Polkupyöräily ja -pyörät

Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Aamupäivällä oli pilvistä ja vähän tihkutti, joten oli hyvää aikaa käydä ostamassa vaimon hybridiin uudet cyclocross-renkaat ja pojille nopeus-, matka- jne.- mittarit. Asensin ne, ja kun iltapäivällä sää muuttui upeaksi, kävimme ajamassa kolmen hengen voimin (toinen pojista on pistäytymässä Suomessa) Oslomarkassa reilun 40 kilometrin lenkin (korkeuseroa n. 400 metriä). Yllättävän vähän oli ulkoilijoita liikkeellä, saattoi johtua tämänpäiväisestä musiikkijuhlasta (400 ilmaiskonsenttia eri puolella kaupunkia). Maininnanarvoisena tapahtumana pyöräretkeltä voi mainita sen, että metsäkauris juoksi eräässä alamäessä ajolinjani edestä. Vältyimme yhteentörmäykseltä.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Poljin tänään yksin reipasvauhtisen 55 km Nordmarkassa. Liki kaikki kevään/kesän perussäätyypit tuli matkan varrella koettua, hienoa oli. Kotiinpalatessa olin mutainen/hiekkainen&märkä. Totesin tarpeen pyöräilylaseille (käytin aurinkolaseja mutta ne ovat valitettavasti mallia, jotka kosteissa olosuhteissa näyttävät huurtuvan helposti). Samoin on hankittava pieni Camelback, juomapullo selkätaskussa oli tämän päivän olosuhteissa epähygieeninen valinta.

Tapahtunutta:
- Bongasin korvessa isorenkaisen yksipyöräisen.
- Joku isä ja äiti olivat lenkillä pienten lastensa kanssa, vanhemmat raahasivat köysillä perässään autonrenkaita.
- Kaupunkialueella joku vanhempi nainen hieman säikähti kun ajoin ohitseen, ja osoitti mieltänsä. Pysähdyin, ja sanoin että olin melkein pysähtynyt ennen kuin ajoin ohi hitaalla vauhdilla (paikka oli kapea). Sain loppujen lopuksi kehut siitä että olin jäänyt juttelemaan.

Lenkki sujui siihen malliin että voin sanoa kunnon tuntuvan aika hyvältä nyt (touko-kesäkuun aikana hieman vajaa 400km pyöräilyä Markassa).
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26848
- Kaupunkialueella joku vanhempi nainen hieman säikähti kun ajoin ohitseen, ja osoitti mieltänsä. Pysähdyin, ja sanoin että olin melkein pysähtynyt ennen kuin ajoin ohi hitaalla vauhdilla (paikka oli kapea)
Mahdollisimman lujaa niin eivät ehdi edes säikähtää. Pahinta on, jos huomaavat tulosi ja alkavat arpoa kummalle puolelle väistävät.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Mahdollisimman lujaa niin eivät ehdi edes säikähtää. Pahinta on, jos huomaavat tulosi ja alkavat arpoa kummalle puolelle väistävät.
Se on kyllä totta ettei jalankulkijoiden pitäisi normaalisti väistää ollenkaan, vaan pysyä valitulla linjalla. Liian moni ei tuota ymmärrä.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7202
Se on kyllä totta ettei jalankulkijoiden pitäisi normaalisti väistää ollenkaan, vaan pysyä valitulla linjalla. Liian moni ei tuota ymmärrä.
Toisaalta kaikki pyöräilijät eivät ole täysijärkisiä, kuten esimerkiksi eräs kotikaupungissani asuva pyöräilijä, jonka jostakin käsittämättömästä syystä on aina pakko ohittaa edessä olevat ihmiset kulkusuuntaansa nähden oikealta puolelta jopa silloinkin kun sillä puolella ei ole tilaa.

Tämä sama tyyppi jostakin syystä välillä tapaa pysähtyä kesken ajon, kääntää polkupyöränsä ympäri, taluttaa sitä muutama metri takaisin päin, kääntää se sen jälkeen uudelleen ympäri ja jatkaa sen jälkeen matkaa.

Kerran kyseisen tyypin tapa ohittaa aina oikealta puolelta aiheutti varsin hupaisan tilanteen, kun tämä idiootti päätti ohittaa vastaan tulleen koiranulkoiluttajan pöpelikön puolelta päästäkseen oikealta puolelta ohi.

Muutaman kerran olen törmännyt kyseiseen tyyppiin kaupan kassalla ja tämän idiootin on ollut pakko mennä tunkemaan minun ja kassan välistä päästäkseen ohitseni oikealta puolelta siitäkin huolimatta, että toiselta puolelta olisi päässyt ohi helpommin tarvitsematta häiritä ostosten pakkaamista kassiin.

Ilmeisesti kyseinen idioottimainen toiminta johtuu joko taikauskosta tai pakkomielteestä, mutta typerää se jokatapauksessa on.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Jos kaupan kassallakin, niin itse heittäisin liukuhihnakapulan pinnojen väliin.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26848
Toisaalta kaikki pyöräilijät eivät ole täysijärkisiä, kuten esimerkiksi eräs kotikaupungissani asuva pyöräilijä, jonka jostakin käsittämättömästä syystä on aina pakko ohittaa edessä olevat ihmiset kulkusuuntaansa nähden oikealta puolelta jopa silloinkin kun sillä puolella ei ole tilaa.

Tämä sama tyyppi jostakin syystä välillä tapaa pysähtyä kesken ajon, kääntää polkupyöränsä ympäri, taluttaa sitä muutama metri takaisin päin, kääntää se sen jälkeen uudelleen ympäri ja jatkaa sen jälkeen matkaa.

Kerran kyseisen tyypin tapa ohittaa aina oikealta puolelta aiheutti varsin hupaisan tilanteen, kun tämä idiootti päätti ohittaa vastaan tulleen koiranulkoiluttajan pöpelikön puolelta päästäkseen oikealta puolelta ohi.

Muutaman kerran olen törmännyt kyseiseen tyyppiin kaupan kassalla ja tämän idiootin on ollut pakko mennä tunkemaan minun ja kassan välistä päästäkseen ohitseni oikealta puolelta siitäkin huolimatta, että toiselta puolelta olisi päässyt ohi helpommin tarvitsematta häiritä ostosten pakkaamista kassiin.

Ilmeisesti kyseinen idioottimainen toiminta johtuu joko taikauskosta tai pakkomielteestä, mutta typerää se jokatapauksessa on.
Se on näitä oikeistolaisia. Se on ny muodissa.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Kyllähän kaikista kulkijaryhmistä omat hooponsa aina löytää. Lapset ovat arvaamattomia ja aina heidän kohdallaan kannattaa noudattaa äärimmäistä varovaisuutta. Toinen riskiryhmä on koirankusettajat. Flexin ansanaru pitkänä yli kevyeenliikenteenväylän voi olla hengenvaarallinen. Tähän kun vielä yhdistetään korvanapit musiikkia huudattamassa, niin viheltelyt tai kilikellon soitot ei paljoa auta.

Kuopio on kuuluisa siitä, että täällä autoilijat eivät arvosta kävelijöitä tai pyöräilijöitä. Monet meistä on jäänyt auton alle tai töytäisemäksi suojatiellä.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Flexin ansanaru pitkänä yli kevyeenliikenteenväylän voi olla hengenvaarallinen.
Jep. Tästä on tuoretta kokemusta viime viikolta. Oli valittava hätäpäissäni käännänkö kohti spanielia vai omistajatartaan.

Kuopio on kuuluisa siitä, että täällä autoilijat eivät arvosta kävelijöitä tai pyöräilijöitä.
Älä puhu mitään ennenkuin olet käynyt Tampereella, täällä YLEnkin Euroopan pyöräilijävihamielisimmäksi valitsemassa kaupungissa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös