Sam
Muumipappa
Taitaa sinulta puuttua eräs kuittikin :thumbfh:jps sanoi:Hienoa, että olen mielestäsi rikas ja hyvin toimeentuleva, nyt pitäis enää saada rahaa, omaisuutta ja lisää tuloja.
Taitaa sinulta puuttua eräs kuittikin :thumbfh:jps sanoi:Hienoa, että olen mielestäsi rikas ja hyvin toimeentuleva, nyt pitäis enää saada rahaa, omaisuutta ja lisää tuloja.
Aina voi kysyä, että ajaako vasemmistolaiset oikeesti noiden asiaa. Toki ne tulonsiirtoja kannattaa, mutta onko se pitkäikäinen ratkaisu.Moe Szyslak sanoi:Niin tietty kun olet rikas ja hyvin toimeentuleva. Ei silloin tarvii olla huolissaan pienituloisista tai kannattaa niitä joiden asioita nämä vasemmistolaiset ajaa. :thumbup:
Eiköhän kyseessä pääasiassa ole näkemysero, millä tavalla toimien yhteiskunta saadaan toimimaan parhaalla mahdollisella tavalla sekä lisättyä koko yhteiskunnan hyvinvointia sekä taloudellisesti että sosiaalisesti. Jos perustelisin näkemykseni tässä pidemmin saataisiin tosi upea jarna aikaiseksi.Moe Szyslak sanoi:Ei silloin tarvii olla huolissaan pienituloisista tai kannattaa niitä joiden asioita nämä vasemmistolaiset ajaa. :thumbup:
No ehken kuitenkin enemmän kuin kovan rahapolitiikan ja kvartaalitalouden Kokoomus. :thumbup:jaska sanoi:Aina voi kysyä, että ajaako vasemmistolaiset oikeesti noiden asiaa. Toki ne tulonsiirtoja kannattaa, mutta onko se pitkäikäinen ratkaisu.
Tuskin nyt kuitenkaan millään raippaveroilla jotka kirpaisee aina enemmän pienituloisia kuin suurituloisia sadaan tätä yhteiskuntaa vietyä eteenpäin. Jos vaikka ajatellaan ajoneuvon käyttömaksua, niin kyllähän se tuntuu siltä jolla rahaa ei yksinkertaisesti ole, paljon pahemmalta kuin sille Mersu-kuskille jolle moinen summa on yks kissanpieru auton arvosta. Tällä kuvittelliselle Suzuki Alto-kuskille summa voi olla sama kuin auton arvo.jps sanoi:Eiköhän kyseessä pääasiassa ole näkemysero, millä tavalla toimien yhteiskunta saadaan toimimaan parhaalla mahdollisella tavalla sekä lisättyä koko yhteiskunnan hyvinvointia sekä taloudellisesti että sosiaalisesti. Jos perustelisin näkemykseni tässä pidemmin saataisiin tosi upea jarna aikaiseksi.
Kvartaalitalous ei ole kenenkään etu, ei yrityksiä pysty kehittämään (tulosta ja kannattavaa toimintaa) muutaman kuukauden tähtäimellä.Moe Szyslak sanoi:No ehken kuitenkin enemmän kuin kovan rahapolitiikan ja kvartaalitalouden Kokoomus. :thumbup:
Aika rajusti sanottu. :nope:jps sanoi:Vasemmistolainen systeemi sopii tietysti parhaiten niille, jotka eivät halua tehdä mitään oman hyvinvointinsa eteen tai kantaa itse siitä vastuuta, vaan viettävät mieluiten paljon vapaa-aikaa muiden kustannuksella. Muille, siis töitä tekeville, se on enämpi haitta hyvinvoinnille.
Näin juuri, eräs ehdokas ei tee mitään valintansa eteen .. ja gallup-suosio huitelee 50:n paremmalla puolella :nope:Moe Szyslak sanoi:Mutta joo, kyllä moni siis näköjään äänestää tässäkin asiassa enämpi puoluetta kuin ihmistä.![]()
Eipä se kovin hyväksi osoittautunut tolkuton autoverokaan, silloin vähävaraisilla ei rahat riittäneet siihen Altoonkaan, vaan ajoivat 20-vuotta vanhalla Ladalla tai Mossella. Valtio nyt kerää rahat tavalla tai toisella, Suomessa verot kun on vaan joka sektorilla vedetty aikalailla tappiin, miettimättä sitä, voisko pienemällä veroprosentilla (tulo, alv, auto- alkoholi tai joku muu lukuisista eri vaihtoehdoista) verojen kokonaistuotto, huomioiden vielä kumulatiiveset vaikutukset kulutukseen olla suurempi kuin nykyisissä käytännöissä.Moe Szyslak sanoi:Jos vaikka ajatellaan ajoneuvon käyttömaksua, niin kyllähän se tuntuu siltä jolla rahaa ei yksinkertaisesti ole, paljon pahemmalta kuin sille Mersu-kuskille jolle moinen summa on yks kissanpieru auton arvosta. Tällä kuvittelliselle Suzuki Alto-kuskille summa voi olla sama kuin auton arvo.
Vaikket paljon politiikasta tunnu tietävän, niin nyt osuit naulan kantaan. :ahem:Moe Szyslak sanoi:No noi asiat kuuluu enämpi tonne eduskuntavaaleihin kuin presidentinvaaleihin.![]()
Mutta joo, kyllä moni siis näköjään äänestää tässäkin asiassa enämpi puoluetta kuin ihmistä.![]()
Itse toit ne asiat esille. Toisaalta eipä pressanvaaleissa juuri lainkaan ole keskusteltu tai edes haluttu keskustella niistä asioista, jotka pressalle kuuluvatkin.Moe Szyslak sanoi:No noi asiat kuuluu enämpi tonne eduskuntavaaleihin kuin presidentinvaaleihin.![]()
Ehkä rajusti, mutta toisaalta muistaakseni joku täällä esitti, että ei-sosialisteja äänestävät ovat ökyrikkaita ja tolkuttoman hyvätuloisiaMoe Szyslak sanoi:Aika rajusti sanottu. :nope:
Sekös sua nyt vituttaa? :doubtful:jaska sanoi:Näin juuri, eräs ehdokas ei tee mitään valintansa eteen .. ja gallup-suosio huitelee 50:n paremmalla puolella :nope:
Niin, tai Juppi Mulkeroitajps sanoi:Ehkä rajusti, mutta toisaalta muistaakseni joku täällä esitti, että ei-sosialisteja äänestävät ovat ökyrikkaita ja tolkuttoman hyvätuloisia
et ole muuten vieläkään vastannut mun kyssäriin, mikä hänen näyttönsä onMoe Szyslak sanoi:Sekös sua nyt vituttaa? :doubtful:
Jospa se ajattelee että on jo tehnyt 6 vuotta näyttötyötä?![]()
No niin Jaska. :nope: Kohta se lupaa taas lopettavansa kirjoittamasta tähän toikkiin.jaska sanoi:et ole muuten vieläkään vastannut mun kyssäriin, mikä hänen näyttönsä on![]()
Jotain on tehny silloin oikein kun sä et sitä missään nimessä äänestä!jaska sanoi:et ole muuten vieläkään vastannut mun kyssäriin, mikä hänen näyttönsä on![]()
En osaa mitenkään eritellä. Mun mielestä tarvittaessa kova mutta omaa myös 'herkemmän' puolen.jaska sanoi:et ole muuten vieläkään vastannut mun kyssäriin, mikä hänen näyttönsä on![]()