En usko, että F1 kokemuksesta on kovinkaan paljoa apua asvalttiralleissa. Autot ja renkaat ovat niin paljon erilaiset ja rallitiestö on luonteeltaan erilaista kuin leveät F1 radat. Ainoastaan ajon tarkkuus tulee äkkiseltään mieleen asiana joka yhdistää asvalttiralleja ja F1:iä.Haasteita riittää kosolti, mutta jos näin etukäteen jo vähän fundeeraa niin erityisen mielenkiintoista on nähdä mikä se Kimin vauhti on asvalttikisoissa verrattuna nyt vaikka suomalaisten Ford-veljesten vauhtiin, koska oletettavasti asvalttialusta on jotenkuten hallussa niin mielenkiintoista nähdä, voiko äijä vetää ajoittain jopa kovempaa kuin muut suomalaiset assulla, siitäkin huolimatta että se nuotituspuoli ei olisikaan vielä niin hiotussa kunnossa. Eli riittääkö jo pelkkä raaka vauhti asvaltilla Fordien edelle, kun on ollut pitkään puhetta siitä että suomalaiset on olleet lapasia Citikoihin verrattuna asvaltilla jo vuosia. Eikä se tietenkään pelkkää puhetta ole, kyllähän sen näkee tuloksistakin että suomalaiset ei ole asvaltilla kerinneet "mihinkään", oli se sitten Citikan hyvyyttä tai ei.
Ralli-rata ketuista tulee mieleen Markku Alen, Henri Toivonen, Carlos Reutemann, Stephane Sarrazin ja Walter Röhrl.Lähinnä se kiinnostaa että onko siinä asvalttiajamisessa jotain ratkaisevia eroja verrattuna puhtaasti rallitaustaisiin suomalaisiin joille tuo kestopäällyste ainakin tuntuu olevan pakkopullaa vuodesta toiseen. Eli en nyt toki lähtenyt väittämään että kalusto ja asvaltti on samanlaista kuin formulapuolella. Sitä vaan pekuleerasin että tuoko tuommoinen ratakuskin luonnollinen suhtautuminen asvalttialustaan parempaa tulosta suhteessa noihin rallitaustaisiin finnskeihin, jotka edelleenkin ottaa ihan ajo-opetustuntejakin asvaltilla ajamisen nikseistä. Eli kyllähän se asvaltti on se outo alusta meikäläisille rallikuskeille, eller hur. Näillä lakeuksilla ralliautoilu = poikittain kahva edellä sorapinnoitteella, näin se vaan tuppaa olemaan noin raakasti pelkistettynä, siis kotimaan kisoista puhuttaessa.
Ja sitten sitä asvaltilla ajoa mennään opettelemaan sinne MM-sarjan puolelle, kun pitäisi lyödä ranskiksille kapuloita rattaisiin. Ja eihän siinä voi käydä hyvin.
Onhan se hyvä Räikkösen kannalta että samanlaisessa autossa istuu nopeaksi kuskiksi tiedetty "kaveri"....eikä mikään "juniori wilson",on ainaki kunnon vertailu kohtaOtetaanpas tähän se ENTÄS JOS näkökulmakin
..Jospa Kimi oltaiskin palkattu Fordille Wilson jr:n tallikaveriks. Mitähän olis Malcolm jr. ajatellu kun ns. märkäkorva tulee talliin ja on kauden ensimmäisen kolmanneksen jälkeen jo nopeempi kuin hän itse... olisko siinä alkanut poru isän suuntaan että "isi annappa tuolle kenkää, se kiusaa mua!!!"
(tuota ei tarvi lukee ihan tosissaan, kunhan piristin vähän perjantaiaamua)
Opettelis latvala eka ajamaan ennenku neuvoo Räikköstä.Latvala arveli urheiluruudun haastattelussa, että Kimille vaikeinta tulee olemaan asfalttikisat, joilla asfaltti on likainen ja pito vaihtelee.
Mahtais latvalalla ja muilla monila kuskeilla ottaa pollaan jos kimi ajelee heti kärki sijoistaOpettelis latvala eka ajamaan ennenku neuvoo Räikköstä.