Poll: Harrastatko sijoittamista?

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
A.) Asuntosijoittamista
B.) Osakesijoittamista
C.) Rahastosijoittamista
D.) Metsä/Kiinteistosijoittamista
E.) Warrantti- ym. johdannaiskauppasijoittamista
F.) Jalometallisijoittamista
G.) Muuta sijoittamista, mitä?


Kaikkea kysyttyä on tullut vähintään kokeiltua.
 
Viimeksi muokattu:

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18206
Lainaus merkityksettömistä ilmoituksista
Laitoin kesällä 2100 euroa yo-lahjaksi saamiani rahoja Osuuspankin sijoitusrahastoihin. Juuri katsottuani niiden arvo on nyt 1 774,78 euroa.

VOI JJUMMALAUTA!!!!!
Tilanne nyt: 1 758,55 euroa. Heh heh.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Asunto on, mutta en kutsuisi sijoitukseksi vaan kodiksi. Jotain kotimaisia osakkeita olen ostanut "Osta ja unohda" idealla. Osittain sijoituksena, osittain halusta tukea kotimaista omistajuutta - vaikka sitä ei täällä arvostetakaan.
Mitäs siellä Kyrsälässä arvostetaan? Pakkoruottiako?
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Sijoittamista tehdään ansaintamielessä, joten silloin sitä tuskin harrastetaan.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Sijoittamista tehdään ansaintamielessä, joten silloin sitä tuskin harrastetaan.
Sijoituspalveluun rekisteröityessä sijoitustoiminnan vakavuutta kartoittavassa monivalinnassa oli vaihtoehtona "harrastus".
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26847
En ole päässyt vielä sijoittamisessa "harrastus"-tasolle. "Puuhastelu"-taso on jo aika lähellä, mut vielä ollaan "parempi tuotto ois villasukassakin"-tasolla.

Sen sijaan harrastan työntekoa. Ja työnantajani harrastaa palkanmaksua.
 
Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Sellaisia sijoitusmuotoja, joissa voi itse määrittää mitä ja miten omistaa eli metsää, kiinteistöjä ja suoraa osakesijoittamista. Ja hyvin pitkäjänteisesti.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
En ole päässyt vielä sijoittamisessa "harrastus"-tasolle. "Puuhastelu"-taso on jo aika lähellä, mut vielä ollaan "parempi tuotto ois villasukassakin"-tasolla.
Olet kuitenkin vielä tuoton puolella toisin kuin Aziz.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Naurettava ajatus. Sijoittaa. Joopa joo. Reaalitalous on se mikä antaa ekstremekokemuksia ihmisenä ja laumanjohtajana. Tuollaiset sijoittamiset ovat nössöille pedattuja tyynyliinoja. Mummoilua.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Naurettava ajatus. Sijoittaa. Joopa joo. Reaalitalous on se mikä antaa ekstremekokemuksia ihmisenä ja laumanjohtajana. Tuollaiset sijoittamiset ovat nössöille pedattuja tyynyliinoja. Mummoilua.
En minäkään koe, että olisin menettänyt paljoa, kun olen pistänyt lauluun, viinaan ja naisiin, sen sijasta että olisivat kasvaneet lisää bittejä jossain sijoitusinstrumenttiloissa.
 

Örfil

Guest
Sijoitan asuntoon ja autoon. Ja kitaroihin. Kitarat ovatkin ainoat missä arvo säilyy. Muuhun ei ole rahaa ja loput menee pöntöstä alas tai savuna taivaalle. Rahastosijoittamista kokeilin pariin otteeseen, mutta niistä tuli vain persnettoa.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Sijoitan kaiken siihen, että illalla nukkumaan mennessä voi ajatella, että "tänään oli hyvä päivä". Rahatkin.

Aina ei osu, mutta paremmalla tuotolla keskimäärin, kuin normirahastoissa.
 

Örfil

Guest
Kyselystä muuten puuttui H) naiset.
Niihin kannattaa aina sijoittaa ;)
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
En mä oikeastaan sijoita. Joku voisi sanoa tuota mun autoa sijoittamiseksi, koska sen arvo tuskin laskee (Volvo PV 544) varsinkin kun saan sen täydelliseen kuntoon.

EDIT: Olen tosi pettynyt teihin. "Missä polli?"
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
En mä oikeastaan sijoita. Joku voisi sanoa tuota mun autoa sijoittamiseksi, koska sen arvo tuskin laskee (Volvo PV 544) varsinkin kun saan sen täydelliseen kuntoon.
Sijoittamisen sijaan tuossa ehkä toteutat hanketta. Jos arvonnousu on kiinni kunnostamisesta. Sinänsä toki kumminkin antiikkiauto on varmaankin sijoituskohde siinä mielessä kuten sanot, että arvo tuskin laskee. Mutta nouseeko se klassikolla muuten kuin inflaation yleistä vauhtia, sitä on vaikea sanoa.

Joillakin vähemmän keräillyillä ja aikaisemmin täysin merkityksettömillä autoilla nettiauton hintapyyntöjä seuranneena olen havainnut että ovat kait olleet oikeita sijoituskohteita. Sellaisia paskarakkineita, kuten joku Datsun 100A, tai monet vanhat Toyotat ja muut japsipelit 70-luvulta. Näiden hintataso kävi ihan nollalukemissa aikoinaan, kun eihän kukaan tuollaista halunnut omistaa, mutta nyt kun nostalgia myy niin ihmeellisiä hintoja osataan pyytää ja maksaa ihan silkasta.

Sama ei tunnu pätevän sellaisiin autoihin, joita on osattu arvostaa paremmin koko niiden olemassa olon kaaren aikana. Kuten juuri klassiset Volvot, Ford Mustangit, jenkkiraudat ylipäätään ja Mersut. Mercedeksen kohdalla voi oikeastaan ihmeten todeta että ollaan tultu jopa alaspäin.

Maailma muuttuu. Kuka olisi osannut ennustaa, että joku kurppainen 100A kiinnostaisi ketään, tai joku kohta neljäkymmentä vuotta vanha Corolla kutittaisi yhtään ketään, mutta ilmeisesti. Näissä tällaisissa yllätyksissä on ollut sijoituksen makua, jos joku on osannut säilyttää sillä mielellä, mutta tuskinpa. Sattuman kauppaa.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Kyllä sitä tulee sijoitettua. Sopivan maltillisesti.

Nyt olen muutamaan vipusertiin pistänyt riskimmällä vähän enemmän, kun ollaan taas kuopassa.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Lainaus merkityksettömistä ilmoituksista


Tilanne nyt: 1 758,55 euroa. Heh heh.
Mitäänhän en asiasta tiedä, mutta nuo rahastosijoittamiset ovat kaiken järjen mukaan typerin tapa "sijoittaa" rahansa. Pankki veloittaa siitä, että sijoittaa rahasi. Vaatisi vissiin kohtuullisen merkittävän tuoton sijoituspelailuja sijoittajalta (pankilta), jotta rahojen tekemä tuotto ylittäisi pankin perimät hoitokulut.

Miksi siis maksaa pankille siitä, että se sijoittaa rahasi huonosti, kun voit tehdä sen aivan itsekin ilman ylimääräisiä kustannuksia?
 
Ylös