Oisko sulla esittää jostain toisesta virasta?jaska sanoi:Presidentin virasta niitä on melko hankala esittää...
Vaikka puolueenjohtajana tai valtionvarainministerinä?
Oisko sulla esittää jostain toisesta virasta?jaska sanoi:Presidentin virasta niitä on melko hankala esittää...
heti kun olet kertonut Tarjan saavutukset.Moe Szyslak sanoi:Oisko sulla esittää jostain toisesta virasta?
Vaikka puolueenjohtajana tai valtionvarainministerinä?
Samaa olen kysynyt taloudessamme asuvalta naisihmiseltä, että mistä hehkutus ja perustelut ovat, että se on nainen ja se on niin "tavallinen".jaska sanoi:heti kun olet kertonut Tarjan saavutukset.
Yksi kerrallaan :ahem:
Mutta jos sanoo, että suomalaiset haluaa tavallisen itsensä näköisen presidentin, jolla on mahdollisimman paljon valtaa (kuten gallupit osoittaa) niin väheksyy kansaaMutku sanoi:Samaa olen kysynyt taloudessamme asuvalta naisihmiseltä, että mistä hehkutus ja perustelut ovat, että se on nainen ja se on niin "tavallinen".
NI!![]()
Jos se vaan on niin että Niinistön ja Vanhasen tekemiset pelottaa enempi kuin Halosen tekemättäjättämiset.jaska sanoi:tuommosta suosiota saa ylläpidettyä tekemättä mitään (?)
Mä olen kyllä käsittänyt, että se oli USA joka huononsi välinsä Suomeen ja suurimpaan osaan muitakin eurooppalaisia valtioita.jaska sanoi:Toki halosen kannattajat saa tuoda esiin, mitä hyvää hän on tehnyt. Minulle tulee mieleen välien pilaaminen USA:n YK:n puheella.
TottaKnowHow sanoi:Mä olen kyllä käsittänyt, että se oli USA joka huononsi välinsä Suomeen ja suurimpaan osaan muitakin eurooppalaisia valtioita.
EiKnowHow sanoi:Olisiko meidän pitänyt siis liittyä Blairin ja Berlusconin kelkkaan tässä(kin) asiassa?
Fakta kuitenkin on, että poliittisella tasolla kannattaa tehdä yhteistyötä maailman johtavan maan (fakta se on ikäväkin fakta) kanssa, vaikka sen johto ei nyt ihan mieluisin olisikaan. Toki puhtaat diktaattorit on eri asia, mutta silloin pitäisi vetää selkeä linja "Noiden kanssa ei tehdä mitään yhteistyötä" jota mm. Halonenkaan ei selkeästi ole tekemässä. Taisipa jopa viime tentissä koittaa kehua, miten hienot ne suhteet jenkkeihin on.KnowHow sanoi:Ja tarkoitin USAlla tässä sen nykyistä rebublikaanista valtiojohtoa. En kansaa, en edes poliittista eliittiä enkä markkinoita.
Sitten jaska voisi vielä tarkentaa, että mitä tuolla pilaamisella tarkoittaa? Sitäkö, että Halonen ei kumarrellut USAn suuntaa vaan sanoi sen minkä oikeudenmukaisuus ja rehellisyys vaati sanomaan?
Niin juuri. Olen samaa mieltä jasuliinin kanssa. :eek!:jaska sanoi:Totta
Fakta kuitenkin on, että poliittisella tasolla kannattaa tehdä yhteistyötä maailman johtavan maan (fakta se on ikäväkin fakta) kanssa, vaikka sen johto ei nyt ihan mieluisin olisikaan. Toki puhtaat diktaattorit on eri asia, mutta silloin pitäisi vetää selkeä linja "Noiden kanssa ei tehdä mitään yhteistyötä" jota mm. Halonenkaan ei selkeästi ole tekemässä. Taisipa jopa viime tentissä koittaa kehua, miten hienot ne suhteet jenkkeihin on.
Ja poliittisella tasolla on oma "koodikielensä" eikä asioita sanota suoraa, varsinkaan tuollaisella näyttämöllä. Asiat voi ilmaista muutenkin.
It takes two to tango.....KnowHow sanoi:Mä olen kyllä käsittänyt, että se oli USA joka huononsi välinsä Suomeen ja suurimpaan osaan muitakin eurooppalaisia valtioita.
Näyttää jenkeiltä sujuvan tuo yksintanssikin ihan sujuvasti. Siinä ei ole ollut Suomella osaa eikä arpaa kun Bush on Pax Americanaansa harjoittanut.Oho sanoi:It takes two to tango.....
Samoin :thumbup:Moe Szyslak sanoi:Mun äänen saa ja sillä siisti. Vaikka se sua vituttaakin.![]()
JOten varmasti osaatte perustella sen äänen antamisen. Kertokaa ihmeessä se meille muillekin.....Sam sanoi:Samoin :thumbup:
Eipä paljon jaksa kinata tällaisesta mielipideasiasta. Ihan pari asiaa:jaska sanoi:JOten varmasti osaatte perustella sen äänen antamisen. Kertokaa ihmeessä se meille muillekin.....
Suurin syy on ainakin se että Niinistön kausi valtionvarainministerinä oli kaikkea muuta kuin humaani ja ihmisläheinen. Pelottava mies. Varmaan kaikki sosiaaliturva Suomesta purettaisiin jos HÄN saisi päättää.jaska sanoi:JOten varmasti osaatte perustella sen äänen antamisen. Kertokaa ihmeessä se meille muillekin.....
Toki yhteistyötä tehdään myös muiden kanssa, kuten kiinan, jonka ihmisoikeudet eivät länsimaisia normeja täytä. Yhteistyön tekeminen ei kuitenkaan tarkoita, että ko. maita pitäisi nöyristellä ja niiden tekemistä rikoksista tulisi vaieta. Asiat on hyvä pitää esillä ja kertoa mikä on oma kantamme asioihin. Se on suoraselkäistä toimintaa, ja tästä sulka Haloselle.jaska sanoi:Fakta kuitenkin on, että poliittisella tasolla kannattaa tehdä yhteistyötä maailman johtavan maan (fakta se on ikäväkin fakta) kanssa, vaikka sen johto ei nyt ihan mieluisin olisikaan. Toki puhtaat diktaattorit on eri asia, mutta silloin pitäisi vetää selkeä linja "Noiden kanssa ei tehdä mitään yhteistyötä" jota mm...
Toki virheen myöntäminen Kiinan suhteen oli suoraselkäistä toimintaa.Willer sanoi:Toki yhteistyötä tehdään myös muiden kanssa, kuten kiinan, jonka ihmisoikeudet eivät länsimaisia normeja täytä. Yhteistyön tekeminen ei kuitenkaan tarkoita, että ko. maita pitäisi nöyristellä ja niiden tekemistä rikoksista tulisi vaieta. Asiat on hyvä pitää esillä ja kertoa mikä on oma kantamme asioihin. Se on suoraselkäistä toimintaa, ja tästä sulka Haloselle.
Helsingin Sanomissa 12.1.2003 Presidentti Halonen myöntää Kiina-lausuntonsa vääriksi. "Presidentti Tarja Halonen myöntää tehneensä virheen taannoisessa lausunnossaan Kiinan ihmisoikeustilanteesta. Presidentti kiitti marraskuisella Kiinan-vierailullaan maan edistyneen tiellä oikeusvaltioksi. "Minun virheeni oli, ja sanon sen tässä julkisesti, että en sitten samaan lauseeseen osannut laittaa sitä, että totta kai täällä on paljon korjattavaa", Halonen totesi Ylen radiouutisten nauhoittamassa Nuorten filosofiatapahtumassa Helsingissä perjantai-iltana."
Totta sekin.Formulanomi sanoi:Toki virheen myöntäminen Kiinan suhteen oli suoraselkäistä toimintaa.
Niinpä. :ahem:Willer sanoi:Totta sekin.