Presidentti 2006, kierros 2

Toisella kierroksella äänestän

• Numero 3:sta Sauli Niinistöä

Äänet: 91 71,7%
  • Numero 9:ä Tarja Halosta

Äänet: 36 28,3%

• Äänestäjiä yhteensä
    127

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Moe Szyslak sanoi:
Kumpi oli parempi? Rehellinen vastaus, kii-iitooosss! :eek:
Itse katsoin reilut puolet. Eniten jäi mieleen, että Tervolla oli hirveä tarve olla äänessä :D Sitten käänsin kakkoselle rallille - ja olikin mielenkiintoisempi.
Ainakin Halosen "stailaus" oli parempi kuin jossain vaalitenteissä jossa oli aika kulahtaneen näköinen.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Moe Szyslak sanoi:
Katsoitko Uutisvuodon?

Kumpi oli parempi? Rehellinen vastaus, kii-iitooosss! :eek:
Tawja oli jonkinverran parempi tossa ohjelmassa, muuten se sitten onkin kehnompi kaikin puolin.

Observer

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Emmä siitä huolimatta tänne postaile mitään lapsellisia paskalinkkejä kuten sinä. :nope:

Että on varaa jäkättää. :p

Kasvaisit jo sinäkin iso mies. :rolleyes:
Se *yksi* linkkikö sinua riepoo? Mitäs minä sanoin. :rolleyes: Ja edelleen mitä paskaa siinä linkissä oli? Käsittääkseni pelkkiä faktoja vaikka muutamia epäolennaisuuksia olikin laitettu mukaan.

Törni

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Ei ne muuta osaa. :nope:
Tollasia ne Niinistön 'kannattajat' on kaikki. Ihan jokainen. :D ;) (Ei ole oikeesti, vaan nämä on nää muutamat häiriköt, joiden kivesten laskeutumista odotetaan kuin työttömyyden loppumista) :ahem:

Muakin täällä syytetään vaikka mistä, mutta olen ihan systemaattisesti ottanut sen linjan etten aloita mitään paskaa,
Ja osaat muutenkin noudattaa mallikelpoisesti foorumin sääntöjä. Kommentoit reilusti itse topiikin otsikon mukaista aihetta, etkä arvostele muita kirjoittajia, etkä kehu itseäsi :D

Mäcci

Well-known member
Törni sanoi:
Ja osaat muutenkin noudattaa mallikelpoisesti foorumin sääntöjä. Kommentoit reilusti itse topiikin otsikon mukaista aihetta, etkä arvostele muita kirjoittajia, etkä kehu itseäsi :D
:D Propsit kahelle edelliselle postaukselle,

Muistaakseni joillaki foorumeilla missä tiukemmat säännöt saa varotusta tai lyhyttä bannia jo siitä jos yrittää itse leikkiä moderaattoria ja arvostella toisten postauksista mikä on hyväksyttävää ja mikä ei. Sitä varten on modet joilla valtuudet.

Hyssyttelystä asiaan; oli ihan mielenkiintonen linkki Halosesta, ekan kerran luin.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Törni sanoi:
Kuten totesin, presidentti-toikissa olen aina ollut se vastaava puoli provokaatioihin. Tiukka linja. :thumbup:

Itsensä kehuminen ei liene kiellettyä. :eek:

Varoituksenkin olen saanut kun postailin Muu urheilu-puolelle otsikon ohi ja sitten menin erehdyksissä vittuilemaan RK-62lle kun en tiennyt että se oli mode. :D

Barco:[

Well-known member
Gallup-tulokset, jotka ennakoivat vain vähän päälle 50 % kannatusta Haloselle ovat kyllä hämmästyttäviä ja huolestuttavia. Halosesta ei enää voi missään tapauksessa puhua suosittuna presidenttinä. Istuvan presidentin pitäisi voittaa vaalit selvästi, varsinkin jos vastaehdokas ei ole erityisen pidetty. Eikä Niinistö ole suosittu: 25 % ensimmäisellä kierroksella ei ole mitenkään ihmeellinen tulos. Se miten Halonen onnistui saamaan vain murto-osan Vanhaselta ja pieniltä vapautuneista äänistä, kertoo karua kieltä siitä, että Halosen anti-bandwagonilla alkaa olla näköä ja kokoa.

Demarit tuskin näitä(kään) vaaleja häviävät, mutta ilmassa alkaa olla huolestuttavia merkkejä. Demarit ovat vuosikymmenten saatossa ulottaneet sosialistiset lonkeronsa yhteiskunnan jokaiseen kerrokseen ja SAK-SDP-akseli on ylivoimaisesti merkittävin poliittinen vaikuttaja yhteiskunnassa. Nämä vaalit saattavat kertoa muutoksesta: onko sittenkin niin, ettei enää demarien puoluekirjalla pääsekään kuka tahansa ihan mihin tahansa virkaan? Tarvitseeko henkilön olla myös pätevä?

Tämä kielii suuresta muutoksesta yhteiskunnassamme: SAK:n vaikutus tulee pienenemään, kun teollisuuden merkitys työllistäjänä pienenee entisestään palvelualan kasvattaessa. SDP:n jäsenten keski-ikä kasvaa vuosi vuodelta ja alkaa lähestyä kohta 70 rajaa. Nuoret näkevät ennen kaikkea kokoomuksen omakseen huomattavasti useammin. Nuoriso haluaa ottaa vastuuta itsestään, eikä dumpata sitä yhteiskunnalle.

Punanuttujen ongelma on aina ollut lyhytnäköisyys. Vastakkainasettelun lietsonta on huonoin mahdollinen idea tässä vaiheessa. Niillä voitetaan nämä vaalit ja ehkä vielä seuraavatkin. Mutta pitkällä tähtäimellä se on tuhoon tuomittua.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Barco:[ sanoi:
Nuoret näkevät ennen kaikkea kokoomuksen omakseen huomattavasti useammin. Nuoriso haluaa ottaa vastuuta itsestään, eikä dumpata sitä yhteiskunnalle.
Minä näen asian niinpäin, että aktiivinen nuorisojoukko ei halua kantaa vastuuta heikompiosaisista.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Sam sanoi:
Minä näen asian niinpäin, että aktiivinen nuorisojoukko ei halua kantaa vastuuta heikompiosaisista.
Ihan noin muutenkin suomalaisia vaivaa välinpitämättömyys. Jos kadulla murjotaan jotain kuonoon, niin ei siihen enää nykyään kukaan mene väliin. :nope:

Ihan samalla tavalla on tyypillistä ajatella vain omaa etua, mitäs siitä jos toisilla menee vähän heikommin. :(

Semmonen talvisodan-henki on suomalaisista kadonnut. :nope:

Ja se siitä presidentti-keskustelusta :rolleyes:

sooda

Alan Parsa
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Tarvitseeko henkilön olla myös pätevä?

Punanuttujen ongelma on aina ollut lyhytnäköisyys. Vastakkainasettelun lietsonta on huonoin mahdollinen idea tässä vaiheessa. Niillä voitetaan nämä vaalit ja ehkä vielä seuraavatkin. Mutta pitkällä tähtäimellä se on tuhoon tuomittua.
Sinähän vastakkainasettelua juuri lietsot! Kyllä porvarin nälöala on paljon paljon lyhyempi kuin esim keskivertokansalaisen. Akkiä lompsa täyteen. Aivan kuten nauramillamme ryssillä.

mn97

Banned
Keskustelu on taas kääntymässä väärille urille. Olemme äänestämässä presidenttiä, emme ihmistä, joka huolehtii vanhuksista/köyhistä.

Yksinkertainen kysymys. Tarja Halosen aikana vähäosaisten toimettomuus on vain lisääntynyt. Miten joku voi perustella Tarja Halosta presidentiksi sillä, että hän on humaani ja ottaa huomioon vähävaraisetkin? Tarja Halonen oli itse allekirjoittamassa lakia varallisuusveron poistosta. Köyhien asialla niminen puolue antaa tukensa Niinistölle.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2006/01/420021

Viimeksi muokattu:

Törni

Well-known member
Gallup-tulokset, jotka ennakoivat vain vähän päälle 50 % kannatusta Haloselle ovat kyllä hämmästyttäviä ja huolestuttavia. Halosesta ei enää voi missään tapauksessa puhua suosittuna presidenttinä. Istuvan presidentin pitäisi voittaa vaalit selvästi, varsinkin jos vastaehdokas ei ole erityisen pidetty. Eikä Niinistö ole suosittu: 25 % ensimmäisellä kierroksella ei ole mitenkään ihmeellinen tulos. Se miten Halonen onnistui saamaan vain murto-osan Vanhaselta ja pieniltä vapautuneista äänistä, kertoo karua kieltä siitä, että Halosen anti-bandwagonilla alkaa olla näköä ja kokoa.
Kyllä tässä piilee syvä viisaus. Halosen kannatus on pudonnut todella dramaattisesti. Ensimmäisen kierroksen jälkeen vielä paukuteltiin henkesleitä; ääniähän nyt on kuitenkin enemmän kuin pahimmilla haastajilla yhteensä. Nyt alkavat vitsit olla vähissä ja Halonen nyplää käsilaukkuaan vaalitenteissä entistä kiihkeämmin ja naama nykii sinne sun tänne.

Harmi että tämä vaihe ei kestä kahta viikkoa kauempaa. Kaikista hitaimmat hämäläiset eivät ikävä kyllä ehdi järkiintyä näin lyhyessä ajassa :p

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Sam sanoi:
Minä taas näen sen niin, että nuoret ymmärtävät, että pelkkä halu ei riitä, jos ei ole pelimerkkejä, joilla kannetaan vastuuta heikko-osaisista. Tylyä, mutta totta.

Knoukka

Well-known member
mn97 sanoi:
Köyhien asialla niminen puolue antaa tukensa Niinistölle.
No nyt se on köyhäkin oikeassa kun Niinistöä tukee. :D

Yksinkertaisesti ajatellen se on niin, että Halosen virheet maksetaan lompakosta ja Niinistön virheet hyvinvoinnista.

Tokihan se ahneen kiipijän sielua riipii jos kaikesta mahdollisesta mammonasta jää paitsi. Kauhiaa sellainen.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
jaska sanoi:
Niin, "Työväen presidentti" puolustaa työntekemistä ... loogista.
Entäpä sairaita, työttömiä ym. Pitäisikö palata siihen, että omaiset hoitavat vanhukset ja sairaat, jolloin yhteiskunnan ei tarvitse anonyymisti kantaa huolta moisesta. Eihän nykyiset nuoret viisaat bisnestä tekevät voi kohdata tulevaisuudessa vastoinkäymisiä, joista ei voi joko a) itse selvitä tai b) oman maallisen mammonan avulla selvitä...

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Haloselta erinomainen suoritus uutisvuodossa. Että ei tuo nyt aivan menestymätön ole ollut näiden kuuden aikana (=löytyyhän niitä saavutuksia)...ja tuo populistinen "köyhien asialla" oleminen...tuohan sekin tulosta. (=saavutus nro 2) Nähty tällä voorumillakin.

Toivotaan tiukkaa kisaa. :)