Minun jos olisi aivan pakko jostain käsittämättömästä syystä ostaa hybridi, ostaisin Nishikin XC7:n. Epäilen, että sellaista käsittämätöntä syytä ei kyllä ikinä tule.
Kuis olis RH80? Jotenkin järkevämpi hybridiksi, siis käyttöpyöräksi kevyenliikenteenväylille.Minun jos olisi aivan pakko jostain käsittämättömästä syystä ostaa hybridi, ostaisin Nishikin XC7:n. Epäilen, että sellaista käsittämätöntä syytä ei kyllä ikinä tule.
Niinnojoo. Se toki riippuu mihin sitä hybridiä haluaa käyttää. Minun käsitykseni mukaan niillä halutaan ajaa maastossa ja tiellä ja RH80 ainakin näyttää siltä, että sillä ei metsään menemistä todellakaan ole.Kuis olis RH80? Jotenkin järkevämpi hybridiksi, siis käyttöpyöräksi kevyenliikenteenväylille.
Kato, sanakin on hieno. Antaa välittömästi positiivisen mielikuvan trenditietoisesta nykykuluttajasta.Minun jos olisi aivan pakko jostain käsittämättömästä syystä ostaa hybridi...
Tuossa muuten piilee yksi suunnaton haaste mikä minulla on edessäni kun sitä toista fillaria alan ihan tosissaan mestästämään. Tykkään levyjarruista niin pirusti, että sellaiset tarttis olla melkein välttämättä, mutta pyörän malli kuitenkin pitäisi olla jotain tuota mitä JA:n mainostamat planet x:t, koska pyörä tulee 107%:sti asfalttikäyttöön.Levyjarrut (mekaaniset tai hydrauliset) on ihan hyvä lisä Suomeen ja säästää kiekkoja paljon.
No ei tossa vielä mitään, mutta kun JA:n linkkaamissa Planeettapyörissä ei ole edes polkimia!!!!Minen voi käsittää, notta miksi joku ostaa työmatkakäyttöön, tai muuhun vastaavaan 'normaaliajoon' fillarin, jossa ei ole lokasuojia. Ei käsitä, ei!
Sen on helppo ymmärtää, että vakavissaan pyöräilyä harrastavat panostavat ajopeliinsä kaiken mahdollisen saatavissa olevan teknologian, aerodynamiikan ja painonsäästön. Ja rahan.
Vaan en ymmärrä, että joulukuun loskakeleillä vapaaehtoisesti ottaa rapa-, ja loskaroiskeet palleilleen, sekä selkäänsä. Vähintään pitää olla vaihtovaatteet mukana. Vedenpitävästi pakattuna.
Ei näy olevan.No ei tossa vielä mitään, mutta kun JA:n linkkaamissa Planeettapyörissä ei ole edes polkimia!!!!
Tokkopa sentään olisi. Kylän juntit huutelis, että homo kun et aja maasturilla. Metroseksuaalit huutelis, että homo kun et aja hybridillä. Turpaan tulis molemmilta.Ei näy olevan.
Mutta veljet jos olisi, niin olisipa räleetä polkasta tohon kylän snagarille tuollasella Planet-designfillarilla. Mahtaa olla viimeistä huutoa se!
Olisi siinä koltiaiset vihreitä kateudesta!
Sarvikin on kuin härän!
Tuollaisissa olosuhteissa hybridi voi jopa puolustaa asemaansa, myönnetään. Huraa! Vuosien ihmettelyn jälkeen olen ymmärtänyt hybridien olemassaolon.Työmatka sen verran röykkyinen (sis. nupulakiveä, kanttareita jne), että voin kokemuksesta kertoa tuon matkan olevan yhtä tuskaa cyclolla tms jäykällä pyörällä.
...
Mulla on cyclo jo treenilenkeillä, mutta en sitä keskustaan vie ihan vaan siksi, ettei sitä kestä kuski eikä pyörä. Ellei sitten kanna olalla puolet matkasta, mutta sekään ei ideana nyt ole työmatkapyöräilyssä.
Väitän että cyclocrossarilla pärjää kyllä pahemmallakin mukulakivitiellä! Pitää vain vähentää ilmanpainetta.. Myös alle voi laittaa siihen käyttötarkoitukseen paremmin sopivat paksummat renkaat, jotka itsessään joustavat vähän..Työmatka sen verran röykkyinen (sis. nupulakiveä, kanttareita jne), että voin kokemuksesta kertoa tuon matkan olevan yhtä tuskaa cyclolla tms jäykällä pyörällä.
Maasturit jää pois laskuista, kun menevät jo asteen liian raskaiksi peleiksi jokapäiväiseen menoon ja alustana kuitenkin pääasiassa asfaltti.
Mulla on cyclo jo treenilenkeillä, mutta en sitä keskustaan vie ihan vaan siksi, ettei sitä kestä kuski eikä pyörä. Ellei sitten kanna olalla puolet matkasta, mutta sekään ei ideana nyt ole työmatkapyöräilyssä.
Voi ehdottaa tähän käyttötarkoitukseen jotain fiksumpaa kuin hybridi jos tulee mieleen? Kokemusta paremmista hybrideistä ei ole koeajoja enempää, mutta siinä tuntui esim. tuo Felt tosi hyvälle. Rullasi melkein sen minkä Focus-merkkinen cyclonikin, toki ajoasento kaupunkiin paremmin sopivasti pystympi. Trekiltä voisi kanssa löytyä mielenkiintoisia hybrideitä, kollega osti sellaisen vuosi sitten myös työmatkalle ja on kehunut sitä maasta taivaaseen.
Niin ja tosta varustelusta: sen jälkeen kun on kerran ostanut "oikean" pyörän, niin ei oman kokemukseni mukaan paluuta markettipyöriin (ainakaan näihin biltema/yosemite sarjan vehkeisiin) ole. Sen verran hyvä pyörä on parempi kuin huono. Ja pyörissä se luokka muuttuu sentään sijoittamalla extra 500e eikä kuten autoissa, joissa hyvästä Audista/MB:stä/BMW:stä saa maksaa 50k e.
Voiskin oikeestaan kartottaa tota Trek-mallistoakin! Hinnan pitäisi kuitenkin asettua sinne 500-800e haitariin..
Itselläni on ollut hybridi joskus, ja ostin sen ihan vaan tietämättömyyttäni.. Myöhemmin olen tajunnut ettei hybridin ostolle ole oikein mitään perustetta (muutakuin korkeintaan raha, koska tietenkin laatu maksaa!).Tuollaisissa olosuhteissa hybridi voi jopa puolustaa asemaansa, myönnetään. Huraa! Vuosien ihmettelyn jälkeen olen ymmärtänyt hybridien olemassaolon.
Hyvin paljon samoilla linjoilla. Normaali 32 - 35 millinen cx-rengas 4 barin paineilla joustaa jo huomattavasti.Väitän että cyclocrossarilla pärjää kyllä pahemmallakin mukulakivitiellä! Pitää vain vähentää ilmanpainetta.. Myös alle voi laittaa siihen käyttötarkoitukseen paremmin sopivat paksummat renkaat, jotka itsessään joustavat vähän..
Ei mielestäni missään nimessä tarvitse joustokeulaa epätasaisella tiellä.. Mun mielestä joustokeulaa tarvitsee vasta umpipöpelikössä tai kapeilla ja muhkuraisilla metsäpoluilla..
Edit: sanotaan nyt se, että cyclocrossarit on suunniteltu vähän kuvailemasi kaltaiselle epätasaiselle mutta kuitenkin suht kovalle alustalle, jota mukulakivitietkin edustaa.. Pakko olla kiinni säädöissä, jos et pysty crossarilla ajamaan tuollaisissa paikoissa.
Ihan tämmösenä by the wayna, mimmoisilla rengaspaineilla olet maasturilla ajanut? Minä en ole vielä vuosien pähkäilynkään jälkeen keksinyt sitä optimia.Hyvin paljon samoilla linjoilla. Normaali 32 - 35 millinen cx-rengas 4 barin paineilla joustaa jo huomattavasti.
Nyt kun itse hankin tuon maastopyörän niin mulla unohtuu silloin tällöin keula lukkoon, kun tuo 2½ tuumainen rengas joustaa niin törkeän paljon. Mutta olen kyllä löytänyt tarvetta joustoillekin, tuollaiset suomalaismetsän kivikot ja juurakot ovat täysin ajamattomia joustamattomalla pyörällä.
Kylläähän se on niin, että kaikki alle 7" joustavat pyörät on akkojen, hinureiden ja teini lökäpöksyjen leluja. Ja alle 3000€ ei saa, kuin markettifillareita.Tokkopa sentään olisi. Kylän juntit huutelis, että homo kun et aja maasturilla. Metroseksuaalit huutelis, että homo kun et aja hybridillä. Turpaan tulis molemmilta.
Edessä on 2,2 ja takana 2,4 Nobby Niceissä. Nämä on vielä ihan kokeilussa, niin vähän kokemusta, että voisi muuttaa vaikka joka lenkille.Ihan tämmösenä by the wayna, mimmoisilla rengaspaineilla olet maasturilla ajanut? Minä en ole vielä vuosien pähkäilynkään jälkeen keksinyt sitä optimia.
Minä luulin, että kaikki yli seitsemän kiloiset on akkojen, hinureiden ja teinilökäpöksyjen leluja.Kylläähän se on niin, että kaikki alle 7" joustavat pyörät on akkojen, hinureiden ja teini lökäpöksyjen leluja. Ja alle 3000€ ei saa, kuin markettifillareita.
:doubtful: Noin matalia en ole koskaan tullut kokeilleeksi. Yli kolmen baarin paineilla olen aina ajellut. Pitääpä joskus ihan piruuttaan testata jotain vastaavia.Edessä on 2,2 ja takana 2,4 Nobby Niceissä.
Tuon hintaluokan pyörien joustokeuloista tuppaa olemaan vaan enemmän haittaa kuin hyötyä. Feltissä jousto on 50mm, joka on lopulta todella vähän. Onko keulassa mahdollisuutta tehdä huoltoa ja saako siihen edes paineita lisättyä? Se, että lukitus löytyy, on hyvä Toki jos jousto tuntuu tarpeelliselta niin sellainen on otettava.googletuksessa menny tää ilta..Tässä nyt se Felt mitä kävin ajamassa (ja hintakin satasen vähemmän ku siellä missä väittivät että "katteet hävii ni ei voi tinkii senttiäkään sori":yuck:
http://www.pyorakeskus.fi/1-Pyorat/7-Miesten-pyorat/Felt-QX-70-miesten-malli/flypage.tpl.html
Mutta siis toi joustokeula on raadin mielestä ihan no-no -juttu? Vaikka olisi nupulakiveäkin? Kun musta tuntuu että ihan mahdoton ajaa tolla cyclolla nupulakivellä vaikka laskee baareja renkaistakin, ja siinä on nyt kuitenki melko leveät eli 32mm renkaat alla..
Tässä sit Helkamalta edestäkin jäykkä hybridi, näyttäisi ok hinnalta toikin, mutta onko ihan pasha?
http://www.pyorakeskus.fi/1-Pyorat/7-Miesten-pyorat/Helkama-CS2800-miesten-malli/flypage.tpl.html
Ps.onko joku tesmannut tollasta sähköpyörää! Miten ne niinku toimii, ikään kuin skootteri sähköllä vai? Näytti olevan samalla liikkeellä alessa tolalnen Schwinn Transit.Voisi olla testaamisen arvoista pyyhältää hiilikuituisista maantiefiloista ylämäessä yhellä kädellä ohi