Poll: Oletko osallistunut foorumin vallankaappausyritykseen? Tiedätkö mistä on kyse?

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Yritän aina kaapata vallan, kun siihen tarjoutuu pienikin mahdollisuus.

Olen pidetty henkilö työyhteissä mielestäni.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Muistaako kukaan muu tuota pendellstockin kuvailemaa tapahtumasarjaa? Kuulostaa harhaiselta höpinältä.
Muistan hämärähkösti. En tosin muista kuka oli kenenkin puolella, en edes muista mitä mieltä olin itse vai olinko mitään mieltä lain. Todennäköisesti meni koko paska ohi seuratessani sivusta.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Mahtoiko tuo mahtimiesjuttu liittyä myös jotenkin noihin khat-piireihin. Siellähän oli ainakin joskus 2003 Jyväskylän rallien aikaan melkoinen puhdistus käynnissä, kun suurin osa käyttäjistä ja moderaattoreista (mahtimiehistä) pyöri kännissä pitkin Suomen metsiä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mahtoiko tuo mahtimiesjuttu liittyä myös jotenkin noihin khat-piireihin. Siellähän oli ainakin joskus 2003 Jyväskylän rallien aikaan melkoinen puhdistus käynnissä, kun suurin osa käyttäjistä ja moderaattoreista (mahtimiehistä) pyöri kännissä pitkin Suomen metsiä.
Voi olla, että toi koko tapahtuma pyöri lähinnä siellä chat-ympyröissä, joten jo siitä syystä meni multa hieman ohitse.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Voi olla, että toi koko tapahtuma pyöri lähinnä siellä chat-ympyröissä, joten jo siitä syystä meni multa hieman ohitse.
Jep. Itseasiassa assosioin vahvemmin tuon mahtimiestermin tuonne chat-kanavien operaattoreiden kentälle, en niinkään Forumin moderaattoreihin, joskin taisi melkein jokainen Forumin moderaattori olla chatissa mahtimiehenä eli operaattorina ja chatissa tuota kickban-valtaa tyypillisesti käytetään hieman heppoisemmin ja joskus ihan vaan vittuillakseen.

Tästä suivaantuneenahan osa kaltoin kohdelluista vei riidan myös Forumin puolelle ja vaati Antilta toimia. Joskin Antti jätti asian sikseen, koska IRC / chat-ympyrät eivät ole hänen vallan alla vaan täysin irrallinen osa F1-Forumista.

Forumilla muutoksia ei tainnut paljoa tapahtua riitelystä huolimatta. Chatissa tuli jotain kanavajakoja ja muuta hassua.

Estate

Well-known member
Olen tainnut ilmestyä kanavalla vasta vähän näiden tapahtumien jälkeen, koska mielestäni olen ollut vain _-kanavalla.

Ace17

Acenteella
Siis kävikö siinä niin, että eph botteineen valtasi kanavan #f1-forum sillä aikaa, kun tosiaankin järjestään kaikki kanavan operaattorit olivat juovuksissa ralliteiden varsilla. Seurauksena perustettiin #f1_forum. Liikehdintä levisi hieman keskustelufooruminkin puolelle, mutta kyseessä oli loppupeleissä puhtaasti sätin sisäinen asia.

Örfil

Guest
Samma här. Tosin jossain vaiheessa olin muissa kuvioissa sen verran tiiviisti että olin vapaaehtoisessa forum-maanpaossa.
Asia on siksi aivan outo.
Tsätissä taisin käydä kerran tai kaksi n. viisi minuuttia yhteensä. Eipä ollut mun juttu.

pendellstock

Well-known member
Kyllä, F1-forumin chatistähän tämä vallankaappauskipinä lähti elämään saaden sitten bensaa liekkeihin oikein kunnolla F1-forumin keskustelupuolella. Mahtimieskapina on myös yksi termi, jota laajasti käytetään tuosta tapahtuneesta. Silloin miteltiin vallassaolleiden moderaattorien ja F1-fani-kansan välillä oikein kunnolla.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Aika kullannut muistot. Muutamasta foorumviestistä kasvanut vuosien saatossa jotain elämää suurempaa, mitä muistellaan niinku olis oikeesti tapahtunut jotain.

Vaikka mitäpä minä näistä...

pendellstock

Well-known member
Aika kullannut muistot. Muutamasta foorumviestistä kasvanut vuosien saatossa jotain elämää suurempaa, ..
Itseasiassa Mahtimies -tapahtuman yhteydessähän bannattiin valtava määrä aivan keskeisiäkin F1-forumin (myös nykyisiä-) vaikuttajia lyhyessä ajassa.

Tapahtuman vähättely tuo mieleen Suomen median touhut suhtautumisessaan Putinin toilailuihin Ukrainassa, vastaava historian esimerkki löytyy myös kun muistellaan muuan itävaltalaisen korpaalin toikkarointia Puolassa 1939.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Muistaako kukaan muu tuota pendellstockin kuvailemaa tapahtumasarjaa? Kuulostaa harhaiselta höpinältä.

Ainoa todellinen vallankaappausyritys kulminoituu lauseeseen "Avaimet käteen tai lähtee!".
Mä muistan. Kirjoitin silloin tänne nimimerkillä Riikka.
Kyllä tämä mahtimiesjuttu oli juuri se. Ellen nyt väärin muista niin joku näistä Riikan kakkoisnilkeistä oli siinä pääjunailijana. Sitä en tosin tiennyt, että Pendellstocks on myös sama henkilö, mutta ihan kiva, että tunnustit. Ehkä selviät lyhyemmällä bannilla kuin elinikäinen. :)

Siis kävikö siinä niin, että eph botteineen valtasi kanavan #f1-forum sillä aikaa, kun tosiaankin järjestään kaikki kanavan operaattorit olivat juovuksissa ralliteiden varsilla. Seurauksena perustettiin #f1_forum. Liikehdintä levisi hieman keskustelufooruminkin puolelle, mutta kyseessä oli loppupeleissä puhtaasti sätin sisäinen asia.
eph:n tapaushan juontaa juurensa vielä kauemmas historiaan.. Oisko ollut 2000/2001? Tästä pitäisi löytyä vielä arkistostakin kanava muualle toikki.