911S
Kyllä, juuri tuota mallia se oli, eli 911SLarrousse Monte Carlo 1972.
Tuo AAV lienee samanikäinen.
Kyllä, juuri tuota mallia se oli, eli 911SLarrousse Monte Carlo 1972.
Tuo AAV lienee samanikäinen.
Tuo 911ST onkin itselleni uusi malli.Ilmeisesti tuon AAV-911 malli on ollut ST, ainakin levikkeistä päätellen.
Nuohan ST:han olivat tehtaan kilpailuosaston melko yksilöllisesti kasaamia vehkeitä, kone oli 2,3 l tuplatulppakone.
Maurice Chomat Porschella Suurajoissa 1981:Oisko ollut vuonna -81 Maurice Chomat?
Tietoa ST:sta: http://www.early911.co.uk/historic/html/1971_st.htmlTuo 911ST onkin itselleni uusi malli.
Juu no niin alunperin oli tuo 2,3 litrainen, mutta tuo Carrera RSR:n takaspoilerin käyttö taasen viittaisi että koneen pitäisi olla 2,7 tai 3 litraa. Tosin en ole ihan 100% varma säännöistä ja esim tuon Carreran valaanpyrstön mitoista, kun 4-ryhmähän sallii jonkinmoisten levikkeiden ja spoilereiden käytön ilman erillisiä osien luokituksia.
Myöhemmissä SC-malleissa en ainakaan itse ole nähnyt käytettävän tuota valaanpyrstöä. Ainostaan pienempää sorsanpyrstö mallia.
Niin, ainakin niitä on näkynyt 3-ryhmän, eli sarjatuotanto gt-auto luokan Porscheissa.Offtopic: Omassa SC:ssa on myös tuo ducktail, menisiköhän museotarkastajalle läpi jos kertoo sen olleen luokiteltu osa?
1974 3,0 RS:ssa oli vielä ankanpyrstö, sen jälkeen valaanpyrstö.tossa ajankuluksi lentokentällä hahmottelin tuota Porsche-kirjan rakennetta. Yksi teema on juuri tuo, että selvitän kaikkien 911 mallien taustat ja kuinka ne kehittyi. Itteeni on askarruttanut semmoinen, että Carrera RS 2,7:ssahan oli ekana se ankanpyrstö. RS 3.0:n kuvia olen nähnyt molemmilla pyrstöillä. Sitten oli 3.0 RSR, jossa oli se valaanpyrstö.
muistelen että porsche 912 oli nelisylinterinen,porsche kumminkin.näistä muista nyt puhumattakaan(siis ei takamoottoriset)Noniin, avaan nyt uuden palstan siksi, että sain hommakseni kirjoittaa Porsche Suomessa- historiikkiin ralliosuuden. Mähän olen ikäni ihaillut 911-malleja, ja nyt saan uppoutua aiheeseen oikein kunnolla.
Tänne vaan kaikenlaista kommenttia ja muistikuvaa mistä kinä rallista Suomessa, jossa tuo kuutos-bokseri on ärjynyt.
Täytyy tästä Montesta kysyä Mikkolalta, kun häntä seuraavan kerran haastattelen. Kiinnostaa, että paljonko hän ehti testata Porschea. Hän ajoi yhden pohja-ajan ennen keskeytystään.[/URL][/IMG]
Mikkola-Hertz Montessa 1980.
Juu, Mikkolalta varmasti löytyy mielenkiintoista juttua.Täytyy tästä Montesta kysyä Mikkolalta, kun häntä seuraavan kerran haastattelen. Kiinnostaa, että paljonko hän ehti testata Porschea. Hän ajoi yhden pohja-ajan ennen keskeytystään.
Porsche on vahvasti takapainoisena aika erilainen ajaa kuin Esko, eli ei mitenkään helppo ajaa.Juu, Mikkolalta varmasti löytyy mielenkiintoista juttua.
Olisi kiva tietää mille Porsche tuntui Escorttien ja muiden jälkeen.
Hieman offtopic mutta tuo oli aika eksootiinen tuo Datsun Cherry 1.11 kohdalla. En tiennyt että tuollakin on joskus ajettu kilpaa....You Tubesta löytyi pätkä 1980 Montesta jossa Mikkola lipsuttelee Porschella ja Timo Mäkinen vilahtaa Bemarin puikoissa.
http://www.youtube.com/watch?v=X4XwRWGy7Ts
Jep, ja toinen eksoottisempi auto on Claude Haldin Porsche 930 turbo. Taisi turbossa tuo paino olla syynä, joka rajoitti sen suosiota rallipuolella.Hieman offtopic mutta tuo oli aika eksootiinen tuo Datsun Cherry 1.11 kohdalla. En tiennyt että tuollakin on joskus ajettu kilpaa....
Tuo Cherry nosti klipin viihdearvoa entisestään. Kuskillakin oli kiitettävästi yritystä!Hieman offtopic mutta tuo oli aika eksootiinen tuo Datsun Cherry 1.11 kohdalla. En tiennyt että tuollakin on joskus ajettu kilpaa....