Pääministeri ei päässyt edes toiselle kierrokselle ja Tarja Halonen joutui tekemään täyden päivätyön, kun vastassa oli sopimuksin toisiinsa nivoutunut oikeisto. Luulen, etten katso asiaa haloslasien läpi, jos sanon, että porvaririntamaa tuki myös varsin laaja osa mediaa.
Tiedotusvälineet sinänsä kokonaisuutena ovat presidentinvaalien kannalta elintärkeitä. Ellei median kiinnostus vaaleja kohtaan olisi niin huikea kuin se on, ei tällaisista äänestysprosenteista voisi haaveillakaan.
Voitto oli harvinaisen makea, kun se tuli näin pitemmän kaavan mukaan. Välillä ehdokastamme lyötiin aseilla ja tavoilla, joita ei voi mitenkään hyväksyä. Pahalta tuntuivat erityisesti ne valheet, joita hänestä levitettiin eri välineillä. Äänestäjät pystyivät kuitenkin näkemään aidot asiat tämän likavellin läpi.
Olemme ylpeitä, että emme sortuneet likaisiin temppuihin. Tarja Halosen kannattajat haastoivat Sauli Niinistön asiakysymyksissä tosimielellä mutta avoimesti. Kaikki kritiikki vastaehdokastamme kohtaan esitettiin reilusti julkisuudessa ja omalla nimellä. Näin vastustajallekin tarjoutui mahdollisuus vastakritiikkiin.
Sauli Niinistön kampanja oli ammattimaisesti toteutettu. Onnittelut siitä! Kaikki, mitä sovittiin kampanjoiden johdon välillä, piti. Kiitos siitä! Kiitokset myös yhteistyöstä muiden vaalikampanjaorganisaatioiden kanssa. Vaalien aikana tutustuin moneen mielenkiintoiseen ja lahjakkaaseen ihmiseen eri puolueista. Kohtuullista menestystä heille kaikille!
Sauli Niinistöä on syytä onnitella valtavasta äänimäärästä. Korostimme koko ajan, että vastus on kova, eikä arviota ole syytä muuttaa.
Jos minulla olisi joku musta tuote, jonka haluaisin todistaa valkoiseksi, turvautuisin ilman muuta samaan mainostoimistoon kuin kilpailijamme. Silti minua pelottaa ajatus, että joskus vielä joku tulee valituksi tällä metodilla.