Presidentti 2006

Äänestän presidentiksi

• Niinistöä

Äänet: 52 42,6%
  • Halosta

Äänet: 31 25,4%
  • Vanhasta

Äänet: 24 19,7%
  • Jotakuta muuta, ketä?

Äänet: 15 12,3%

• Äänestäjiä yhteensä
    122

elle

-------
Olga sanoi:
Vanhanen on niin kiinni nykyisessä asemassaan, että se rajoittaa sanomisia. Näin luulen.
Voihan se olla noinkin, vaikka kyllä minusta pääministerikin saa lausua mielipiteitä. En epäillyt sitä, etteikö niitä olisi. Syntyy vain hämmentävä ristiriita, kun ehdokas itse sanoo vaalisivuillaan suomalaisten arvostavan sitä, että asiat sanotaan suoraan.

Vanhanen on ottanut kampanjansa teemaksi muutoksen "Vihreän tuulen" ja tarjoutunut presidenttinä uudistumisen symboliksi ja puolestapuhujaksi. Itselleni ei vielä äänestyksen aattona ole selvinnyt se mistä suunnasta puhaltaa ensimmäisenä, vaikka olen tainnut seurata ohimennen vaalitenteistä kaikki.

Valitse näistä sitten.

elle

-------
VR sanoi:
Mun mielestäni Halonen oli siinä mielessä huonommassa asemassa, että hän tuskin odotti tuontyylistä haastattelua. Muut tiesivät, mihin varautua. Verrattuna Haloseen ja Niinistöön Vanhanen pääsi helpommalla - minun mielestäni.
Samoin ajattelin.

Samalla jäi mietityttämään, että onko tosiaan välttämätöntä presidentin ja pääministerinkin arvovallalle osallistua näin päällekäyviin ja hyökkiviin ohjelmiin.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Niin, kyllä Lipponen päänministeriä sanoi asiansa, mutta hän oli toki hankkinut kannuksia Vanhasta enemmän joka on keltanokka ja ns. "vahinkopääministeri"...

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
VR sanoi:
Mun mielestäni Halonen oli siinä mielessä huonommassa asemassa, että hän tuskin odotti tuontyylistä haastattelua. Muut tiesivät, mihin varautua. Verrattuna Haloseen ja Niinistöön Vanhanen pääsi helpommalla - minun mielestäni.
Ehkä se tuntui helpommalta, kun Vanhanen pysyi rauhallisena. Kyllä se melkoista 'sylkemistä' oli tämäkin.

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Ehkä niinkin, mutta minusta Vanhanen sai sanottua asiansa loppuun paremmalla menestyksellä ilman, että hänet keskeytettiin.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Eikös nämä haastattelijat (ja ko. haastattelusarja) saaneet aika paljon negatiivista palautetta Halosen jälkeen - siis tyylistään.

Eiköhän se vaikuttanut myöskin myöhempiin haastatteluihin. (siis haastattelijan tyyli muuttui "löysemmäksi")

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Tämä sama toimittaja haastatteli aikoinaan A-Pisteessä Tarja Filatovia ihan samaan tyyliin, jopa tiukemmin kuin näitä ehdokkaita.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Olga sanoi:
Mistä ihmeestä tuli mieleen tuollaista kysyä, kun et ole katsonut yhtään ohjelmaa? Sarja on vasta puolivälissä, siksi on vaikea vastata! :wink:
Jaa, mä luulin ett ne loppus siihe. :eek:

Ketäs on vielä tulematta? :doubtful:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Formulanomi sanoi:
Eikös nämä haastattelijat (ja ko. haastattelusarja) saaneet aika paljon negatiivista palautetta Halosen jälkeen - siis tyylistään.

Eiköhän se vaikuttanut myöskin myöhempiin haastatteluihin. (siis haastattelijan tyyli muuttui "löysemmäksi")
On tietysti epäreilua, jos ensimmäistä höykytetaan ja sitten moitteiden jälkeen muut pääsevät vähemmällä. :doubtful: Olis pitänyt nauhoittaa kaikki kerralla niin, ettei kukaan olisi nähnyt toisten höykyttelyä ennen omaansa.

Nick_W

Ihmisohjus
Sijainti
Töysä
Formulanomi sanoi:

Nämä haastattelut ei taida olla suoria? Arvelen, että kaikkien ehdokkaiden haastattelut on kuvattu ennen, kuin yksikään haastattelu on tullut tv:stä ulos.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Nick_W sanoi:
Nämä haastattelut ei taida olla suoria? Arvelen, että kaikkien ehdokkaiden haastattelut on kuvattu ennen, kuin yksikään haastattelu on tullut tv:stä ulos.
Joo. En tosiaankaan tiedä oliko suoria vai nauhoitettuja. Jos nauhoitettuja, silloin haastateltavia on käsitelty (mielestäni) erilailla. Tuntuu oudolta.

elle

-------
Taitavat olla kyseiset haastattelut saman päivän lähetyksiä. Ainakin muutamat ehdokkaat kirjoittavat sivustoillaan ohjelmassa olostaan päivän tapahtumana.

Vanhanen:
Olin illalla tv:n haastattelussa. Oli koko ajan epätodellinen tunne. Koko päivän olin seurannut Ukrainan ja Venäjän kiistaa kaasusta.
Niinistö:
Illan tv-tentissä on parasta se, että tällä kertaa Yle sentään sallii kohteenkin lausuvan jotakin. Saman tuottajaryhmän A-pistehän tyytyi niin tuntemattomiin lähteisiin, ettei niitä taida kukaan tuntea.

Jännä tapa luoda jännitettä. Haastattelija näyttäytyy vasta minuuttia ennen ohjelman alkua. Ennen tenttiin ryhtymistä suoritetaan vai lyhyt hyvän illan tervehdys.

patriot

Foorumin senaattori
jaska sanoi:
Kerroppa nyt oikein tarkasti mitkä noista olivat nimenomaan Vanhasen ansioita. Häntä MrNatural käsittääkseni arvosteli, eikä niinkään Keskustan saavutuksia.

Onhan meidän Matti mm. pelannut varman päälle ja vastustanut EU:ta, Euroa ja Ydinvoimaa :ahem:
Euroa ja ydinvoimaa kyllä! EU:n jäsenyyden puolesta muistaakseni äänesti!?

Vanhasen ansioita ne on kaikki Jaska hyvä, koska hän johtaa hallitusta! Aivan samalla tavalla hallituksen "mokat" on pääministerin "saavutuksia"!

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Silmälasini hajosivat illalla. Ihmettelin kun televisiota katsellessa tuntui, että toinen silmä näyttää huonosti ja hieroin silmää... eikä auttanut. Arvelin, että nyt olen todella väsynyt kun silmä reistailee. Sitten yht´äkkiä sormi meni lasin läpi. Linssi oli pudonnut.

Saan sen kyllä kuntoon, mutta aikansa kutakin. Tilasin ensi viikolle uudet lasit.
Siinäpä selitys Vanhasen 'uusille' silmälaseille. Niissä ainakin oli särmää. Melkoinen taakka se on tuo Jäätteenmäkikin.

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
FST:n vaalitentissä kaikki ehdokkaat samanarvoisina ja heti alkuun kaksintaistelu viinasta. Asiaa!

Kukahan noista osaa huonoiten ruotsia, nyt sitä koetellaan.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Vanhanen ainakin päiväkirjassaan huokailee ruotsin kielensä heikkoutta. Kertoo, että pääministeriksi tullessaan ei osannut sitä juuri lainkaan.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mielenkiintoista tämä presidentti-peli Suomessa. :eek:

Onhan se aika mullistavaa ja ihmeellistä kun presidentti-ehdokkaalta irtoaa linssi. :ahem:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Olga sanoi:
Vanhanen ainakin päiväkirjassaan huokailee ruotsin kielensä heikkoutta. Kertoo, että pääministeriksi tullessaan ei osannut sitä juuri lainkaan.
Se on sitten oppinut sen yhtä nopeasti kuin kepulainen lukee koko Dostojevskin tuotannon. :D