vuodenvaihdetta kävin lenkillä Markassa ilman nastoja, kävi näin:Nastat on homoille.
Nastaa oli se, ettei pyörään tullut naarmuja.Ei tainnut olla nastaa.
Toisaalta nastarenkaita käyttämällä voisi kokeilla jääspeedwayta polkupyörälläsi vetämättä kyljellesi heti ensimmäisessä kaarteessa.Nastat on homoille.
Tässä uutisessa oleva juutuupilinkki. Jäätävää menoa selkä suorana, putkelle nousematta:eek!:Froomen ylivoima nostanut esiin myös teknologiset dopingepäilyt – "Näyttää kuin pyörä polkisi itsekseen"
Pyöräilyn Ranskan ympäriajoa johtava Chris Froome on joutunut dopingepäilyjen kohteeksi ylivoimaisuutensa takia. Nyt brittiä epäillään myös siitä, että hänellä olisi piilotettu moottori pyörässään.
Christopher Froome
Sky-tallin Chris Froome johtaa Ranskan ympäriajoa lähes ylivoimaisesti, mikä on saanut epäilijät liikkeelle. Froomea on jo epäilty dopingin käytöstä ja nyt viimeisempänä teknologisesta dopingista.
- Näyttää siltä kuin pyörä polkisi itsekseen, Ranskan televisiossa työskentelevä entinen kilpa-ajaja Cedric Vasseur totesi Froomen ajosta Pyreneiden nousuissa.
Pyöräilyssä teknologisesta dopingista on puhuttu jo kauan, mutta sitä ei ole pystytty todistamaan. Esimerkiksi tämän vuoden Italian ympäriajossa osa pyöristä tarkastettiin, koska niissä epäiltiin olevan piilotettuja moottoreita. Tarkistukseen joutuivat muun muassa Alberto Contador ja Ryder Hesjedal.
Contadorin ympärillä liikkui Giron aikaan huhuja, että hän olisi 16. etapilla aiheuttanut pyöräänsä rengasrikon, jotta sai sen vaihdettua käsittelemättömään pyörään. Espanjalaisen kuittasi huhut naurettavina. Hesjedalia taasen epäiltiin moottorin käytöstä vuotta aiemmin Espanjan ympäriajossa. Youtubessa kulovalkeana levinneessä videossa näkyy, miten kanadalainen kaatui alamäessä, mutta hänen pyöränsä jatkoi pyörimistä.
"Meillä ei ole todisteita"
Kansainvälisen pyöräilyunionin (UCI) puheenjohtaja Brian Cookson vakuuttaa, että UCI ottaa teknologisen dopingin tosissaan, vaikka Tourissa vain harvat ovat joutuneet tarkastuksiin.
- Ymmärrämme, että vaikka asia tuntuu joistakin huvittavalta tai pilkalliselta, tämänkaltaista teknologiaa on saatavilla. Olemme nähneet siitä esimerkkejä laboratorio-olosuhteissa, Cookson sanoi.
- Meillä ei ole todisteita, että sitä olisi käytetty kilpailussa, mutta valitettavasti tiedämme, että kilpaurheilussa jotkut ovat valmiita kokeilemaan kaikkia keinoja.
Sky-tallin mukaan heidän pyöränsä testattiin sunnuntaina joukkueaika-ajon jälkeen eikä mitään poikkeamia havaittu.
"Kukaan ei uskonut epoonkaan"
Unkarilainen keksijä Istvan Varjas ei usko pyöräilyn teknologiseen puhtauteen. Hän osoitti jo vuonna 2010 italialaisella televisiokanavalla, miten hänen rakentamansa moottorisoitu pyörä toimii.
- Meni 10 vuotta, ennen kuin ihmiset uskoivat epo-hormonin käyttöön. Tilanne on sama moottoreiden kanssa. Kukaan ei usko niihin, mutta ne ovat olleet olemassa jo 17 vuotta, hän sanoi.
Mielenkiintoinen linkki. En kylläkään oikein usko, että esitellyn kaltaiset moottorit kykenevät kovin pitkää aikaa tuottamaan etua kilpailussa. Isoille akuille ei ole tilaa, ja luulisi että pyörän liike-energian avulla latautuvat akut taas hidastaisivat liikaa? Huipputasolla tietenkin pienikin etu on ratkaiseva. Muutaman minuutin boosti tasaväkisten kesken ylämäessä ratkaisee helposti voitonSähköpyöräilyä on epäilty ennenkin:
http://yle.fi/urheilu/froomen_ylivoima_nostanut_esiin_myos_teknologiset_dopingepailyt__nayttaa_kuin_pyora_polkisi_itsekseen/8164448
Tässä uutisessa oleva juutuupilinkki. Jäätävää menoa selkä suorana, putkelle nousematta:eek!:
https://www.youtube.com/watch?t=29&v=8Nd13ARuvVE
Tämä kaikki asettaa joukahaisen hirmuteot Oslomarkan mäissä aivan uuteen valoon...
Ehkä niin on. Monia kysymyksiä kuitenkin herää. Tuollaisen kilpapyörään asennettavan sähkömoottorin itsessään tulee kuitenkin lisäksi olla erittäin pieni ja tehokas, kevyt sekä täysin äänetön, toisin kuin tavallisissa sähköpyörissä. Missä ovat kaupalliset sovellukset, jos noin minimaalisilla jutuilla saadaan apua kymmeniksi minuuteiksi?Jos tommosella tavallisen sähkötsygän akulla jurskuttaa 250w teholla sen 100km, niin aika helposti saadaan fillarin runkoon menemään kilon painoinen akku jolla saadaan apua vähintään useiksi kymmeniksi minuuteiksi. Näin piposta heitettynä.
Varmaan se moottori on aika pieni ja tehoton. Tai siis on oltava.Ehkä niin on. Monia kysymyksiä kuitenkin herää. Tuollaisen kilpapyörään asennettavan sähkömoottorin itsessään tulee kuitenkin lisäksi olla erittäin pieni ja tehokas, kevyt sekä täysin äänetön, toisin kuin tavallisissa sähköpyörissä. Missä ovat kaupalliset sovellukset, jos noin minimaalisilla jutuilla saadaan apua kymmeniksi minuuteiksi?
Kuvailemasi tehottomasta moottorista saatava etu tuntuisi lähinnä soveltuvan ehkä aika-ajotilanteisiin, ei niinkään Tolerantin Youtube-linkissä vihjailtuihin Cancellaran ylämäkispurtteihin.Varmaan se moottori on aika pieni ja tehoton. Tai siis on oltava.
Niin pieni, että siitä ei arkikäyttäjälle varmaan olisi sen suurempaa apua ja hintakin voisi olla mainitsemiesi asioiden johdosta varsin korkea. Kisakäytössä kun se muutamakin watti tekee ison eron ja hinta ei liene kynnyskysymys.
Varmaan noi kisapyörät maksaa sellaisen reilun 20000 euroa. Mitä ymmärsin, niin moottori olisi keskiössä. Mutta jos etu on esim. 2-5%, niin olishan siitä huikeasti apua, kun puntti on tyhjä.Varmaan se moottori on aika pieni ja tehoton. Tai siis on oltava.
Niin pieni, että siitä ei arkikäyttäjälle varmaan olisi sen suurempaa apua ja hintakin voisi olla mainitsemiesi asioiden johdosta varsin korkea. Kisakäytössä kun se muutamakin watti tekee ison eron ja hinta ei liene kynnyskysymys.
Miksei kaikissa tilanteissa olisi hyötyä kun vaikkapa 100% lihastyöskentelyllä saavutetaan 105% teho? Tai 60%lla 70%. Miten ikinä akun kapasiteetti tahdotaan käyttää.Kuvailemasi tehottomasta moottorista saatava etu tuntuisi lähinnä soveltuvan ehkä aika-ajotilanteisiin, ei niinkään Tolerantin Youtube-linkissä vihjailtuihin Cancellaran ylämäkispurtteihin.
Kyllä se näin on.Miksei kaikissa tilanteissa olisi hyötyä kun vaikkapa 100% lihastyöskentelyllä saavutetaan 105% teho? Tai 60%lla 70%. Miten ikinä akun kapasiteetti tahdotaan käyttää.