AJ
Well-known member
Vaihdoin matkapuhelinoperaattoria viime syksynä. En ole vieläkään saanut yhtään laskua.
Kyllä Sonera minuun otti alkuvuodesta (tai sit ihan loppuvuodesta) kirjeitse yhteyttä sellaisesta tarjouksesta joka vaati 12 kk:n sitoutumisen. Sen verran piti omaa aktiviteettia harrastaa, että postissa tuli kirjeitse numerosarja, joka piti lähettää tekstiviestinä Soneralle tilauksen vahvistukseksi.jaska sanoi:Tuossakaan sinuun ei otettu yhteyttä "wanhana" asiakkaana, vaan tarjottiin uutta liittymää. Mutta kätevästi vaihdettiin muuhun, kun saatiin selville sun liittymän tyyppi.
-> sinulla ei olisi etua, ellet olisi ko. myyntikojun ohi kävellyt.
Laskeppa Jakkues seuraavasta laskustas, paljon sun puheluhinnat nousee kun tuo 12kk jakso päättyy? Kun Sonera otti ton minimivelotuksen käyttöön...
Todella PERSEESTÄ tommonen, että ensin sitoutetaan 12kk sopimukseen ja sitten nostetaan hintaa ja irti et pääse :mad_old:jaska sanoi:Laskeppa Jakkues seuraavasta laskustas, paljon sun puheluhinnat nousee kun tuo 12kk jakso päättyy? Kun Sonera otti ton minimivelotuksen käyttöön...
Olisitko ollut valmis sitoutumaan 12kk:ksi?burb sanoi:Kerran JYSK:ssä oli niin nätti myyjä että voisin kuvitella saaneeni hyvää asiakaspalvelua. Muistaakseni olin ostamassa sänkyä mutta muuta en tuosta ostosreissusta muistakaan, olin niin sen myyjän lumoissa.
Jos jos ja jos.jaska sanoi:Tuossakaan sinuun ei otettu yhteyttä "wanhana" asiakkaana, vaan tarjottiin uutta liittymää. Mutta kätevästi vaihdettiin muuhun, kun saatiin selville sun liittymän tyyppi.
-> sinulla ei olisi etua, ellet olisi ko. myyntikojun ohi kävellyt.
Eipä kuule voisi vähempää kiinnostaa. Jos vaikutus on merkittävä, niin liittymä vaihtuu heti. Mutta en usko, että soneralla ollaan niin tyhmiä. Ja jos ollaan niin se ei ole minun murhe vaan heidän.jaska sanoi:Laskeppa Jakkues seuraavasta laskustas, paljon sun puheluhinnat nousee kun tuo 12kk jakso päättyy? Kun Sonera otti ton minimivelotuksen käyttöön...
Jep sama täällä, kuten taisin mainitakin jo.Runar ja Kyllikki sanoi:Lisäksi Soneralta on vuosien varrella ainakin kolmasti soitettu asiana se, että heiltä on tullut uusi, edullisempi liittymä ja ovat kysyneet haluanko vaihtaa sellaiseen. Joka kerta olen halunnut.
Mulla ainakin lukee siinä sopimuksessa, että on oikeus irtisanoa aiemminkin jos hintaa nostetaan. Tuo lienee ihan tyypillinen pykälä kyseisenlaisissa sopimuksissa.Mutku sanoi:Todella PERSEESTÄ tommonen, että ensin sitoutetaan 12kk sopimukseen ja sitten nostetaan hintaa ja irti et pääse :mad_old:
PS. En ole Soneran asiakas, mutta ottaa jo ajatuksena moinen KUSETUS päähän
Jostain luin (ei virallinen lähde) jotta noissa tapauksissa hinta nousee vasta 12kk kauden päätteeksi.Runar ja Kyllikki sanoi:Mulla ainakin lukee siinä sopimuksessa, että on oikeus irtisanoa aiemminkin jos hintaa nostetaan. Tuo lienee ihan tyypillinen pykälä kyseisenlaisissa sopimuksissa.
no hyvä!Runar ja Kyllikki sanoi:Mulla ainakin lukee siinä sopimuksessa, että on oikeus irtisanoa aiemminkin jos hintaa nostetaan. Tuo lienee ihan tyypillinen pykälä kyseisenlaisissa sopimuksissa.
Pidän tota hyvin todennäkösenä. Ainakaan mulle ei ole tullut mitään tietoa hinnankorotuksista.jaska sanoi:Jostain luin (ei virallinen lähde) jotta noissa tapauksissa hinta nousee vasta 12kk kauden päätteeksi.
Tyttömyys harvoin riittää mihinkään.Mutku sanoi:no hyvä!
Jotain juttua oli noista tulevista 3G-sopimuksista joista ei irtipääse kuin jollain erikoistodistuksella. Tyttömyyskään ei suoraan riittänyt perusteiksi. Tai jotain...
3G-sopimuksesta pääsee eroon jos hinta nousee, joutuu työttömäksi tai tulee pitkäaikainen sairastuminen tai muu maksukykyä heikentävä juttu.Mutku sanoi:no hyvä!
Jotain juttua oli noista tulevista 3G-sopimuksista joista ei irtipääse kuin jollain erikoistodistuksella. Tyttömyyskään ei suoraan riittänyt perusteiksi. Tai jotain...
.Runar ja Kyllikki sanoi:3G-sopimuksesta pääsee eroon jos hinta nousee, joutuu työttömäksi tai tulee pitkäaikainen sairastuminen tai muu maksukykyä heikentävä juttu.
Tuo avaa myös mun mielestä mahdollisen porsaanreiän. Jos hommaa sellasen puhelinpakettiliittymän Saunikselta ja ens viikolla joutuu työttömäksi, niin sopimuksen voi purkaa. Puhelin kuitenkin siirtyy heti sopimuksen aluksi asiakkaan omaisuudeksi. Sopimuksen päätytyä SIM-lukko on avattava.
Saattaapi kyllä olle, että ne on tollasessa tapauksessa kykeneväisiä kelpottelemaan itsensä irti tosta sim-lukon avaamisesta noin pian, mutta puhelinta ne ei millään logiikalla enää voi saada takaisin koska sen omistusoikeus on siirtynyt jo.
Kytkysopimuksen enimmäispituus on 24 kuukautta. Viestintämarkkinalain 70 §:n mukaan kuluttajalla on jatkossa oikeus tietää liittymän ja puhelimen hinta ilman kytkysopimusta. Lisäksi samojen viestintäpalveluiden on oltava saatavana ilman kytkysopimusta. Sopimuksesta voi vapautua yleisen ylivoimaisen esteen mukaan, eli esimerkiksi työttömyyden tai vakavan sairastumisen vuoksi.
onkos sun puhelut yleensä lyhyitä, vai pitkiä ? Koska lyhyillä puheluilla tuo korotus vaikuttaa jopa sun laskuihinJacques sanoi:Tulipa nyt avattua tuo lasku, joka pari viikkoa sitten tuli.. Myönnän, että olen puhunut höpöjä. Kyse ei suinkaan ollut 3 kuukaudesta vaan 4 ja puolesta. Lasku ajalta 26.11.05 - 12.03.06 on 24,41€. Eli tämä oli minun eka laskuni tuon sopimuksen jälkeen. Niin vaikka se hinta vähän nousisikin tuon 12kk:n jälkeen, niin so what.. tuskinpa se vanhoihin lukemiin nousisi lähellekään. Ja muutoinkin uskoisin, että pitävät minut kyllä tyytyväisenä jatkossakin..
Puhelun aloitusmaksuksi tulee 4,9 senttiä. Sen lisäksi lyhyistä puheluista perittävä vähimmäisliikennemaksu nousee yhdestä sentistä 7,9 senttiin.
Ei jakkeuksen soittoihin kukaan muu vastaa kuin ace sätti-selibaatissaan ja sillonkin niiden jutut on niin huonoja ettei niistä kehtaa laskuttaa pörssiyhtiökään.jaska sanoi:onkos sun puhelut yleensä lyhyitä, vai pitkiä ? Koska lyhyillä puheluilla tuo korotus vaikuttaa jopa sun laskuihin
Riippuu kai mikä on lyhyen puhelun määritelmä?jaska sanoi:onkos sun puhelut yleensä lyhyitä, vai pitkiä ? Koska lyhyillä puheluilla tuo korotus vaikuttaa jopa sun laskuihin
Ja tässä tuli näemmä syykin siihen pieneen puhelinlaskuuni.KnowHow sanoi:Ei jakkeuksen soittoihin kukaan muu vastaa kuin ace sätti-selibaatissaan ja sillonkin niiden jutut on niin huonoja ettei niistä kehtaa laskuttaa pörssiyhtiökään.
Jacques sanoi:Tuon 4,5kk laskun puheluiden osuus on 4,5 euroa, eli euro per kuukausi, joten mulle ois yksi lysti vaikka se jopa tuplaantuisi (mitä ei kuitenkaan tuo minimiveloituskaan aiheuta), sillä puhutaan hyvin pienestä rahasta silloinkin.