PULKKINEN

• Viestiketjun aloittaja PP
  • Aloituspäivämäärä

72

Well-known member
Kun mä katson ikkunasta ulos mä näen koko ajan oravia ja jäniksiä. Kumma juttu.

72

Well-known member
Mun mielestä M.A.Maunulan signature on loistava päivämäärineen kaikkineen.
Tyypillistä m.a.m-tyyliä.

72

Well-known member
Mun pitäs keksiä itselleni uusi signature.

72

Well-known member
HÖH:

"Torstaina julkistettu sopimus Ville Peltosen siirtymisestä Jokereiden kiekkojoukkueeseen suututti HIFK-faneja.

Tunteita nostatti se, että IFK:sta maailmalle lähtenyt pelaaja torjui entisen seuransa sopimustarjouksen ja valitsi mielummin IFK:n pahimman kilpailijan Jokerit.

IFK-fanien turhautuminen näkyi Internetin kiekkokeskusteluissa.

-Olis vaan mennyt Sveitsiin, Ruotsiin tai vaikka Japaniin rahan perässä, mutta ei Jokereihin. Ainoa, mikä koko asiassa v.....aa, on juuri se, että Ville meni JOKEREIHIN, tilitti eräs fani tuntojaan Jatkoajassa."

[ 27-04-2001: Message edited by: PP ]

72

Well-known member
Jahas, se ois kohta tehtävä reissu A-valintaan.

72

Well-known member
Riippuu millanen jono siellä on.

72

Well-known member
Tiivistelmä:

Chattilaisia tuli meille ilman sen tarkempaa
suunnitelmaa.Ihan yllättäen. Juotiin viinaa ja mentiin Alppimaahan. Keskustan hälinä ei kiinnostanut. Tosin vappupäivänä käytiin katsomassa mikä meno, nopeesti vaan.

72

Well-known member
Monelta se Suomi-Ruotsi -lätkä tulee?

72

Well-known member
K: Miksi Pulkkisessa kiroillaan niin paljon ja miksi alapäähuumorin osuus on niin suuri?

Kielenkäyttö Pulkkisessa vastaa tekijöiden omaa tyylitajua, joka on joidenkin katsojien mielestä ilmeisen huono. Meille itsellemme kirosanat eivät edusta erityisesti hyvää tai pahaa asiaa, eikä tavoitteenamme ole kirjoittaa niitä repliikkeihin sen enempää tai vähempää kuin luonnolliselta tuntuu. Emme itse asiassa kiinnittäneet huomiota koko kirosana-asiaan, ennen kuin uusien jaksojen myötä jotkut ovat siihen reagoineet.

Kirosanojen suuri määrä, johtunee siitä, että Pulkkis-sketsien hahmot ovat useimmiten konfliktitilanteessa tai muuten tuohduksissaan ja silloin kirosanat ovat automaattisesti herkässä. Toisaalta jotkut hahmoista, kuten äänimies Esko, edustavat ihmistyyppiä, joka kiroilee paljon, vaikka tilanne olisi mikä. Yleensä televisio-ohjelmissa pyritään
käyttämään kieltä jonkin verran siistimmin kuin normaalielämässä, mutta Pulkkinen on - ensimmäisestä jaksosta alkaen - edustanut komediatyyppiä, johon kuuluu tietty anarkismi ja hyvän maun rajalla seikkaileminen. Niinpä emme ole kokeneet korrektia kielenkäyttöä tavoitteena lainkaan mielekkääksi. Alapäähuumorin suhteen viittaan aiempaan lauseeseen tekijöiden tyylitajusta. Olemme pyrkineet tekemään sketseistä mahdollisimman hauskoja ja rehellisesti sanoen oma nauru irtoaa hävettävänkin usein asioista, joilla on jotakin tekemistä seksin tai vessassakäymisen kanssa.