Presidentti 2006, kierros 2

Toisella kierroksella äänestän

• Numero 3:sta Sauli Niinistöä

Äänet: 91 71,7%
  • Numero 9:ä Tarja Halosta

Äänet: 36 28,3%

• Äänestäjiä yhteensä
    127

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Omaan äänestyskäyttäytymiseeni ei vaikuta openhuoneen puheet eikä se, kenen takana ovat. Äänestykseeni vaikuttaa vain ja ainoastaan oma mielipiteeni ja se, että tällä kertaa jäljellä olevista ehdokkaista Niinistö on ajatusmaailmaltaan huomattavasti minua lähempänä kuin Halonen.

Tämä Moelle, ja muillekin, tiedoksi.

Vesku

Maatalousneuvos
Moe Szyslak sanoi:
Noi herjat ja kielet ja muut provot mä jätän nyt kommentoimatta, kun et ollut ihan tilanteen 'tasalla' mitä mä tolla postauksella tarkoitin.
Minä kun olen niin huono provoamaan :jaska: :p

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Formulanomi sanoi:
Katoin juuri kaikki tv-tentit uusintoina dvd:ltä. Lehtien lukemisenkin olen aloittanut.
Sen verran voin auttaa, että olin Juvan Shellillä, kun ostin ja luin tuon lehden :eek:

Vesku

Maatalousneuvos
Moe Szyslak sanoi:
Vesku äänestää Minna Lintosta! :eek!:

Varma? :doubtful: tieto. :eek:
Nyt alat sekoilla jo kunnolla! :nope:

Ei ole mahdollista? :doubtful:
Mistä Etelä_Hämeestä ( forssasta taitaa olla)....

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Micael sanoi:
Omaan äänestyskäyttäytymiseeni ei vaikuta openhuoneen puheet eikä se, kenen takana ovat. Äänestykseeni vaikuttaa vain ja ainoastaan oma mielipiteeni ja se, että tällä kertaa jäljellä olevista ehdokkaista Niinistö on ajatusmaailmaltaan huomattavasti minua lähempänä kuin Halonen.

Tämä Moelle, ja muillekin, tiedoksi.
Juu, ja siksi koska arvostan ihmisten OMAA mielipidettä, en lähtenyt NEUVOMAAN ketään. :thumbup:

Ja kuten sanottua niin se silta rakennetaan paikallisten porvareiden päätöksellä kuitenkin. Ja kouluja lakkautetaan. Ei siihen resitentti mitään voi. Paikallistasolla voi sitten 'kiittää' ens kunnallisvaaleissa. :thumbup:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Vesku sanoi:
Nyt alat sekoilla jo kunnolla! :nope:

Ei ole mahdollista? :doubtful:
Mistä Etelä_Hämeestä ( forssasta taitaa olla)....
Kyllä tais olla joku 'kuiskaaja' joka pisti Lintosen hommiin. :nope:

PS. se oli huumoria tuo aikaisempi väite.

Viimeksi muokattu:

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Moe Szyslak sanoi:
Juu, ja siksi koska arvostan ihmisten OMAA mielipidettä, en lähtenyt NEUVOMAAN ketään. :thumbup:

Ja kuten sanottua niin se silta rakennetaan paikallisten porvareiden päätöksellä kuitenkin. Ja kouluja lakkautetaan. Ei siihen resitentti mitään voi. Paikallistasolla voi sitten 'kiittää' ens kunnallisvaaleissa. :thumbup:
Niinpä. Pressahan ei vaikuta kunnallisessa päätöksenteossa vaan siellä on eri tyypit, jotka ajaa vaan omaa etuaan.

Vesku

Maatalousneuvos
Moe Szyslak sanoi:
Kyllä tais olla joku 'kuiskaaja' joka pisti Lintosen hommiin. :nope:
:confused: Pressavaalit, Lintonen, "kuiskaaja" ja minun äänestyskäyttäytyminen? Niuvanniemeen tiesi kohta taitaa viedä....
Selvennä nyt tätäkin?
EDIT: Vai huumoria..... :dunno: :yuck: :(

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Vesku sanoi:
:confused: Pressavaalit, Lintonen, "kuiskaaja" ja minun äänestyskäyttäytyminen? Niuvanniemeen tiesi kohta taitaa viedä....
Selvennä nyt tätäkin?
EDIT: Vai huumoria..... :dunno: :yuck: :(
Vesku on ihan sekasin. :D

Vesku

Maatalousneuvos
Moe Szyslak sanoi:
Vesku on ihan sekasin. :D
Niin olen, sinun "huumoria" en nyt ymmärätänyt ollenkaan (asiatoikissa) ja muutenkin nuppi turvoksissa tuosta erään tilan kirjanpidon / lainaluettelon teosta. :mad:
Nyt lähden oikeisiin töihin pariksi tunniksi! :thumbup:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Vesku sanoi:
Niin olen, sinun "huumoria" en nyt ymmärätänyt ollenkaan (asiatoikissa) ja muutenkin nuppi turvoksissa tuosta erään tilan kirjanpidon / lainaluettelon teosta. :mad:
Nyt lähden oikeisiin töihin pariksi tunniksi! :thumbup:
Oikein. Itsehän seuraan omaa huumoria vallan mainiosti. :eek: Ainakin välillä. :thumbup:

Knoukka

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Ja kuten sanottua niin se silta rakennetaan paikallisten porvareiden päätöksellä kuitenkin.
Näin on, joku menneisyyteen jämähtänyt kommari voi korkeintaan polttaa sen sillan. Sillonkin sillä jää oma tojota väärälle rannalle. Yritä siinä sitten.

patriot

Foorumin senaattori
Ferrari 4ever sanoi:
Kuukauden päästä tyytyväisyys Tarja Haloseen - Suomen tasavallan presidenttiin - on lähempänä 100% kuin 51.8%. Puheet jakautuneesta kansakunnasta voi viimeistään siinä vaiheessa vetää vessasta alas.
Epäilen, että kuukaudessa kannatus noin korkealle pääsee.

patriot

Foorumin senaattori
jps sanoi:
Se 100.000 äänen ero kertyi ennakkoäänistä, vaalipäivä 50-50.

Luojan kiitos, ettei presidentillä ole Suomessa juurikaan valtaa. Kun tuollaisia valitaan pressaksi jopa toistamiseen, niin ehkä valtaoikeudet pitäis poistaa kokonaan.
Tämä on demokratiaa. Itsehän julistit, että kansa saa äänestää niin kuin haluaa. Tämä on tulos ja tämän kanssa eletään. Vaikka "meidän" ehdokas ei nyt ollut enemmistön mieleen niin ei se ole mikään peruste muuttaa instituutiota.

Itse annan Haloselle tilaisuuden. Nyt kun hänen ei tarvitse enää varmistella uudellleenvalintaa hän voi ottaa enemmän kantaa ja puhua vaikeistakin asioista. Näinhän hän antoi ymmärtää tämän päivän tiedotustilaisuudessa. Toivottavasti Tarja saa nyt jotain sanotuksi. Minä en halua enää kuulla kliseitä tyyliin:"Pohjoismainen hyvinvointiyhteiskunta on pidettävä pystyssä." Minä odotan presidentiltäni nyt johtajuutta ja kunnon kannanottoja. Ekalla kaudella niitä ei nähty. Nyt olen toiveikas.

Valde

Well-known member
Oli näköjään vasemmiston vaalijuhlassa siniset kaulahuivit jätetty kellariin odottamaan seuraavia vaaleja. Punaliput hulmusivat koko kansan presidentin vaalijuhlissa.

patriot

Foorumin senaattori
Olga sanoi:
Minusta jotenkin näyttää siltä, että Niinistö on helpottunut siitä, että ei voittanut, mutta sai kuitenkin noin paljon ääniä. :cool:
Kuten sanoin aikaisemmin niin pettyneeltä se näytti siinä kun YLE:n ennuste julkistettiin, mutta kokosi itsensä nopeasti. Ei Niinistö tuohon rumbaan muuten vain lähtenyt. Jotkut veikkaili, että Niinistö halusi takaisin päivänpolitiikkaan. No ainakin tänään tiedotustilaisuudessa Niinistö kiisti sen, mutta paljasti harkitsevansa yhteiskunnallista roolia politiikan ulkopuolelta jossain yrityksessä tms... Joka tapauksessa aikoo jatkaa investointipankissa syksyyn 2007, eikä aio lähteä kokoomuksen vaalivankkuriksi 2007.

patriot

Foorumin senaattori
Valde sanoi:
Oli näköjään vasemmiston vaalijuhlassa siniset kaulahuivit jätetty kellariin odottamaan seuraavia vaaleja. Punaliput hulmusivat koko kansan presidentin vaalijuhlissa.
Joo melko tökerö juttu... Olisivat nyt käyttäneet niitä sinisiä, kun sellaisen kampanjan kerta rakensivat.