Positiivisesti yllättänyttä asiakaspalvelua

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Vaihdoin matkapuhelinoperaattoria viime syksynä. En ole vieläkään saanut yhtään laskua.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
jaska sanoi:
Tuossakaan sinuun ei otettu yhteyttä "wanhana" asiakkaana, vaan tarjottiin uutta liittymää. Mutta kätevästi vaihdettiin muuhun, kun saatiin selville sun liittymän tyyppi.

-> sinulla ei olisi etua, ellet olisi ko. myyntikojun ohi kävellyt.

Laskeppa Jakkues seuraavasta laskustas, paljon sun puheluhinnat nousee kun tuo 12kk jakso päättyy? Kun Sonera otti ton minimivelotuksen käyttöön...
Kyllä Sonera minuun otti alkuvuodesta (tai sit ihan loppuvuodesta) kirjeitse yhteyttä sellaisesta tarjouksesta joka vaati 12 kk:n sitoutumisen. Sen verran piti omaa aktiviteettia harrastaa, että postissa tuli kirjeitse numerosarja, joka piti lähettää tekstiviestinä Soneralle tilauksen vahvistukseksi.

Lisäksi Soneralta on vuosien varrella ainakin kolmasti soitettu asiana se, että heiltä on tullut uusi, edullisempi liittymä ja ovat kysyneet haluanko vaihtaa sellaiseen. Joka kerta olen halunnut.

Tänään muuten soittivat Elisalta, asiana kuulemma Elisan ja Kolumbukset uudet puheaikatarjoukset. En ehtinyt jutella. Käskin soittaa ensi viikolla uudelleen.

Vaikka Sonera tuntuu firmana ja laajakaistapuolella töppäilevänkin, ei mulla henk.koht. ole mitään negatiivista sanottavaa sieltä saamastani palvelusta tai hinnoista. Toistaiseksi.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
jaska sanoi:
Laskeppa Jakkues seuraavasta laskustas, paljon sun puheluhinnat nousee kun tuo 12kk jakso päättyy? Kun Sonera otti ton minimivelotuksen käyttöön...
Todella PERSEESTÄ tommonen, että ensin sitoutetaan 12kk sopimukseen ja sitten nostetaan hintaa ja irti et pääse :mad_old:
PS. En ole Soneran asiakas, mutta ottaa jo ajatuksena moinen KUSETUS päähän

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
burb sanoi:
Kerran JYSK:ssä oli niin nätti myyjä että voisin kuvitella saaneeni hyvää asiakaspalvelua. Muistaakseni olin ostamassa sänkyä mutta muuta en tuosta ostosreissusta muistakaan, olin niin sen myyjän lumoissa.
Olisitko ollut valmis sitoutumaan 12kk:ksi?

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
jaska sanoi:
Tuossakaan sinuun ei otettu yhteyttä "wanhana" asiakkaana, vaan tarjottiin uutta liittymää. Mutta kätevästi vaihdettiin muuhun, kun saatiin selville sun liittymän tyyppi.

-> sinulla ei olisi etua, ellet olisi ko. myyntikojun ohi kävellyt.
Jos jos ja jos.
Näin kuitenkin kävi eikä mun tarvinnut tehdä elettäkään omatoimisesti asian eteen. :tongue:

jaska sanoi:
Eipä kuule voisi vähempää kiinnostaa. Jos vaikutus on merkittävä, niin liittymä vaihtuu heti. Mutta en usko, että soneralla ollaan niin tyhmiä. Ja jos ollaan niin se ei ole minun murhe vaan heidän. :)

Jacques

Sijainti
Helsinki
Runar ja Kyllikki sanoi:
Lisäksi Soneralta on vuosien varrella ainakin kolmasti soitettu asiana se, että heiltä on tullut uusi, edullisempi liittymä ja ovat kysyneet haluanko vaihtaa sellaiseen. Joka kerta olen halunnut.
Jep sama täällä, kuten taisin mainitakin jo. :)

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Mutku sanoi:
Todella PERSEESTÄ tommonen, että ensin sitoutetaan 12kk sopimukseen ja sitten nostetaan hintaa ja irti et pääse :mad_old:
PS. En ole Soneran asiakas, mutta ottaa jo ajatuksena moinen KUSETUS päähän
Mulla ainakin lukee siinä sopimuksessa, että on oikeus irtisanoa aiemminkin jos hintaa nostetaan. Tuo lienee ihan tyypillinen pykälä kyseisenlaisissa sopimuksissa.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mulla ainakin lukee siinä sopimuksessa, että on oikeus irtisanoa aiemminkin jos hintaa nostetaan. Tuo lienee ihan tyypillinen pykälä kyseisenlaisissa sopimuksissa.
Jostain luin (ei virallinen lähde) jotta noissa tapauksissa hinta nousee vasta 12kk kauden päätteeksi.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Runar ja Kyllikki sanoi:
no hyvä!
Jotain juttua oli noista tulevista 3G-sopimuksista joista ei irtipääse kuin jollain erikoistodistuksella. Tyttömyyskään ei suoraan riittänyt perusteiksi. Tai jotain...

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
jaska sanoi:
Jostain luin (ei virallinen lähde) jotta noissa tapauksissa hinta nousee vasta 12kk kauden päätteeksi.
Pidän tota hyvin todennäkösenä. Ainakaan mulle ei ole tullut mitään tietoa hinnankorotuksista.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Mutku sanoi:
no hyvä!
Jotain juttua oli noista tulevista 3G-sopimuksista joista ei irtipääse kuin jollain erikoistodistuksella. Tyttömyyskään ei suoraan riittänyt perusteiksi. Tai jotain...
Tyttömyys harvoin riittää mihinkään.

Eiköhän kaikki sopimukset ole irtisanottavia. Eri juttu on sitten mitkä ovat ehdot.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Tulipa nyt avattua tuo lasku, joka pari viikkoa sitten tuli.. Myönnän, että olen puhunut höpöjä. Kyse ei suinkaan ollut 3 kuukaudesta vaan 4 ja puolesta. Lasku ajalta 26.11.05 - 12.03.06 on 24,41€. Eli tämä oli minun eka laskuni tuon sopimuksen jälkeen. Niin vaikka se hinta vähän nousisikin tuon 12kk:n jälkeen, niin so what.. tuskinpa se vanhoihin lukemiin nousisi lähellekään. Ja muutoinkin uskoisin, että pitävät minut kyllä tyytyväisenä jatkossakin.. :)

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Mutku sanoi:
no hyvä!
3G-sopimuksesta pääsee eroon jos hinta nousee, joutuu työttömäksi tai tulee pitkäaikainen sairastuminen tai muu maksukykyä heikentävä juttu.

Tuo avaa myös mun mielestä mahdollisen porsaanreiän. Jos hommaa sellasen puhelinpakettiliittymän Saunikselta ja ens viikolla joutuu työttömäksi, niin sopimuksen voi purkaa. Puhelin kuitenkin siirtyy heti sopimuksen aluksi asiakkaan omaisuudeksi. Sopimuksen päätytyä SIM-lukko on avattava.
Saattaapi kyllä olle, että ne on tollasessa tapauksessa kykeneväisiä kelpottelemaan itsensä irti tosta sim-lukon avaamisesta noin pian, mutta puhelinta ne ei millään logiikalla enää voi saada takaisin koska sen omistusoikeus on siirtynyt jo.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
3G-sopimuksesta pääsee eroon jos hinta nousee, joutuu työttömäksi tai tulee pitkäaikainen sairastuminen tai muu maksukykyä heikentävä juttu.

Tuo avaa myös mun mielestä mahdollisen porsaanreiän. Jos hommaa sellasen puhelinpakettiliittymän Saunikselta ja ens viikolla joutuu työttömäksi, niin sopimuksen voi purkaa. Puhelin kuitenkin siirtyy heti sopimuksen aluksi asiakkaan omaisuudeksi. Sopimuksen päätytyä SIM-lukko on avattava.
Saattaapi kyllä olle, että ne on tollasessa tapauksessa kykeneväisiä kelpottelemaan itsensä irti tosta sim-lukon avaamisesta noin pian, mutta puhelinta ne ei millään logiikalla enää voi saada takaisin koska sen omistusoikeus on siirtynyt jo.
.
Kytkysopimuksen enimmäispituus on 24 kuukautta. Viestintämarkkinalain 70 §:n mukaan kuluttajalla on jatkossa oikeus tietää liittymän ja puhelimen hinta ilman kytkysopimusta. Lisäksi samojen viestintäpalveluiden on oltava saatavana ilman kytkysopimusta. Sopimuksesta voi vapautua yleisen ylivoimaisen esteen mukaan, eli esimerkiksi työttömyyden tai vakavan sairastumisen vuoksi.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Jacques sanoi:
Tulipa nyt avattua tuo lasku, joka pari viikkoa sitten tuli.. Myönnän, että olen puhunut höpöjä. Kyse ei suinkaan ollut 3 kuukaudesta vaan 4 ja puolesta. Lasku ajalta 26.11.05 - 12.03.06 on 24,41€. Eli tämä oli minun eka laskuni tuon sopimuksen jälkeen. Niin vaikka se hinta vähän nousisikin tuon 12kk:n jälkeen, niin so what.. tuskinpa se vanhoihin lukemiin nousisi lähellekään. Ja muutoinkin uskoisin, että pitävät minut kyllä tyytyväisenä jatkossakin.. :)
onkos sun puhelut yleensä lyhyitä, vai pitkiä ? Koska lyhyillä puheluilla tuo korotus vaikuttaa jopa sun laskuihin :rolleyes:

Digitodaysta:
Puhelun aloitusmaksuksi tulee 4,9 senttiä. Sen lisäksi lyhyistä puheluista perittävä vähimmäisliikennemaksu nousee yhdestä sentistä 7,9 senttiin.

Knoukka

Well-known member
jaska sanoi:
onkos sun puhelut yleensä lyhyitä, vai pitkiä ? Koska lyhyillä puheluilla tuo korotus vaikuttaa jopa sun laskuihin :rolleyes:
Ei jakkeuksen soittoihin kukaan muu vastaa kuin ace sätti-selibaatissaan ja sillonkin niiden jutut on niin huonoja ettei niistä kehtaa laskuttaa pörssiyhtiökään.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Nyt kun päästiin puhelimiin ja laskuihin, niin kuten Jaska mainitsikin toisaalla jo, ihan käsittämätön tuo Soneran julkistama Parempi päivä-liittymä+kännykkäsysteemi kun vertaa muihin.

Puhelut on ihan normaalin hintaisia. Puhelimet on maksullisia kaikki ja hintaa puhelimelle tulee niin, että esim. N70:n hinnaksi tulee n. 560 euroa. Siinä ei ole mitään etua mun nykyiseen liittymään verrattuna. Puhelimia saa osamaksulla muualtakin jos joku sellasta rahotusvaihtoehtoa tarttee.

Elisan ja varsinkin Sauniksen paketit on täysin eri luokkaa. Niistä saa ihan selkeetä rahallista etua nykytilanteeseen nähden jos puhelinlasku vaan on (mun laskelmien mukaan) sellaset 30 eurosta alkaen/kk. 30 eurolla tuo menee vielä aika tasoihin nykysen kanssa, mutta jos on 50 euroa laskut, niin esim. Sauniksen etu on ihan saakelinmoinen rahassa mitattuna. Elisallakin on, mutta ei niin iso kuin Sauniksella.

Huonona puolena itseeni ajatellen tuossa on se, että Navicoret on nykyisin simiin sidottuja, ja Sauniksen puhelimet SIM-lukittuja joten Navicore saapi olla tuossa 6600:ssa sitten jos/kun tollasen paketin hommaan Saunikselta tai Elisalta. Toinen puhelin puhumiseen, toinen navigointiin.

Jacques

Sijainti
Helsinki
jaska sanoi:
Riippuu kai mikä on lyhyen puhelun määritelmä?
Soitan itse hyvin harvoin. Niin harvoin, että sillä korotuksella ei oikeasti ole merkitystä. Ja silloin kuin soitan, niin kyllä se yleensä tovin kestää. Joskus lyhyt joskus pitkä. Mutta jos mulla on jollekin henkilölle lyhyt asia niin lähetän tekstiviestin.

Tuon 4,5kk laskun puheluiden osuus on 4,5 euroa, eli euro per kuukausi, joten mulle ois yksi lysti vaikka se jopa tuplaantuisi (mitä ei kuitenkaan tuo minimiveloituskaan aiheuta), sillä puhutaan hyvin pienestä rahasta silloinkin.

Jacques

Sijainti
Helsinki
KnowHow sanoi:
Ei jakkeuksen soittoihin kukaan muu vastaa kuin ace sätti-selibaatissaan ja sillonkin niiden jutut on niin huonoja ettei niistä kehtaa laskuttaa pörssiyhtiökään.
Ja tässä tuli näemmä syykin siihen pieneen puhelinlaskuuni. :(

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Jacques sanoi:
Tuon 4,5kk laskun puheluiden osuus on 4,5 euroa, eli euro per kuukausi, joten mulle ois yksi lysti vaikka se jopa tuplaantuisi (mitä ei kuitenkaan tuo minimiveloituskaan aiheuta), sillä puhutaan hyvin pienestä rahasta silloinkin.

Voihan sen noinkin laskea :D