R.I.P Jyrki Kovaleff

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Kovin ne samoissa leffoissa esiintyneet nyt siirtyvät rajan toiselle puolelle.

Jyrki Kovaleff on kuollut
Tiistai 3.11.2009 klo 13.17 (päivitetty klo 13.31)
Näyttelijä Jyrki Kovaleff kuoli tänä aamuna vaikeaan sairauteen Laakson sairaalassa Helsingissä.

Suosittu näyttelijä oli 55-vuotias.

Kovaleff sairasti kroonista eturauhassyöpää. Hän sairastui syöpään ensimmäisen kerran vuonna 2005. Yhdistelmähoidoilla parantunut syöpä uusiutui keväällä 2007.

Kesällä hänelle tehtiin selkäleikkaus. Sen yhteydessä ilmeni, että syöpä oli tehnyt etäispesäkkeitä myös luustoon.

Kovaleff oli kuukausia sairauslomalla ja kävi raskaissa hoidoissa.

- Ihmisenä olen muuttunut näkyvimmin ulkoisesti, mutta vielä tärkeämpi on ollut sisäinen muutos. Arvomaailmani on myllertynyt. Elän nyt rauhallisin mielin päivän kerrallaan, hän kertoi Iltalehdelle marraskuussa 2007.

Viime vuoden tammikuussa hän kuitenkin palasi töihin ja osallistui Helsingin Kaupunginteatterin Ivanov-näytelmään.

- Voin hyvin, kun olen täällä tänään näyttämöllä, Kovaleff sanoi helmikuussa.

Mittavan teatteriuran ohella Kovaleff on näytellyt useissa elokuvissa. Hänen ensimmäinen elokuvaroolinsa oli Edvin Laineen Täällä pohjan tähden alla -elokuvassa. Sen jälkeen hän on näytellyt muun muassa monessa Uuno Turhapuro -elokuvassa.

Valkokankaalla Kovaleffin viimeiseksi roolityöksi jäi laulunopettaja Riitasoinnun ääni Röllin sydän -animaatiossa
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
olikin pari kuukautta hiljaista ja nyt menee taas ihan liukuhihnalta. :(
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Katselin joku aika sitten (1-2 vuotta) dokumentin missä hän selitti syövästään ja siitä kuinka ihmiset alkoivat hylkäämään hänet. Vaikutti jo siinä viimesiään vetelevältä henkisesti ja fyysisesti. Varmaan parempi näin.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
...

Toinen ikävä lähtö viikon sisällä, ja vielä samassa elokuvasarjassa näytelleet.

Itse muistan Kovaleffin parhaiten Sämpystä ja Vikke Nilona Päätalo-filmissä Viimeinen savotta.
 
Ylös