Poll: Harrastatko sijoittamista?

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Miksi siis maksaa pankille siitä, että se sijoittaa rahasi huonosti, kun voit tehdä sen aivan itsekin ilman ylimääräisiä kustannuksia?
Osakkeen ostaminen ei sekään ole ilmaista. Esim. 50-100 euroa kuukaudessa on vaikeata sijoittaa suoraan osakkeisiin.

"toiseksi halvimmaksi eräässä tutkimuksessa väitetty Helsingin pörssin välittäjä:
Avaa osake- ja rahastosalkku ja aloita kaupat Helsingin pörssissä min. 3 € / 0,06 % / toteutunut toimeksianto. Voit avata myös maksuttoman talletustilin.
100 euron osakesijoituksesta siis 3 euroa menee kuluihin, jos haluaa jakaa summaan usealle eri osakkeelle kulujen osuus kasvaa. Pienille summille rahasto voi siis olla ihan järkevä vaihtoehto. Se on toki totta, että suurin osa suosituimmista rahastoista (eli niistä, joita pankissa asiakkaalle suositellaan ensimmäisenä vaihtoehtona) on kalliita. Kaikki pankit eivät välttämättä edes tarjoa kustannusmielessä järkeviä sijoitusvaihtoehtoja.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26847
Työkaveri on jo muutaman vuoden sijoittanut rahojaan kanikonttorin huutokaupasta ostettuihin kultakoruihin. Myy niitä sitten joskus kultaliikkeille. Sijoitustapa tuokin.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26847
Tuottoisa sijoitus saattaa olla myös Tapiolan sairaskuluvakuutus. Maksaa reilu 200€/vuosi. Itsekkin laitoin äsken 12 kuitin korvaushakemuksen ja lupasivat maksaa 472€ eivätkä edes pyytäneet lähettämään kuitteja. Tarpeeks harvoin (muutaman kuukauden välein) kun hakee korvauksia ja enintään 1000€/kerta niin riittää kun rastittaa kohdan "vakuutan, että tiedot ovat oikein".
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Tuottoisa sijoitus saattaa olla myös Tapiolan sairaskuluvakuutus. Maksaa reilu 200€/vuosi. Itsekkin laitoin äsken 12 kuitin korvaushakemuksen ja lupasivat maksaa 472€ eivätkä edes pyytäneet lähettämään kuitteja. Tarpeeks harvoin (muutaman kuukauden välein) kun hakee korvauksia ja enintään 1000€/kerta niin riittää kun rastittaa kohdan "vakuutan, että tiedot ovat oikein".
Mitä helvettiä tämä nyt on?
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Työkaveri on jo muutaman vuoden sijoittanut rahojaan kanikonttorin huutokaupasta ostettuihin kultakoruihin. Myy niitä sitten joskus kultaliikkeille. Sijoitustapa tuokin.
Duunikaverisi tehnee hyvän tilin. Tai ainakin hällä on ollut ja tulee olemaan siihen hyvä mahdollisuus.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26847
Mitä helvettiä tämä nyt on?
Niin siis mainittakoon, että itse olen tuolla systeemillä tehnyt -10% vuodessa pers'nettoa, kun joutuu maksamaan lääkkeiden omavastuun. Mut jos keksii luvut päästään eikä osta lääkkeitä niin se on vähän ku Wincapita: varma tuotto ja ihan laillista.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Niin siis mainittakoon, että itse olen tuolla systeemillä tehnyt -10% vuodessa pers'nettoa, kun joutuu maksamaan lääkkeiden omavastuun. Mut jos keksii luvut päästään eikä osta lääkkeitä niin se on vähän ku Wincapita: varma tuotto ja ihan laillista.
Mistähän lie lähtien petos on ollut laillinen tapa ansaita.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26847
Duunikaverisi tehnee hyvän tilin. Tai ainakin hällä on ollut ja tulee olemaan siihen hyvä mahdollisuus.
Juu en ole sen tarkemmin udellut joko se on myynyt osan koruistaan vai vieläkö ostaa lisää.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä mitään
 
Viimeksi muokattu:

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Eiköhän me kaikki tulla raskaasti maksamaan veroa myös muiden tekemistä sijoituksista esim. Kreikka joka lienee vasta alkusoittoa. :D
Juuri tuon takia maksan veroa tulosta, jota saan työtä tekemättä. Pitää se joku roti olla, vaikka kukkaroa hieman kirpaiseekin.

Parempi kuitenkin tämä systeemi, kun etelä-, ja itä-Eurooppalaistyylinen huijari-, ja ketkumeninki raha-ja verojutuissa.

Ai, vittu kun olisi valtuudet ja oikeudet kitkeä harmaa talous maastamme ihan anihittomiin.. Olisi siinä mm. puolalaisten sähköfirmojen johtajat ihmeissään...
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26847
Joo sitä tässä olen toivonut jo pitkään (vuosia), että putoaisivat hinnat edes vähän. Tuntuu älyttömältä maksaa 130 000e yksiöstä! Toisaalta itse en henk.kohtaisesti mihinkään jättiromahdukseen usko, pitäisi tapahtua jotain tosi järisyttävää esimerkiksi työttömyyden räjähdys käsiin. Työllisyyskin ainakin nyt ilmeisen hyvällä tolalla, eikä tuo matala korkotaso hillitse asuntokauppaa sekään..

Tietysti voisi suunnata katsantoa muihinkin kaupunkeihin, mutta ei se halpaa ole Turussa/Mansessakaan hyvillä alueilla. Pari vuotta taaksepäinhän hinnat hetkellisesti notkahtivat 5-10%, mutta nousivat siitä nopeasti taas kyllä.
Vielä sais halvalla...
 

Fasaldi

Well-known member
Liittynyt
2.8.2006
Viestit
670
Osakkeisiin olen sijoittanut vuodesta 1996 lähtien.
 
Ylös