Presidentti 2006, kierros 2

Toisella kierroksella äänestän

• Numero 3:sta Sauli Niinistöä

Äänet: 91 71,7%
  • Numero 9:ä Tarja Halosta

Äänet: 36 28,3%

• Äänestäjiä yhteensä
    127

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
patriot sanoi:
Onnitteluni Tarja Haloselle! Kansa on puhunut. Onnitteluni myös Samille ja Moelle.
Mulla ei ole mitään tekemistä Tarjan menestykseen, paitsi yksi ääni ekalla ja tokalla kierroksella. :eek:

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Mutku sanoi:
Aamutv:ssä olipa katkeraa Eeron puheet. Ihan kuin olisi ollut "hävinnyt" :D Kritisoi voimakkaasti että Kokoomus ja Keskusta olivat tehneet kassakaappisopimuksen jo ennenkuin puolueiden ehdokaat olivat selvillä ja heittipä jo kommentin: "että eihän sitä tiedä mietä siellä sopimuksessa lukee eduskuntavaaleista". :nope:
Katainen oikaisi luulot ja muistutteli Vasemmistoliitosta.
Juupa juu sanoi rengit.. Eikö se Vanhanen viimeksi eilen koittanut tuoda esille, että ei tuo sopimus mikään piilossa tehty ollut vaan selvästi julkisuuteen toivat. Jostain syystä tälle tietylle taholle ei tunnu menevän mikään asia kovin helpolla perille. Tai sitten kyse on omia tarkoituksia pönkittävä tarkoituksella tehty väärinymmärtely. Vähänkin kun ei joku juttu miellytä, niin alkaa sama kuvio..

Mutku sanoi:
Halonen itsekin sanoi jotain siihen suuntaan, että kun kansa nyt näyttäisi haluavan arvojohtajuutta niin ehkä hänkin uskaltaa jatkossa ottaa vähän rohkeammin kantaa. HALOO!?!?! kuus vuotta siihen menikin :nope:
:). Toivoa sopii. Tosin pelkään, että arvojohtaja Halonen johtaa Suomea vähän toiseen suuntaan kuin mitä ehkä pitäisi tällä hetkellä ja tulevina vuosina pitäisi. Hyysäämiseen varmaankin lisääntyy; ihmetellään, että kun ei ihmisten ahdinkoja saada ratkottua. Tuohan vaatii yleensä pohjimmiltaan verotuloja, joilla kansalaisista huolehtia, ja kun Halosen ajatusmaailma puhuu rikastumista vastaan, niin tämä nyt kovin hyvältä näytä. Tasapäistäminen ja ihmettely jatkunee.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Mutku sanoi:
MTV3 Aamutv:ssä olipa katkeraa Eeron puheet. Ihan kuin olisi ollut "hävinnyt" :D Kritisoi voimakkaasti että Kokoomus ja Keskusta olivat tehneet kassakaappisopimuksen jo ennenkuin puolueiden ehdokaat olivat selvillä ja heittipä jo kommentin: "että eihän sitä tiedä mietä siellä sopimuksessa lukee eduskuntavaaleista". :nope:
Katainen oikaisi luulot ja muistutteli Vasemmistoliitosta.
Ylen Aamutv:ssä Heinäluoma syyttää Zysko...a että on kietänyt maakuntia pauhaamassa porvarihallituksesta ja sitten oli jossain Keskusta ja Kokoomus jo julistanut, että ei hallituksen muodostamiseen tarvita suurinta vaan sen voi muodostaa 2&3:nen.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Sam sanoi:
Tarkennetaan vielä aiempaa kommenttiani. Olen myös sitä mieltä että sen mitä presidentillä on vaikutusta, niin Halosella lienee parempi mahdollisuus välttyä ennakkoon hankalista tilanteista kuin Niinistöllä.
En jaksa uskoa, että hankala tilanne mihin Suomi voi mahdollisesti joutua, johtuisi presidentistä tai Suomen toiminnasta, oli presidenttinä kuka hyvänsä.

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Tuon perusteella, mitä Heinäluoman touhuja on katsellut hänen ollessa puheenjohtajana, niin minulle hän näyttäytyy jonkinlaisena kvartaalipoliitikkona. Pikkupoliitikkona, joka yrittää kerätä joka paikasta lyhyen tähtäimen irtopisteitä, mutta jolla ei ole mitään pidemmän ajan ajatuksia. Lukuunottamatta niitä mitäänsanomattomia ja itsestäänselviä latteuksia, joita hän kirjoitti ainakin Hesarin sunnuntaisivujen debattiosastolle jokin aika sitten.

No, eihän tämä välttämättä tähän toikkiin olisi kuulunutkaan.

HÖYNÄ

Well-known member
Sijainti
Bunkerland
Formulanomi sanoi:
Minä luin, mutta itse et tainut lukea. :D
Originally Posted by Rusina
Onneksi pressalla ei ole niin paljoa valtaa; jos Halosen linjaukset esim. talouden osalta ovat olleet peräti idioottimaisia, kaikella kunnioituksella..luodaan ensiksi lisää ongelmaa jotta voidaan korjata ongelmaa tyyliin

Jospa lukisit tästä uudestaan. Ja yrittäisit ymmärtää. :ahem:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Micael sanoi:
Täytyy myöntää, että olen hieman pettynyt vaalien tulokseen. Ei siksi, että Niinistö sai hyvän tuloksen, vaan siksi, että äänet eivät aivan riittäneet Niinistön valintaan. Niinistö sai varsinaisena vaalipäivänä enemmän ääniä mutta loppukiri ei aivan riittänyt. Niinistölle vilpittömät onnittelut hyvästä tuloksesta ja varsinaisen vaalipäivän voitosta.

AY-liikkeelle piiiiiiitkä miinus vastustajan mollaamisesta ja jäsenistön agiteeraamisesta oman suosikkinsa taakse. Mielestäni AY -liikkeen tulee olla ainakin presidentinvaalissa puolueeton, onhan presidentinkin oltava puolueeton ja koko kansan presidentti, näin ei vaan ikävä kyllä nyt ole. Jos nyt oikeen rumasti sanon, niin toteanpahan vaan, että Halonen on AY -liikkeen talutusnuorassa ja se on erittäin arveluttavaa, mitä tulee luottamukseen sekä AY -liikettä että presidenttiä kohtaan.
No tosta AY-liikkeestä, niin ei se aktivoitunut kun vasta lopussa kun toiselta puolelta alkoi tulla aika paljon paskalinkkiä ja valeita joilla yritettiin horjuttaa Halosen asemaa. Noin paljon paskaa mitä näissä vaaleissa on linkitetty ja postattu, ei ole ollut ikinä. :nope: Mullakin postiloota täynnä noita.

Äänestyskäyttäytymistä näköjään kukaan ei osaa tulkita. Joku sanoo että Niinistö otti kiriä vaalipäivänä, tai jos olis mahdollisuus äänestää vaalipäivänä, niin Nipa olis voittanut. HALOO! :eek: Eikö ne jotka äänestää ennakkoon ole niitä jotka on varmoja kannastaan? Älytöntä spekuloida loppukireillä yms. kun kyse lienee ihan vaan normaalista äänestyksestä + jokunen epävarma, joka päättää sitten vasta äänestyspäivänä ketä äänestää. Tai joillekin on pakkomielle äänestää vaalipäivänä. (Toisilla taas pakkomielle äänestää ennakkoon :D )

Se että, MäkMaik, äänestit kolomosta hämmästytti kyllä mua hieman. Olihan juuri tuo porvarillinen taho se joka ajoi esim. täällä Kuopiossa noita kouluja alas nopeutetulla aikataululla. :nope: Vai onko se pitkälti sitä että on siellä opettajanhuoneessa epämuodikasta olla tolla toisella puolella. :eek: Itsehän olen ammattini puolesta koko ajan kiipelissä kun myyntimiehistä ei juuri muita löydy kuin porvareita äänestäviä. :D Eipä siinä mitään, on mukava keskustella ja käydä arvokeskustelua. ;) 'No juu, onhan se noinkin, mutta....' tulee yleensä loppukaneettina. Kun on porvarillisessa ammatissa, niin pitää perkele sitten vissiin äänestääkin niitä. :rolleyes:

Mutta se siitä, ketään en pyytänyt Tarjaa äänestämään. Enkä vissiin ketään tolloksi haukkunut, joka kolmosen tuhersi. Sitä vastoin varsinkin tällä forumilla minua ja muita ysiä äänestäneitä pidettiin tyhmänä mielipiteeni takia. :thumbup:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Moe Szyslak sanoi:
Kun on porvarillisessa ammatissa, niin pitää perkele sitten vissiin äänestääkin niitä. :rolleyes:

Mutta se siitä, ketään en pyytänyt Tarjaa äänestämään. Enkä vissiin ketään tolloksi haukkunut, joka kolmosen tuhersi. Sitä vastoin varsinkin tällä forumilla minua ja muita ysiä äänestäneitä pidettiin tyhmänä mielipiteeni takia. :thumbup:
Samaa settiä täältä, vaikka läheisimmät työkaverit piirsivätkin ysin. Aamulla kuului aika katkeraa kitinää kahviosta. En ole halunnut työpaikalla puuttua politiikkaan mitenkään.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Sam sanoi:
Samaa settiä täältä, vaikka läheisimmät työkaverit piirsivätkin ysin. Aamulla kuului aika katkeraa kitinää kahviosta. En ole halunnut työpaikalla puuttua politiikkaan mitenkään.
Oishan se järkytys kun uudenajanteknologian guru äänestäis vasemmistolaista. :eek!: :ahem:

Vähän sama kuin sijoittajaguru tekis niin. :eek:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
HÖYNÄ sanoi:
Originally Posted by Rusina
Onneksi pressalla ei ole niin paljoa valtaa; jos Halosen linjaukset esim. talouden osalta ovat olleet peräti idioottimaisia, kaikella kunnioituksella..luodaan ensiksi lisää ongelmaa jotta voidaan korjata ongelmaa tyyliin

Jospa lukisit tästä uudestaan. Ja yrittäisit ymmärtää. :ahem:
Oleellinen kohta boldattuna.

Toimii niin talousasioissa kuin ulkopolitiikan suhteen.
Moe:
No tosta AY-liikkeestä, niin ei se aktivoitunut kun vasta lopussa kun toiselta puolelta alkoi tulla aika paljon paskalinkkiä ja valeita joilla yritettiin horjuttaa Halosen asemaa. Noin paljon paskaa mitä näissä vaaleissa on linkitetty ja postattu, ei ole ollut ikinä. Mullakin postiloota täynnä noita.
Joo. Onko viisasta heitellä tollaisia ajatuksia ? Siis tyyliin: Lokaa, jos sinutkin loataan. Eikös Halosen kannattajien pitäisi olla yhtä viisaita ja hyvä sydämmisiä kuin itse pääpiru ?

Niin ja oleellinen asia tässä on se, että niitä paskalinkkejä ja muita törkeyksiä ei voida suoraan osoittaa Niinistön kannattajiin vrt. SAK:n paskapuheet + demaripamppujen parjaukset. Ugh!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Formulanomi sanoi:
Niin ja oleellinen asia tässä on se, että niitä paskalinkkejä ja muita törkeyksiä ei voida suoraan osoittaa Niinistön kannattajiin vrt. SAK:n paskapuheet + demaripamppujen parjaukset. Ugh!
Totta, tosin oli se lähtenyt kokoomus kansanedustajalta/-jilta aika nopeasti jakeluun. Sitten niitä pyydetään jossain blogeissa anteeksi, kun vahinko on jo tehty. :rolleyes:

Ja ne jotka niitä linkitteli esim. täällä, varmasti kuuluvat Niinistön kannattajiin. Virallista statusta heillä tuskin tuossa kampanjassa on. Tai ei tiiä. :D

Se että SAK lopussa ärhenteli oli myös kaivettu taitavasti Niinistön kampanjatoimistolta. Puhutaan vastakkainasettelun lopettamisesta, mutta itse koko ajan jaksetaan jauhaa että toi on vasemmiston edustaja tai ammattiliittojen edustaja. Sitä saa mitä tilaa, lopuksi, näköjään. :thumbup:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Moe Szyslak sanoi:
Totta, tosin oli se lähtenyt kokoomus kansanedustajalta/-jilta aika nopeasti jakeluun. Sitten niitä pyydetään jossain blogeissa anteeksi, kun vahinko on jo tehty. :rolleyes:
Onko näin ? Lähde ?

Vesku

Maatalousneuvos
Moe Szyslak sanoi:
Se että, MäkMaik, äänestit kolomosta hämmästytti kyllä mua hieman. Olihan juuri tuo porvarillinen taho se joka ajoi esim. täällä Kuopiossa noita kouluja alas nopeutetulla aikataululla.
Taisin jonkun postauksen viime viikolla tänne laittaa, että eipä taida vaikuttaa siellä Kuopiossa ei täällä korvessa koulujen lakkauttamiseen, kuka ( tai tässä tapauksessa kumpi ) on pressana. Ja moneen muuhunkaan tavan tallaajan asiaan.
Tai no! Näin "sijoitusguruna" pitänee tuumata: Tämä nykyinenkin oli allekirjoittamassa lakia varallisuusveron poistosta... :D :tongue: "Laariin sataa"!!

Vaalit meni ja seuraavat tulee! Karavaani kulkee ja rakkikoirat haukkuu! :cool:

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Formulanomi sanoi:
Onko näin ? Lähde ?
Jommassa kummassa Iltapäivälehdessä heti seuraavana päivänä. Myös tämän naiskansanedustajan haastettelu ja 'pahoittelut' oli siinä.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Moe Szyslak sanoi:
Jommassa kummassa Iltapäivälehdessä heti seuraavana päivänä. Myös tämän naiskansanedustajan haastettelu ja 'pahoittelut' oli siinä.
JUST AIKA EPÄMÄÄR'ÄINEN LÄHDE NYT KYLLÄ. PITÄISIKÖ MUN MUKA LUKEA KAIKKI MAHDOLLISET LEHDET JA KATSOA KAIKKI TV-TENTIT. :mad_old:

;)

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Vesku sanoi:
Taisin jonkun postauksen viime viikolla tänne laittaa, että eipä taida vaikuttaa siellä Kuopiossa ei täällä korvessa koulujen lakkauttamiseen, kuka ( tai tässä tapauksessa kumpi ) on pressana. Ja moneen muuhunkaan tavan tallaajan asiaan.
Tai no! Näin "sijoitusguruna" pitänee tuumata: Tämä nykyinenkin oli allekirjoittamassa lakia varallisuusveron poistosta... :D :tongue: "Laariin sataa"!! :cool:
Ei siitä ollutkaan kysymys, vaan arvoista mitä kukin taho arvostaa. Jos joku jengi yrittää viedä multa duunit, niin tuskin mä niitä äänestän. ;)

Noi herjat ja kielet ja muut provot mä jätän nyt kommentoimatta, kun et ollut ihan tilanteen 'tasalla' mitä mä tolla postauksella tarkoitin.

Toivottavasti selvensin.

Eli jos joku taho rupee lopettamaan sulta duuneja, niin tuskin sä niitä enää sen jälkeen äänestät. :thumbup: (tai olet tuskin koskaan edes äänestänyt) :D

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Formulanomi sanoi:
JUST AIKA EPÄMÄÄR'ÄINEN LÄHDE NYT KYLLÄ. PITÄISIKÖ MUN MUKA LUKEA KAIKKI MAHDOLLISET LEHDET JA KATSOA KAIKKI TV-TENTIT. :mad_old:

;)
Kyllä!

Katso munkin puolesta kun jätin ne väliin. :eek: