Pyykinpesukone hajosi...

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
AJ sanoi:
Nykyajan koneet, varsinkin ne vähän tehoa kuluttavat pesevät lähemmäksi kaksi tuntia.
Noi toi taitaa olla just semmonen vähän tehoa kuluttava.

Mutta en muuten tienny, että toi on normaalia. Kiitos, muahan tuo ei juurikaan ole häirinnyt, mutta vaimo jaksaa aina valittaa siitä :rolleyes:

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
OoPee sanoi:
Noi toi taitaa olla just semmonen vähän tehoa kuluttava.

Mutta en muuten tienny, että toi on normaalia. Kiitos, muahan tuo ei juurikaan ole häirinnyt, mutta vaimo jaksaa aina valittaa siitä :rolleyes:
En minä ole mitään empiirisiä kokeita sekuntikellon kanssa tehnyt, mutta niin myyjä meitä valisti, kun viimeksi oltiin noin puolitoista vuotta sitten ostamassa uutta konetta, kun vanha levis. Itse asiassa se taisi sanoa jotain siihen suuntaan, että kaikki koneet pesee nykyään pidempään. Kaipa ne sitten kuluttaa myöskin vähemmän kuin ne vanhat koneet, jotka pesi nopeemmin.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
72 sanoi:
Saako 500 eurolla hyvää konetta?
Uskoisin että saa. Mutta etukäteen on vaan aikalailla mahdoton sanoa, että mikä olis just semmonen kone, että se kestää seuraavat 20 vuotta :(

Mä en tiedä onko Suomessa vastaavaa, mutta kun me ostettiin toi meidän Zanussi, niin ostetiin siihen samantien viiden vuoden takuu. Ei se hirveesti lisää maksanu, mutta toi kattaa ihan kaiken, vaikka jäis nuppi käteen 4.5 vuoden jälkeen, niin se korjataan ilmaiseksi.

Eli jos tommonen on olemassa, niin saattaa olla houkuttelevaa hankkia alle 400 euron laite jonkun 600 euron laitteen sijaan.

Mielet on näköjään ylivoimaisesti kalleimpia, mutta tän kyllä tiesin jo etukäteenkin.

Candyä en ostais ihan vain sen vuoksi, että mutsilla ja faijalla oli aikoinaan semmonen ja se oli jatkuvasti rikki. Tietenkään tää ei tarkoita sitä, etteikö ne nykyään vois olla hyviä pelejä, mutta en ottais riskiä, koska samalla hinnalla saa muitakin merkkejä.

Tose

Kääntyy oikealle
Sijainti
The City
Onhan se vähempi, jos vie 250 wattia 2 tunnin pesussa kuin jos viee 500 wattia tunnin pesussa. Onhan?

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Mä en ole oikein kenenkään kuullut kehuvan päältätäytettäviä masiinoita. Eli sivustatäytettävä! Itse suosin Electroluxia. Lähisuvussa on nyt kolme Electroluxin pyykinpesukonetta, ikää koneilla 3-0,5v. Missään ei ole ollut mitään vikaa (lukuunottamatta minun koneessa ollutta kuljetusvauriota (poistuputkessa nirhauman aiheuttama reikä)).

Whirlpooleja taasen on kaksi, tosin ovat molemmat astianpesukoneita. Molemmissa löytyy moitteensijaa.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Meillä on Bosch:n pyykinpesukone ja on toiminut moitteetta kolmisen vuotta. Porukoilla taasen on http://tuotteet.expert.fi/product.php?id=172 tommonen ja sekin on kaks vuotta moitteetta toiminu. On pirun hiljanen vehje, suosittelen. Itse ainakin aion ostaa moisen värkin kun toi nykynen hajoaa, kuten sanottua ni mukavan hiljanen ja sitten se jälljellä olevan pesuajannäyttö on plussaa.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Vanhemmillani ontällanen, hiljanen kuin mikä. Sekä nopea ja tuossakin on tuo "pesuajannäyttö" joka on kiva feature...

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Itse ostin liki 5 vuotta sitten sivustatäytettävän Hooverin ja tähän asti on toiminut hyvin. Maksoi silloin reilun 3000mk. Uskoisin 500 eurolla saavan kunnollisen koneen. Mielestäni juurikin pyykinpesukone on niitä laitteita, missä ei kannata säästää. Mikäli rahaa on riittävästi, niin Miele olisi oma valintani - mutta tuskin on edes seuraavankaan koneen kohdalla:rolleyes:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Viime kesänä kun kone hajosi. vaihdettiin sellaiseen edestätäyttettävään. Pirun kallis vehje se uusi oli, mutta siinä on vissiin kaikki mahdolliset lisävarusteteet stereoista alkaen.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Pirun hiljainen on toi Electroluxkin, ei kuulu olohuoneeseen mitään ääntä (paitsi linkouksen aikana vähän), vaikka seinän toisella puolella kone pesee pyykkiä. Ja pesuajan näyttö on todellakin plussaa. Ei tarvi arpoa kaunka vielä pitää venailla.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
jps sanoi:
Viime kesänä kun kone hajosi. vaihdettiin sellaiseen edestätäyttettävään. Pirun kallis vehje se uusi oli, mutta siinä on vissiin kaikki mahdolliset lisävarusteteet stereoista alkaen.
tästä tulikin mieleeni, että pitäis varmaan ottaa yhteyttä putkimieheen. Kun sain "perintönä" astianpesukoneen ja keittiössä ei ole liitäntää sille, niin pitäisi saada joku asentamaan se...

Ei kukaan tietäisi hyvää ja halpaa putkimiestä pks:ltä ?

Knoukka

Well-known member
jaska sanoi:
tästä tulikin mieleeni, että pitäis varmaan ottaa yhteyttä putkimieheen. Kun sain "perintönä" astianpesukoneen ja keittiössä ei ole liitäntää sille, niin pitäisi saada joku asentamaan se...

Ei kukaan tietäisi hyvää ja halpaa putkimiestä pks:ltä ?
Onko sulla astianpesukoneluvat kunnossa?

SamiJ

Well-known member
Jaskalla ei ole astianpesukonelupaa, se käytää naapurin astianpesukonetta.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
SamiJ sanoi:
Juu, ei jaskalla ole astianpesukonetta, mutta sillä on semmonen laite, jolla voi singota kaikki astiat suoraan seinälle!

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
SamiJ sanoi:
ei tällä hetkellä kyllä tiskaan käsin ja se v***** - en varmaan mitään inhoa niin paljon!

Siksi haluan tuon koneen, joka on ollut kaapissa jo reilun kuukauden, nyt saada asennettua1